Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Ambassadene står på vertslandets jord, derfor har vertslandet plikt til å forsvare dem. Se for øvrig Wienkonvensjonen om diplomatiske forbindelser.

Et svar Cybbe ga før i denne tråden til en som lurte..

EDIT: BTW, det finnes en egen tråd for angrepene mot ambassadene, så la oss droppe å diskutere det her...

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som følger Koranen bokstavtro hadde ikke kunnet leve her på denne måten.

Sitat om ikke-troende fra Koranen "[...] and slay there wherever you find them [...]".

5555994[/snapback]

Fy a mei, er det sant? :cry: Håper de ikke finner meg her i bygda

5556109[/snapback]

Ja, men som sagt er det flere tolkninger av Koranen.

Her er 2 av mange, tolk det som du vil:

002.191

YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.

PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers

5556125[/snapback]

Vet du også hvor i Norge slike bokstavtro muslimer holder til eller? Er det noen spesielle steder jeg ikke bør reise? Har liksom ikke lyst til å bli slaktet heller da. Vil du si faren er stor for at noe sånt kan skje?

Lenke til kommentar
Tilogmed cowboyen Bush og White House har skjønt poenget, og anser karikaturene som uakseptable.

Er vel nå kun noen glupinger i Norge eller Danmark som fortsatt er "smarte" nok til å toge videre med "ytringsfriheten" eller helle mer bensin/Koraner på bålet.  :!:

5555836[/snapback]

Spør du meg sier det mer om Bush enn om Norge.

5555849[/snapback]

Kanskje Bush har skjønt mere enn deg? Skremmer ikke det deg?

5555911[/snapback]

Ikke noe mer enn at bush kan ha skjønt mer enn meg på andre fronter også, kan ikek akkurat si jeg er veldig skremt. (ihvertfall ikke av det, selv om enkelte av meningene hans i seg selv er litt skremmende)

AtW

Lenke til kommentar

Å bruke Bush's uttalelser i en slik sak som dette er vel like kredittverdig, nyansert og nøytralt som å svelge alt SE & HØR skriver for god fisk.

For USA, og Bush er derimot dette en glimrende mulighetet til å vise solidaritet med Islam for å dempe ned på verdens anklegelser mot USA sin behandling / politkk av fanger i Irak, misbruk det har vært snakk om der som også innebærer langt større trakkassering av religion enn å trykke en karikatur-tegning.

Her snakker vi om urinering på Koranen, masturbere med Koranen mellom bena foran fanger, tvinge fanger til å masturbere på Koranen, brenning av Koranen for så å skylle den i do er blandt noen av metodene som er blitt brukt mot muslimer i fenglene USA og CIA har kontroll og ansvar for.

Får Bush muligheten til å få fokus vekk fra dette og Irak krigen bare så mye som 5 minutter for å få litt ro, så gjør han jo selvfølgelig det. Det betyr dog ikke at han genuint mener det han sier, noe jeg tviler sterkt på. Han er evangelist, som er en sterkt fundamental og konservativ tolkning av kristendommen, som inngår lite kompromisser.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Vet du også hvor i Norge slike bokstavtro muslimer holder til eller? Er det noen spesielle steder jeg ikke bør reise? Har liksom ikke lyst til å bli slaktet heller da. Vil du si faren er stor for at noe sånt kan skje?

5556176[/snapback]

Dette er nettopp poenget. Muslimer følger ikke religionen sin til punkt og prikke. De er tvert imot veldig, veldig sløve de fleste av dem.

Derfor er det merkelig at de reagerer så sterkt på karikaturene. De er ikke særlig tro mot religionen sin i utgangspunktet, så hvorfor skal de plutselig late som de er det nå?

Lenke til kommentar
Irak avviser hjelp fra Danmark og Norge

Grusom hevn.

5556279[/snapback]

Dette er "skremmende", nå går verden "under" :w00t:

Men dog, det var ihvertfall en reflektert avgjørelse uten dobbeltmoral, dvs. her demonstrerer de ihvertfall at de er villige til å ofre noe eget istedet for andres eiendeler/ for engangs skyld for å stå på prinsippet sitt.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest alt tidligere i tråden, men vil bare slenge inn følgende:

Jeg kan ikke fatte og begripe at de beskylder hele Norge for faenskapen, når det kun er EN ENESTE lusen norsk avis som har trykket bildene. Det er da ikke Norges synspunkt det er snakk om her, bare den vesle filleavisa nesten ingen leser. Synes det begynner å gå litt langt nå. Det er tydeligvis ikke store unnskyldningene muslimene trenger for å hisse seg opp.

Jeg er ikke rasist i det hele tatt, og er totalt fargeblind (både på ene og andre måten), men jeg begynner virkelig å få nok av absolutt alle religiøse fanatikere. Alt ifra Bush som gjemmer seg bak guden sin, til muslimene som gjemmer seg bak sin og bruker enhver anledning til å bråke og selvmordsbombe og terrorisere.

Can't we all just be friends? :p

Mitt høyeste ønske er en verden totalt fri for religion.

Edit: Og at Irak sier nei takk til pengene våre: KJEMPEFINT, for vi trenger dem faktisk selv også.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

er det mulig, her ligger vi og gir mat, penger og hus til dem som kommer til norge, Og så gjengjelden er hellig krig og flag brenning og diskremenering av oss, de sier vi diskriminerte deres gud, ja det har nå sanelig de også gjort gjenom og brenne vårt flag som er ett symbol på kristendom

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare skulle ta opp en ting, vet ikke om noen har spurt/svart på dette tidligere. Hvorfor får bare Danmark og Norge pes over dette, når aviser i flere andre land har publisert bildene i ettertid? ettersom jeg har forstått var den danske avisa først ute, og Mgazinet bare postet de samme bildene. Nå har det seg allikevel slik at både franske, tyske og belgiske (bl.a.) aviser også har trykket bildene, men allikevel er det Danmark og Norge som skal få unngjelde?

Kan dette ha noe med å gjøre at Danmark og Norge virker som "lette" mål for disse syke personene? De andre landene har kanskje litt mer makt å fare med, kunne vel sikkert gjort endel skumle represalier tilbake, så de holder de seg unna...

Det kan hende jeg har oversett noen viktige punkter her, så rett meg gjerne dere som kan. Men det er hvertfall et lite spørsmål jeg stiller oppi all denne elendigheten. For all del, ikke at jeg vil at ekstremistene går løs på andre land, men virker på meg som de er nokså "feige" og enspora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...