Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Krenkelsen var jo en hevnaksjon. Når de er ferdig med ambasadebrenningen, er man likestilt igjen.

5555181[/snapback]

Dette må jo være noe av det latterligste jeg har lest i hele tråden. Mener du oppriktig at angrep på norsk jord, boikott, trusler og terror likestilles med publiseringen av Mohammed-tegningene (noe 99,99% av det norske folk hadde absolutt ingenting med).

Isåfall lurer jeg virkelig på hvordan du skal klare deg i livet....

5555298[/snapback]

Det er jo ikke bare bildene det er snakk om. De føler seg undertrykt av hele den vestlige verden, og Norge og Danmark får dråpen til å renne over. Lette bytter som nevnt tidligere.

Du får det til å høres ut som om alle muslimer nå brenner ambasader og flagg. Majoriteten brenner ikke ambasader. En god del fler brenner flagg, men litt får man vel tåle.

5555311[/snapback]

Var ikke det jeg spurte om, jeg spurte om du mener publiseringen av mohammed-tegningene likestilles med angrep på Norge?

edit: Ett angrep som egentlig skulle vært rettet mot Magazinet...

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hadde ikke de bildene blitt publisert, hadde muslimene brent flagget.  :roll:

5555219[/snapback]

Hadde de som brente flaggene hatt noe mellom ørene så hadde de ikke brent flaggene (eller noe i den duren).

5555245[/snapback]

Hadde de i Magazinet hatt noe mellom ørene hadde de ikke publisert bildene.

5555250[/snapback]

Jeg betviler ikke den manglende intelligensen til folkene bak Magazinet, men reaksjonene skader jo ikke foreløpig Magazinet. Flagg-brenningen, ambasade-brenningen og truslene fungerer som ren underholdning, og kan føre til misnøye mot muslimer, noe som kanskje folkene i Magazinet ser på som ønskelig.

Jeg har likevel en følelse av at hele greia er mer eller mindre arrangert og hisset opp av imamer som ønsker misnøye mot vesten. At danske imamer tegnet flere og langt grovere tegninger som de viste frem tyder jo på dette. Jeg ser heller ikke bort i fra at meda i de muslimske landene ønsker å lage blest rundt ting. Sannsynligvis har mange av de som reagerer fått en upresis beskrivelse av det som egentlig har skjedd, og ser muligens på dette som et angrep fra en annen religion fordi de ikke forstår at skandinavia i hovudsak er sekulært. George Bush' mange henvisninger til Gud ol. i sine taler kan jo ha noe med det inntrykket å gjøre.

Lenke til kommentar
Og hadde ikke de bildene blitt publisert, hadde muslimene brent flagget.  :roll:

Hadde ikke islam vært en farlig religion som står i direkte motsetning til frihet og demokrati så hadde ikke bildene blitt publisert.

Jeg sjikanerer og diskrimenere ikke dem fordi det virker sårende for dem, og fordi de er vennene mine. Siden jeg er langt ifra den tøffest av folka, er det veldig liten mulighet for at noen har æresfrykt for meg. Men jeg blir ikke sjikanert av den grunn. Alle har gjensidig respekt.

De har ikke respekt. De bare lar være å jule deg opp fordi du har underkastet deg. Du får ikke problemer så lenge du følger deres regler, men hvis du begynner å få egne tanker og gir uttrykk for disse, så får du smake knyttneven.

5555316[/snapback]

Jeg har underkastet meg fordi jeg har ekte venner?

Hva slags regler skal jeg følge? Vi er en gjeng, og alle respekterer hverandre. Alle mener forskjellige ting, men alle repsekterer hva enkeltpersoner gjør og tenker, og derfor er det ingen som kritiserer det. Selv de mest brutale bøllene.

Lenke til kommentar

Hva slags regler skal jeg følge? Vi er en gjeng, og alle respekterer hverandre. Alle mener forskjellige ting, men alle repsekterer hva enkeltpersoner gjør og tenker, og derfor er det ingen som kritiserer det. Selv de mest brutale bøllene.

5555335[/snapback]

Du sa jo nettopp at de mest brutale hadde mest makt. Respekt? My ass.

Lenke til kommentar
Krenkelsen var jo en hevnaksjon. Når de er ferdig med ambasadebrenningen, er man likestilt igjen.

5555181[/snapback]

Dette må jo være noe av det latterligste jeg har lest i hele tråden. Mener du oppriktig at angrep på norsk jord, boikott, trusler og terror likestilles med publiseringen av Mohammed-tegningene (noe 99,99% av det norske folk hadde absolutt ingenting med).

Isåfall lurer jeg virkelig på hvordan du skal klare deg i livet....

5555298[/snapback]

Det er jo ikke bare bildene det er snakk om. De føler seg undertrykt av hele den vestlige verden, og Norge og Danmark får dråpen til å renne over. Lette bytter som nevnt tidligere.

Du får det til å høres ut som om alle muslimer nå brenner ambasader og flagg. Majoriteten brenner ikke ambasader. En god del fler brenner flagg, men litt får man vel tåle.

5555311[/snapback]

Var ikke det jeg spurte om, jeg spurte om du mener publiseringen av mohammed-tegningene likestilles med angrep på Norge?

5555321[/snapback]

Tja, kan vel ikke likestilles. Men jeg tror ikke noen ville forstått muslimene hvis de tegnet teite bilder av Magazinet-redaktøren.

Lenke til kommentar
Muslimene må få seg litt folkeskikk og tenke på følger, et lands ambassade er norsk territorium og ethvert angrep på dette er et angrep på norge. Det er ingen unnskyldning at vi mistet besinnelsen.

Ehm, dette var privatpersoner som stod bak, så det var ikke akkurat noe angrep på Norge, selv om jeg ble veldig pissed off når jeg hørte om dette!

5555269[/snapback]

Hadde du vist litt om internasjonal< politikk hadde du visst at det er opp til ethvert land å beskytte andre lands ambassader. Det å beskytte et annens lands ambassade er ikke for politiet eller militæret å stå å se på. Hvis noens ambassade i norge vil bli angrepet vil nødvendig politi/militæret bli satt inn for å beskytte ambassaden.

5555320[/snapback]

Ja, men her var det sivile personer som satte fyr på ambassaden, ikke myndighetene. Myndighetene angriper ikke et annet land ved at noen privatpersoner tenner på noen ambassader. Det er ingen som ville hevde at Saudi Arabia angrep USA på 11. september, bare fordi noen av terroristene hadde Saudi-Arabisk statsborgerskap.

Og du burde kanskje tenke litt over at det er begrenset med midler man vil sette inn mot egen befolkning. Heldigvis så ble det ikke noe blodbad ut av dette, slik som det virker som du forventer at vi skal lage i Norge hvis en ambassade angripes av en mobb og situasjonen går ut av kontroll. Det er uakseptabelt at dette skjedde, og myndighetene involvert må beklage seg på det sterkeste og ta en evaluering av sikkerhetstiltakene de satte inn. Men man kan ikke bare lage et blodbad ut av det!

Forøvrig er det fint at du ikke ville svare på om du var mot ytringsfriheten...

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

5555335[/snapback]

Du sa jo nettopp at de mest brutale hadde mest makt. Respekt? My ass.

5555348[/snapback]

Forskjell på makt og respekt.

Lenke til kommentar
Muslimene mener altså at bildene var dråpen som fikk begeret til å renne over. Det er vel ikke uten grunn at den dråpen kom fra et par av verdens fredeligste land, som hverken har ressurser eller vilje til å sende millitære styrker for å ta igjen. De vet godt at Danmark og Norge er et lett bytte, og derfor valgte de å gjøre opprør akkurat nå. Hadde det vært USA så vet de at amerikanske styrker hadde vært på plass med skarp skyts på et øyeblikk og ikke nølt et sekund med å ta igjen.

Det her er mobbing i stor grad, muslimene valgte å bruke vold mot de svakeste og snilleste for å vise at de har større pikk en oss.

Latterlig... Er det rart den vestelige verden mister respekten for muslimer?

Hadde de gjort dette på en fredelig måte så hadde vesten godtatt det, ingen tvil. Vold og trusler derimot er det ingen her som respekterer.

5555294[/snapback]

Enig. Det ble jo også gjort forsøk på å angripe frankrikes ambassade som ble stoppet momentant av Syriske myndigheter, som i følge media antas å ha nøye kontroll på det som skjer i landet.

Lenke til kommentar

5555321[/snapback]

Tja, kan vel ikke likestilles. Men jeg tror ikke noen ville forstått muslimene hvis de tegnet teite bilder av Magazinet-redaktøren.

5555351[/snapback]

Siden et par folk i magazinet ikke ville brydd seg om et par stygge tegninger, så er det greit å bruke vold?

Lenke til kommentar

5555366[/snapback]

Nettopp. Hvis man får respekt gjennom maktbruk, er ikke det ekte respekt. Det er redsel.

5555393[/snapback]

Vel, jeg har aldri sagt at de med mest respekt har fått den igjennom maktbruk. I mitt tilfelle er det tilfeldig at de med mest makt er de med mest respekt.

Lenke til kommentar

Dette går jo over alle grenser!

Å betegne sine venner(?) som brutale bøller sladrer jo om en total mangel på forståelse av begrepet?

Samtidig avspeiler det et menneskesyn som er alldeles forkvaklet og forblindet, og som dessverre aldri vil lede til respekt fra noen kant.

Med en slik innstilling til omverden er man dømt til å tape.

Oppriktig talt; jeg synes synd på de som måtte ha en slik hverdag.

Lenke til kommentar

Hva sier du, Mixel?

Hvis islam ikke hadde vært en kvinneundertrykkende religion som sto i direkte motsetning til ytringsfrihet så hadde aldri JP publisert tegningene!

Så det er altså muslimene som har skylden, for publiseringen av tegningene kom som et direkte resultat av muslimers holdninger og oppførsel.

Lenke til kommentar

5555366[/snapback]

Nettopp. Hvis man får respekt gjennom maktbruk, er ikke det ekte respekt. Det er redsel.

5555393[/snapback]

Vel, jeg har aldri sagt at de med mest respekt har fått den igjennom maktbruk. I mitt tilfelle er det tilfeldig at de med mest makt er de med mest respekt.

5555407[/snapback]

Akkurat som i en hundeflokk. Og hvorfor er du venn med bøller?

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456859.html

Ifølge nyhetsbyrået AP samlet omkring 2.000 sjiamuslimer seg i sentrum av Istanbul i en annen protest, hvor de ropte slagord og brente dukker av Danmarks statsminister Anders Fogh Rasmussen.

5555453[/snapback]

Ja, det er mange:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181815

Søndag morgen gikk 15.000 sinte demonstranter løs på den danske ambasasden øst i Libanons hovedstad Beirut

AtW

Lenke til kommentar

5555407[/snapback]

Akkurat som i en hundeflokk. Og hvorfor er du venn med bøller?

5555469[/snapback]

Likheter tiltrekker hverandre..? :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...