ArmenMinAU Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Noen som kan vise meg karikaturene? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 ingen "muslimer" islamister etc her på forumet som kan komme med sine utspill? seriøse altså? 5558968[/snapback] Lest postene lengere tilbake Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det jeg er mest redd for er at disse høyreekstremistene i Norge gjør noe som gjør at islamistene ( altså ikke muslimene ( er en eller annen forskjell på det der )) tar hevn.. og da kan det hende at det smeller ganske mange steder 5558903[/snapback] Hvorfor ikke ta sende denne gjengen til Guantanamo basen for etpar års tid? Slik det ligger ann nå er slike kasus rett og slett for farlige å ha gående løse. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvorfor ikke ta sende denne gjengen til Guantanamo basen for etpar års tid? Slik det ligger ann nå er slike kasus rett og slett for farlige å ha gående løse. 5559010[/snapback] Islamistene, ja? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvorfor ikke ta sende denne gjengen til Guantanamo basen for etpar års tid? Slik det ligger ann nå er slike kasus rett og slett for farlige å ha gående løse. 5559010[/snapback] Islamistene, ja? 5559018[/snapback] Nope, høyreekstremistene Selv om jeg tror OP har delvis oversikt på hva de foretar seg, så foreslår jeg alikevel deportasjon. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 hvis jeg ikke husker feil så har vel pakistan mellomdistanse raketter. kan ikke huske å ha hørt noe om langdistanse hos dem. Det jeg er mest redd for er at disse høyreekstremistene i Norge gjør noe som gjør at islamistene ( altså ikke muslimene ( er en eller annen forskjell på det der )) tar hevn.. og da kan det hende at det smeller ganske mange steder 5558903[/snapback] Stemmer det, de har mellomdistanseraketter, det var en skriveleif. Men uansett med en rekkevidde fra 2400 km til 6400 km så når de lett våre områder uansett.. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Hvorfor ikke ta sende denne gjengen til Guantanamo basen for etpar års tid? Slik det ligger ann nå er slike kasus rett og slett for farlige å ha gående løse. cry.gif Vi kan da sende høyreekstremistene der også samtidig. Det er noe å tenke på. Hvis 30% av norges befolkning var høyreekstreme så ville vi nok ha sett demonstrasjoner, flagg og ambasade brenning her også. Vi har det så godt i Norge at alle de fleste er fornøyde med livet og ikke har noe å klage på. De som er medlemmer av Vigird og lignende organisasjoner kan vel betegnes som tapere i dagens samfunn. De finner da ting å klage på. I noen av de landene så er religionen det eneste de har og når du angriper det så er det logisk at de svarer. EDIT: skriveleif Endret 5. februar 2006 av aleh Lenke til kommentar
Pels Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1215166.ece Ser ut til å bli litt mere fornuft blant folk.. Nå er det vel bare slike ekstremister som prøver å ødelegge. Lenke til kommentar
.... Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Muslimer ble krenket av bildene, jeg syntes vi skal respektere det. Selv om det er helt fjernt for oss, og vi ikke forstår hvorfor, så bør vi respektere at de har en annen religion enn oss. Hvorfor skal vi på død og liv forsvare vår rett til å krenke muslimer om vi vil? Husker dere når en av prinsene i england gikk på fest med hakekors på armen, nazi-uniform? Da var det mange jøder som ble krenket. Da viste vi forståelse for krenkelsen og ristet på hodet over ufølsomheten til prinsen. Ytringsfrihet er greit, men la oss holde oss for gode for krenkelser og provokasjon. Disse bildene oppfordrer til hat mellom religioner. Selv om du ikke forstår HVORFOR de blir provosert (harmløse bilder) så bør du vise forståelse for at de ER krenket. Flaggbrenning og påtenning av ambassader viser vel klart HVOR provosert de er blitt over dette? Det Magazinet og Jyllandsposten har gjort er er kun å be om bråk. Og bråk har de fått. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Husker dere når en av prinsene i england gikk på fest med hakekors på armen, nazi-uniform? Da var det mange jøder som ble krenket. Da viste vi forståelse for krenkelsen og ristet på hodet over ufølsomheten til prinsen. 5559482[/snapback] Men, kan nå ikke huske at noen jøder brant ned Big Ben av den grunn!? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Muslimer ble krenket av bildene, jeg syntes vi skal respektere det. Selv om det er helt fjernt for oss, og vi ikke forstår hvorfor, så bør vi respektere at de har en annen religion enn oss. Hvorfor skal vi på død og liv forsvare vår rett til å krenke muslimer om vi vil?Vi har ikke krenket muslimene. Magazinet og JP har det. Hvorfor har muslimene enerett på å bli fornærmet (jmfr: kristne karikaturer)? Husker dere når en av prinsene i england gikk på fest med hakekors på armen, nazi-uniform? Da var det mange jøder som ble krenket. Da viste vi forståelse for krenkelsen og ristet på hodet over ufølsomheten til prinsen. Nei, jeg humret godt. Ytringsfrihet er greit, men la oss holde oss for gode for krenkelser og provokasjon. Disse bildene oppfordrer til hat mellom religioner. Selv om du ikke forstår HVORFOR de blir provosert (harmløse bilder) så bør du vise forståelse for at de ER krenket. Flaggbrenning og påtenning av ambassader viser vel klart HVOR provosert de er blitt over dette?Flaggbrenning og påtenning av ambassader viser hvor viktig det er å vise slike bilder. Det er på tide å belyse den faren som slike esktreme muslimer er for den vestlige, siviliserte verden. Det Magazinet og Jyllandsposten har gjort er er kun å be om bråk. Og bråk har de fått. 5559482[/snapback] Vi har fått bråk, noe som vi ikke fortjener. Mottiltak må igangsettes asap zulu. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article947908.ece "Rabbiner Marvin Hier ved Simon Wiesenthal-senteret, mener at prinsen selv må delta i den britiske delegasjonen som senere i måneden reiser til Auschwitz i anledning 60-årsmarkeringen for frigjøringen. På den måten mener Hier at prins Harry selv kan se "resultatene av det hatede symbolet han så tåpelig og skamløst gikk i" http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102283 "- Det er dumt og ufattelig arrogant å kle seg ut som en nazist når du tilhører den britiske kongefamilien. Man må undre seg over den manglende disiplinen denne oppførselen bærer preg av, sier Sky News' kommentator og ekspert på den britiske kongefamilien, Dickie Arbiter. Det er avisen The Sun som bringer bildet og historien som i dag sjokkerer og påkaller avsky, ikke bare på De britiske øyene, men over hele verden." Hvor var dere når Harry gikk rundt med hakekorset? Var det noen som ropte om ytringsfrihet? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Hvor var dere når Harry gikk rundt med hakekorset? Var det noen som ropte om ytringsfrihet? 5559493[/snapback] Jeg brydde meg ikke om det. Det var en fillesak som ble blåst opp i engelske tabloider. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Nettopp. Ingen gadd å forsvare hans rett til å gå med det, så han la seg momentant flat. Se for deg hva som ville skjedd om det britiske folk hadde støttet Harry, om folk begynte å gå med hakekors an mass, og viste null sympati for krenkelsen. Jøder ville følt seg tråkket på, og sett på dette som forkastelig. Det ville aldri falt oss inn, fordi vi forstår deres krenkelse. Ytringsfrihet eller ei, vi bør holde oss for gode for slik arrogant og tåpelig oppførsel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Herregud, det jeg prøver å si er at jeg ikke fikk med meg at han ble refset. Uansett er det forskjell på at noen "sier at det galt" og det å utstede en Fatwa (som muslimene ville ha gjort hvis Harry gikk med en I <3 Muhammed-skjorte). Dessuten er jeg ikke sikker hva britiske lover sier angående naziuniformer og lignende. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Nettopp. Ingen gadd å forsvare hans rett til å gå med det, så han la seg momentant flat. Se for deg hva som ville skjedd om det britiske folk hadde støttet Harry, om folk begynte å gå med hakekors an mass, og viste null sympati for krenkelsen. Jøder ville følt seg tråkket på, og sett på dette som forkastelig. Det ville aldri falt oss inn, fordi vi forstår deres krenkelse. Ytringsfrihet eller ei, vi bør holde oss for gode for slik arrogant og tåpelig oppførsel. 5559498[/snapback] Protestene mot hakekorset til harry ble framført på en grei måte. Personlig mener jeg det var en oppblåst sak, som ene og alene kommer av at han er kongelig. Og jeg mener forsåvidt også at det ikke er lett nok å "mobbe jøder". Hadde folk nøyd seg med å protestere mot tegningene og kalle de forakstelig hadde heller ikke disse karikaturene vært en stor sak. AtW Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Orresnei, jeg har heller inntrykket av at flesteparten i denne tråden deler samme oppfattning som deg. 5547631[/snapback] Det var da merkelig da. Men uansett. Tror kanskje mange tenker litt sånn som jeg sa, om ikke her på forumet. Faktisk er jo de fleste her på PRS ganske opplyste mennesker med mange fornuftige meninger. 5547665[/snapback] Bra at noen her kan tale med usplittet tunge og god innsikt Stå på Snorre.. Lenke til kommentar
_M@ts_ Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vel, folk glemmer her at det var Imamene som gjorde det enda verre. De la til f.eks. de bildene her, noe som er mye mer angripende bilde enn JP noen gang har gitt ut. http://photos1.blogger.com/blogger/4159/38...gninger40.0.jpg http://photos1.blogger.com/blogger/4159/38...gninger39.0.jpg Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Vel, urolighetene vi ser nede i midtøsten skyldes nok andre mer dypliggende årsaker enn tegningene i JP og Magazinet. Utrolig mange islamister som benytter seg av muligheten til å lage litt faenskap og spre hat mot vesten. Det som skuffer meg er at Stoltenberg er så tvetydig og uklar når han uttaler seg. Nå virker det jo som han er uenig i det Magazinet og JP har gjort. Støre holder MS Regjeringen flytende, fantastisk politiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå