Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Kanskje Bush har skjønt mere enn deg? Skremmer ikke det deg?

5555911[/snapback]

Tja, han er jo president i verdens mektigste land, så han kan jo ikke være helt talentløs. Så det skremmer meg egentlig ikke så veldig. At han mener ikke-muslimer bør forholde seg til muslimske regler er jo litt trist, og der må jeg si meg uenig med ham.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener vi om dette da ?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456857.html

5555639[/snapback]

At en "søndagsredaktør" tok en avgjørelse den gang, og den egentlige redaktøren tok en annen avgjørelse nå. To forskjellige personer - to forskjellige standpunkter.

Morsomt at Jesus-tegneren kan få publisitet på denne måten, og at han får en platform å syte og klage på fordi avisen ikke gadd å trykke tegningene hans. Hevnen er søt. Kanskje tegneren er muslim?

Lenke til kommentar

Tror det har kommet ganske godt fram nå at både koranen og bibelen har sine "svin på skogen" og selvmotsigelser. Det emnet virker på meg ganske utdebattert.

Det som kanskje er mer fruktbart å diskutere er hvorfor mange muslimer så lang tid etter at disse bøkene ble skrevet fortsatt er så bokstavtro. Og i den sammenheng er det kanskje slik at dette ikke bare dreier seg om religion, men like mye om sosiale forhold, makt og undertrykkelse. Og at religionen bare er et redskap som brukes for å styre massene.

Lenke til kommentar

Jyllandsposten er etter mitt skjønn ikke noe statlig drevet blekke, og de skriver hva de vil. Det er et kristent land så det skjønner jeg godt om de ikke ville publisere. Men dobbeltmoral er det. Men andre er fritt til å publisere slikt om de tror det selger. Det er opp til hver enkelt avis, dem om det.

Lenke til kommentar
Ja, men de ville jo ikke trykke dette fordi det var krenkende for kristne. Dobbeltmoral?

5555690[/snapback]

Kanskje, men egentlig ikke relevant.

5555725[/snapback]

:!:

Hvordan kan dette IKKE være relevant i denne saken?

Prisen på tomater i øst-pakistan er ikke relevant her.

Faktum at de ikke ville publisere bilder av jesus , fordi de trodde mange ville oppfatte dem som krenkende,må vel være alt annet enn ikke relevant eller?

5555762[/snapback]

Hvorfor er hva som var motivasjonen til de som trykte tegniningene relevant? Problemet her er reaskjonene til trykkingen.

AtW

Lenke til kommentar
Det som kanskje er mer fruktbart å diskutere er hvorfor mange muslimer så lang tid etter at disse bøkene ble skrevet fortsatt er så bokstavtro.

5555953[/snapback]

Hvorfor skal de ikke få lov til å være det? Hvorfor sette dette på prøve?

5555973[/snapback]

De som følger Koranen bokstavtro hadde ikke kunnet leve her på denne måten.

Sitat om ikke-troende fra Koranen "[...] and slay there wherever you find them [...]".

Dette vet de, og de vet også at det må komme steg for steg, og hver nye muslim inn i landet er for dem ett skritt nærmere muslimske lover.

Lenke til kommentar
Det som kanskje er mer fruktbart å diskutere er hvorfor mange muslimer så lang tid etter at disse bøkene ble skrevet fortsatt er så bokstavtro.

5555953[/snapback]

5555973[/snapback]

Det blir et problem når enkelte av elementene i Islam bryter med menneskerettighetene. Hvis man aldri setter det på prøve en gang, så vil det aldri forandre seg. Kristendommen har jo kommet langt i dette henseendet, og jeg tror vi alle er glad for dette.

Lenke til kommentar

Det er de ikke. De bryter stadig islams forbud, som f.eks. forbudet mot å tegne dyr og mennesker.

Så argumentet om å respektere religionen deres er ganske så tynn. De respekterer den ikke selv!

Lenke til kommentar

5555953[/snapback]

5555973[/snapback]

Fordi mye av det er selvmotsigende (som du og andre har påpekt tidligere i tråden) og muslimske ledere av en eller annen grunn velger å støtte det mest provosende som ambasadebrenning mm.

Lenke til kommentar

Det er de ikke. De bryter stadig islams forbud, som f.eks. forbudet mot å tegne dyr og mennesker.

Så argumentet om å respektere religionen deres er ganske så tynn. De respekterer den ikke selv!

5556001[/snapback]

Da er det heller ikke muslimer. Eller 'gode' muslimer om du vil. Som det står i Koranen er man kun muslim om den følges eksakt, ikke noe unnvikning. Dette er også meningen til store deler av verdens muslimer.

Lenke til kommentar

Ikke nok med det. Ifølge Koranen selv er jo ca 700 millioner muslimer (moderate muslimer som ikke følger troen i koranen 100% ordrett) ikke muslimer i det hele tatt, de er ikke-troende:

"4.150-151 Those who deny God and His apostles, and (those who) wish to separate God from His apostles, saying: "We believe in some but reject others": And (those who) wish to take a course midway,-

They are in truth (equally) unbelievers; and we have prepared for unbelievers a humiliating punishment."

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

Kristendommen og andre religioner har gjennomgått en revolusjon de siste hundre år, med 'fornying' og ting de klart ikke kan stå fast ved. Dette må også muslimer gjøre. Problemet er at deres tro er så meget forskjellig, og ingen kan nevne noe negativt eller kritisere. Praktiseringen som dere ser er også veldig spesiell med nærmest orgasmisk vill innlevning, som er meget forskjellig fra alle andre religioner. Dette får de også daglig inn med teskje, de må også be ~5 ganger om dagen, samt at imamer gir dem ammunisjon. Det er spesielt etter fredagsbønn de er på topp i sinnet, og det skjer flest nedslaktninger av ikke-troende i landene dems.

Religion er en uting og roten til alt ondt, vi lever i 2006 for faen!

Hvem tror virkelig på at Muhammed f.eks snakket med maurene?

Jeg kan dra frem en haug med motsigelser også.

ALL statsstøtte til religionen må bort. Men, det må være rettferdig dermed burde ALLE religioner få fjernet sin støtte. Jeg vil ikke fortsette å jobbe for, å skaffe skatte penger til å bygge flere moskeer. Eller kirker for den saks skyld (vel er ikke myndig enda og går på skole, men mener min framtid, eller foreldrene mines skattepenger om du vil..). Er de interresert kan man tro hjemme, og bygge selv. Støtten til alt religiøst må kuttes, for ikke å forskjells behandle de ulike religiøse grupperingene.

Endret av easypwn
Lenke til kommentar

Poenget er vel at muslimene krever en unnskyldning fra den norske og danske REGJERING. Som Støre og Rasmussen har sagt gjentatte ganger, dette er ikke noe regjeringen kan be om unnskyldning for siden vi har pressefrihet. Men jeg regner ikke med at en slik nyanse er interessant for de som springer rundt med bensinen i Midtøstens gater.

Lenke til kommentar
Poenget er vel at muslimene krever en unnskyldning fra den norske og danske REGJERING. Som Støre og Rasmussen har sagt gjentatte ganger, dette er ikke noe regjeringen kan be om unnskyldning for siden vi har pressefrihet. Men jeg regner ikke med at en slik nyanse er interessant for de som springer rundt med bensinen i Midtøstens gater.

5556071[/snapback]

La dem springe rundt i SINE gater å gjøre hva de vil. De er de også fullt berettiget til, ihvertfall om vi skal følge norske lover om ytringsfrihet. De kan også brenne flagg om de vil for min skyld, så lenge de holder seg der nede.

Angrep på norsk ambassade er et angrep på Norge. En utenlandsk ambassade er et stykke norsk jord i utlandet hvor bla.a også norske lover gjelder.

Endret av easypwn
Lenke til kommentar
Poenget er vel at muslimene krever en Angrep på norsk ambassade er et angrep på Norge. En utenlandsk ambassade er et stykke norsk jord i utlandet.

5556089[/snapback]

Nei, jeg tror det har blitt avbekreftet før i tråden..

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Men jeg regner ikke med at en slik nyanse er interessant for de som springer rundt med bensinen i Midtøstens gater.

5556071[/snapback]

Derfor er dette kanskje like mye hat mot vesten som av religøse årsaker. Selv om religion brukes som påskudd slik den har vært brukt i alle tider for å støtte opp om maktmennesker. Inkvisisjonen anywone?

Lenke til kommentar

Sitat om ikke-troende fra Koranen "[...] and slay there wherever you find them [...]".

5555994[/snapback]

Fy a mei, er det sant? :cry: Håper de ikke finner meg her i bygda

Lenke til kommentar
Poenget er vel at muslimene krever en Angrep på norsk ambassade er et angrep på Norge. En utenlandsk ambassade er et stykke norsk jord i utlandet.

5556089[/snapback]

Nei, jeg tror det har blitt avbekreftet før i tråden..

5556097[/snapback]

Nope.

Det var bla.a derfor den norske sikkerhets tjenesten og politiet ikke kunne bryte inn når Pakistans president var på besøk ved den Pakistanske ambassaden for ikke lenge siden. Det var opp til pakistanske myndigheter.

Endret av easypwn
Lenke til kommentar

5555994[/snapback]

Fy a mei, er det sant? :cry: Håper de ikke finner meg her i bygda

5556109[/snapback]

Ja, men som sagt er det flere tolkninger av Koranen.

Her er 2 av mange, tolk det som du vil:

002.191

YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.

PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...