Pricks Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 B.T. skriver om Jesus-tegningene som ikke ble trykket i JP "Hvorfor afviste I at trykke tegningen af Jesus? - Det aner jeg ikke noget om. Det siger mig intet, det der. Jeg ved bare, at der dagligt lander masser af uopfordrede ansøgninger og masser af forslag fra tegnere på mit bord. Langt det meste returnerer vi, fordi vi har vores egne tegnere. Meget af det er noget talentløst makværk. Ville I have bragt tegninger af Jesus, der kunne støde kristne? - Det tror jeg næsten, at vi har gjort. Det kan jeg ikke huske. Jesus er jo blevet karikeret groft i mange sammenhænge." Med andre ord er denne saken et ganske dårlig forsøk på å fjerne fokus fra muslimenes reaksjoner. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om den er postet tidligere.Betyr det at kristne burde reagere på tegninger som denne som harselerer med Adam & Eva? Vi diskuterer forumets holding til blasfemi i denne tråden: Informasjon om forumstyrets nye blasfemireglerKom gjerne med fornuftige innspill. 5556967[/snapback] Ser på dette som et fornuftig innspill, og passer best i denne tråden, men det er tydeligvis ikke godt nok... Du misforstår meg kanskje. Jeg mener ikke innspillet ditt ikke var fornuftig, jeg hadde satt pris på om du hadde kommet med fornuftige innlegg i den tråden også. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181839 Irak ønsker ikke å ta imot økonomisk støtte fra Danmark og Norge, som en reaksjon på trykkingen av Muhammed-tegningene. Jeg må nesten le Greit for meg, det er jo vi som sparer penger, og det går ut over dem! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181839 Irak ønsker ikke å ta imot økonomisk støtte fra Danmark og Norge, som en reaksjon på trykkingen av Muhammed-tegningene. Jeg må nesten le Greit for meg, det er jo vi som sparer penger, og det går ut over dem! 5557602[/snapback] Driter seg nesten litt ut synes jeg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181839 Irak ønsker ikke å ta imot økonomisk støtte fra Danmark og Norge, som en reaksjon på trykkingen av Muhammed-tegningene. Jeg må nesten le Greit for meg, det er jo vi som sparer penger, og det går ut over dem! 5557602[/snapback] Driter seg nesten litt ut synes jeg 5557638[/snapback] Synes egentlig det er en grei, og akseptabel måte å protestere på. Den viser at de ikke liker ytringsfriheten i norge på en sivilisert og grei måte. AtW Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg forstår reaksjonene, men det går jo utover Irak sin befolkning. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg registrerer at samtlige muslimer og muslimer in spe som har uttalt seg i denne tråden, støtter barbarenes angrep på vestlige verdier, deriblant ytringsfrihet. Å sette sin lit til såkalte moderate muslimer i denne konflikten mellom vestlig siviliasjon og muslimsk barbari, blir således særdeles naivt. Muslimer er per definisjon fiender av vestlig sivilisasjon, og bør under ingen omstendigheter få oppholdstillatelse i vestlige land. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Syntes det er trist. Er ikke hyggelig å bli nektet å hjelpe de som trenger hjelp. Langt værre det enn boikott av norske varer. Men historien har vist oss at om vi ønsker ytringsfrihet så vil det ikke komme gratis. Vi får fokusere på å fortsette å stå for retten til å si sin mening, uten at det skal medføre vold, drap og trusler. Den beste måten å sørge for dette er å fortsette å si sin mening. At dobbeltmoralske, respektløse og hykleriske grupperinger av muslimer tyr til flaggbrenning, vold, trusler og brenning av ambassader får være prisen vi må betale for å stå for det som er riktig. Vi kan ikke forvente at alle har noe mellom ørene, eller at man har noe vettugt der. "Man skal ikke krenke andre" roper muslimer mens de brenner flagg. Noen bør snart lage en karikatur av den åpenbare dobbeltmoralen der De kunne vel like grei ropt ut "gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør". Feiekost bør sendes, slik at man kan feie for egen dør. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sitter her og tenker på noe..... Hvis man nå henger opp karikaturtegningene av profeten på samtlige sosialkontor.. Vil da muslimene boikotte sosialkontorene ? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Snekker`n, hørt den før. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Sitter her og tenker på noe.....Hvis man nå henger opp karikaturtegningene av profeten på samtlige sosialkontor.. Vil da muslimene boikotte sosialkontorene ? 5557806[/snapback] Har allerede vært foreslått. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hadde det vært lurt av Norge nå å forby f.eks. offentlig brenning av hellige skrifter som Bibelen og Koranen? Tror veldig få her i landet av den jevne mann og kvinne har noe stort behov for at ytringsfrihet også skal inkludere rett til overnevnte handling, eller anser det som viktig. Er vel kun en liten gruppe personer som evt. føler direkte lystfølelse av å brenne hellige skrifter. Er det riktig at en liten gruppe skal kunne sette vitale deler av Norges økonomiske og utenrikspolitiske interesser i faresonen? Det er vel begrenset hvor mange ganger Jonas Gahr Støre kan si "unskyld" rundtomkring, óg bli trodd.(i og med stortinget foreløpig ikke har gjort noe med lovverket) Hva om 10 høyreekstremister, med ytringsfrihetsloven i hånd, om to uker proklamerer at de skal demostrere i Oslo og ha Koranen-brenning? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hva om 10 høyreekstremister, med ytringsfrihetsloven i hånd, om to uker proklamerer at de skal demostrere i Oslo og ha Koranen-brenning? 5557865[/snapback] Straffeloven p142 regulerer jo religiøse krenkelser etc. Et eget forbud for bokbrenning ville neppe blitt håndhevet strengere. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om den er postet tidligere.Betyr det at kristne burde reagere på tegninger som denne som harselerer med Adam & Eva? 5556932[/snapback] Det er jo noe helt annet, det står ikke i bibelen at det er ulovlig med tegninger av jesus, altså har kristne ingne grunn til å reagere. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Hva om 10 høyreekstremister, med ytringsfrihetsloven i hånd, om to uker proklamerer at de skal demostrere i Oslo og ha Koranen-brenning? 5557865[/snapback] Straffeloven p142 regulerer jo religiøse krenkelser etc. Et eget forbud for bokbrenning ville neppe blitt håndhevet strengere. 5557891[/snapback] Får gjøre det om da; trenger vi en innskjerpelse/strengere tolking av loven? Endret 5. februar 2006 av Hotbox Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hva om 10 høyreekstremister, med ytringsfrihetsloven i hånd, om to uker proklamerer at de skal demostrere i Oslo og ha Koranen-brenning? 5557865[/snapback] Straffeloven p142 regulerer jo religiøse krenkelser etc. Et eget forbud for bokbrenning ville neppe blitt håndhevet strengere. 5557891[/snapback] Får gjøre det om da; trenger vi en innskjerpelse/strengere tolking av loven? 5557939[/snapback] I mine øyne kunne de fjernet hele blasfemi-paragrafen. Så jeg synes ikke vi trenger en innskjerpelse eller strengere tolkning. AtW Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Får gjøre det om da; trenger vi en innskjerpelse av loven? 5557939[/snapback] Vel, loven er egentlig ganske klar. Det er myndighetenes vilje, eller manglende sådan, til å benytte den, som gjør at den sjelden brukes. Jeg antar dette betyr at de ønsker å sette ytringsfriheten meget høyt, og kun i ekstreme unntakstilfeller benytte paragraf 142. Endret 5. februar 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hadde det vært lurt av Norge nå å forby f.eks. offentlig brenning av hellige skrifter som Bibelen og Koranen? nei Tror veldig få her i landet av den jevne mann og kvinne har noe stort behov for at ytringsfrihet også skal inkludere rett til overnevnte handling, eller anser det som viktig. Er vel kun en liten gruppe personer som evt. føler direkte lystfølelse av å brenne hellige skrifter. Det er ikke flertallet som avgjør om en ytring er riktig eller gal. Er det riktig at en liten gruppe skal kunne sette vitale deler av Norges økonomiske og utenrikspolitiske interesser i faresonen? I denne sammenheng ja Hva om 10 høyreekstremister, med ytringsfrihetsloven i hånd, om to uker proklamerer at de skal demostrere i Oslo og ha Koranen-brenning? 5557865[/snapback] De har like mye rett til det som muslimer har rett til å brenne flagg. Latterlige handlinger, men klart man skal få lov til å si sin mening. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hadde det vært lurt av Norge nå å forby f.eks. offentlig brenning av hellige skrifter som Bibelen og Koranen? Det får da være måte på detaljstyring av folks liv. Hvis de ønsker å tenne bål så er det allerede lover som regulerer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå