klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Muhammed er ikke noe dårlig forbilde heller. 5554856[/snapback] O rly? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg sitter med en trykt versjon av Sunnah og Koranen ved siden av meg her nå også, og det står nøyaktig det samme. Hehe, litt tilfeldig kanskje? Uansett det tror jeg nok ikke på nei du . Menneske rettigheter Menneskerettighetene i Islam er ikke vedtatt av noe parlament eller annen politisk forsamling. For de er gitt av Gud. Til disse rettighetene hører: Rett til liv. Koranen sier: “Om noen redder et menneskes liv, er det som å redde hele menneskeheten!” (5, 32) Ja, så mye verd er et menneskes liv. Og tilsvarende oppnår du, om du redder et. Rett til frihet. Ingen skal holde andre nede. Profeten Muhammad (fred med ham) har sagt at han selv, på Dommens dag, skal være anklager mot dem som gjør frie mennesker til treller. Rett til rettferdighet. “La ikke fiendskap mot andre føre dere vekk fra rettferdighet!” sier Koranen (5, 8). Ingen skal frykte urett fra en muslim. Rett til likeverd. Islam lærer at alle har samme verd, uansett hudfarge, kjønn og tro. “Fremst blant dere står den mest rettskafne!” (49, 13) Rett til økonomisk trygghet. Koranen sier om de troende at også tiggere har del i deres eiendom. (51,12) Muslimer skal dele det de har. Rett til sikkerhet for liv og eiendom. Profeten har sagt: “Rør ikke ved hverandres liv og eiendom!” Det gjelder også for ikke-muslimske borgere i en islamsk stat, som f.eks. kristne og jøder (dhimmi). Profeten har videre sagt: “Den som krenker en dhimmi, krenker meg, og den som krenker meg, krenker Gud!” Rett til vern om ære og integritet. Koranen forbyr at noen krenker og baktaler andre eller gjør dem til latter. (49, 11) Rett til vern om privatliv. Islam beskytter privatlivet til innbyggerne i den islamske staten. Rett til vern om personlig frihet. Ingen kan fengsles uten å være kjent skyldig i en åpen rett. Og folk skal fritt kunne kritisere og fordømme dem som styrer. En av de fire første kalifer (imam Ali) sa om en gruppe personer som fordømte og truet med å drepe ham, at å kritisere og fordømme ikke er nok til å kaste noen i fengsel, så lenge de ikke begår en forbrytelse mot staten. Rett til å protestere mot undertrykkelse. Retten er stadfestet i Koranen. Rett til ytringsfrihet. Islam gir alle frihet til å ytre seg. Og det å si imot umoral og forfall, er dessuten en plikt. Rett til organisasjonsfrihet. Islam gir folk rett til å danne partier og organisasjoner for å strebe mot rettferdige mål. Koranen oppfordrer til å forme fellesskap “som arbeider for det gode, slår fast det som er riktig, og motvirker all urett”. (3, 104) Rett til trosfrihet. Islam gir alle trosfrihet. “Det skal ikke være tvang når det gjelder tro!” (2, 256) Rett til respekt for religiøse meninger. Ingen skal gjøres til latter for sin tro. Koranen sier: “Vis ikke ringeakt for slikt de vender seg til og tror på, i stedet for Gud!” (6, 108) Rett til beskyttelse mot vilkårlig fengsling. Ingen kan arresteres og fengsles for en forbrytelse som andre har begått. Koranen sier: “Ingen skal bære en annens byrde!” (6, 164) Islam vektlegger personlig ansvar. Enhver står til rette for sitt. Rett til livsopphold. Staten hjelper dem som ikke har nok til underhold. (Profeten Muhammad.) En islamsk stat er en velferdsstat, som hjelper og beskytter dem som trenger det. Rett til likhet for loven. I Islam er alle like for loven. Liv og eiendom til f.eks. en dhimmi og en muslim teller like mye. Lik rett for de som styrer. Ledere og de som ledes er like for loven. Rett til ikke å handle galt. Innbyggere i en islamsk stat har ikke bare rett, men plikt, til å avvise alt galt. Profeten sa: “Lyd Gud mer enn mennesker!” Rett til å delta i offentlig arbeid. Koranen sier: “Gud har lovet de troende at de skal styre i landet!” (24, 55) Og metoden er denne: “De rådfører seg med hverandre.” (42, 38) Islam tillater ikke at personer eller grupper tar fra andre rettigheter og utroper seg til ledere. De som styrer må ha støtte i folket. Folket og deres representanter skal fritt kunne kritisere og gi uttrykk for det de mener. Og har ledelsen ikke tillit, skal den kunne fjernes av folket. Håper noen har fått vekk mange av de fordommene som de har. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Dette kommer du med siden du fant ut at du dreit deg ut? Ok, ingen flere personangrep... 5554874[/snapback] Den må du forklare Lenke til kommentar
nix Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Noen som blir med en tur ned dit? vi tar dem vi! ingen skal få brenne flagget til landet mitt ustraffet! Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg mente mer med det at hevn over ting er en stor del av hverdagen min, Ikke kvinneundertrykkelse. Det er fordi i mitt miljø har vi bare bra damer som ikke er utro. Og ja, de mest brutale har mest makt. Høres ut som et fint miljø. Og hva hvis en av de "bra" damene deres hadde vært utro da? Hva hvis dere er utro mot dama? Vise brutal makt? Har det fallt deg inn at enkelte ganger kanskje damer er utro rett og slett fordi de er i jernbånd psykologisk i et forhold med f.eks en psykopat som var sjalu mot dem fra første dag av ufortjent? At de ikke tør å bryte forholdet pga. frykt for sitt eget liv , men samtidig er så ødelagt og lei at de til slutt er utro? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Dette kommer du med siden du fant ut at du dreit deg ut? Ok, ingen flere personangrep... 5554874[/snapback] Den må du forklare 5554886[/snapback] Nei? Les forrige side Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Muslimer må få tro og mene akkurakt hva de vil, på samme måte som andre må få ytre seg som de vil om Islam og Koranene. Paradokset i situasjonen som utspiller seg nå er forholdet til ytringsfriheten. Norsk flykninge- og asylpolitikk bygger på at vi gi tilflukt for mennesker som i hjemlandet er forfulgt for sine politiske eller religiøse meninger. Nå synes det som vi har importert jævelskapen som disse menneskene skal ha flyktet fra. Statistisk sentralbyrå anslår at etniske normenn vil være en minoritet her i lanndet omkring 2070. Det blir spennende å se hvilket forhold en demokratisk valgt myndighet har til religionsfrihet når vi kommer dit. Hvor skal fritenkende søke tilflukt da? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Statistisk sentralbyrå anslår at etniske normenn vil være en minoritet her i lanndet omkring 2070. Det blir spennende å se hvilket forhold en demokratisk valgt myndighet har til religionsfrihet når vi kommer dit. Hvor skal fritenkende søke tilflukt da? 5554906[/snapback] Noen som blir med å terraforme Mars? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Akkurat som mange andre finner definisjoner og fakta på wikipedia, har også jeg gjort dette... 5554861[/snapback] Vel, heretter falt Wikipedia et par hakk i min anseelse. Får vel sende dem en mail, evt. logge meg på og endre definisjonen til noe som er litt mer holdbart. Lenke til kommentar
Northcity Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 GREIT! nå harrem angripi enda et konsulat, TRÅKKET PÅ RIKSVÅPNET VÅRT! HVA FAEN SKA DET NESTE BLI? jeg sier EN TING! skjer det så mye som EN TING TIL!! ja da sprekker det faen for meg ass Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Akkurat som mange andre finner definisjoner og fakta på wikipedia, har også jeg gjort dette... 5554861[/snapback] Vel, heretter falt Wikipedia et par hakk i min anseelse. Får vel sende dem en mail, evt. logge meg på og endre definisjonen til noe som er litt mer holdbart. 5554914[/snapback] Du får gjøre det du.. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 GREIT! nå harrem angripi enda et konsulat, TRÅKKET PÅ RIKSVÅPNET VÅRT! HVA FAEN SKA DET NESTE BLI? jeg sier EN TING! skjer det så mye som EN TING TIL!! ja da sprekker det faen for meg ass 5554933[/snapback] Hjelp................ Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg sitter med en trykt versjon av Sunnah og Koranen ved siden av meg her nå også, og det står nøyaktig det samme. **masse positive sitat fra Koranan om menneskerettigherer** Ja, dette står også i Koranen, men det fjerner ikke den fakta at Koranen også inneholder et hav av trusler, fordømmelse, krenkelse og oppfordring til vold og drap mot kvinner, homofile og ikke-troende. Det eneste sitatene dine viser er at Koranen, som Bibelen, sier i mot seg selv utallige ganger (oi for en overraskelse). Her har du flere sitater fra Koranen, den samme boken som har de menneskerettighetsvennlige sitatene du kom med (altså, en selvmotsigelse): Boken begynner med at den er for de som frykter gud, allerede her oppfordrer det til frykt, noe som i mine øyne er undertrykkende: 2. 2 This is the Book; in it is guidance sure, without doubt, to those ho fear God; Litt mere frykt: Kap. 3-102 "3.102 O ye who believe! Fear God as He should be feared, and die not except in a state of Islam." Alle ikke-troende straffes når de dør: Kap.4.18 "Now have I repented indeed;" nor of those who die rejecting Faith: for them have We prepared a punishment most grievous.." Kap.2-161 "2.161 Those who reject Faith, and die rejecting,- on them is God's curse, and the curse of angels, and of all mankind;" Kap.3-151 "3.151 Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers" Kap. 3-152 "3.152 God did indeed fulfil His promise to you when ye with His permission Were about to annihilate your enemy" 3.177 Those who purchase Unbelief at the price of faith,- not the least harm will they do to God, but they will have a grievous punishment. 3.196-197 Let not the strutting about of the Unbelievers through the land deceive thee: Little is it for enjoyment: Their ultimate abode is Hell Litt om å stenge inn kona di til hun dør hvis hun er utro: 4.15 If any of your women are guilty of lewdness, Take the evidence of four (Reliable) witnesses from amongst you against them; and if they testify, confine them to houses until death do claim them, or God ordain for them some (other) way. Litt om homofile og hva som venter dem / hva Islam synes om dem: 4.16 If two men among you are guilty of lewdness, punish them both. If they repent and amend, Leave them alone; for God is Oft-returning, Most Merciful. Er kona di ulydig, kan du slå henne: 4.34 Men are the protectors and maintainers of women, because God has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what God would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them; Om de som fornekter Islam: 4.56 Those who reject our Signs, We shall soon cast into the Fire: as often as their skins are roasted through, We shall change them for fresh skins, that they may taste the penalty: for God is Exalted in Power, Wise. Denne er jo fin: Hva Islam synes om moderate muslimer og andre moderate troende som følger noe, men ikke 100% alt som det står skrevet (take a course midway): 4.150-151 Those who deny God and His apostles, and (those who) wish to separate God from His apostles, saying: "We believe in some but reject others": And (those who) wish to take a course midway,- They are in truth (equally) unbelievers; and we have prepared for unbelievers a humiliating punishment. Litt mer om ikke-troende... 4.167 Those who reject Faith and keep off (men) from the way of God, have verily strayed far, far away from the Path. 4.168 Those who reject Faith and do wrong,- God will not forgive them nor guide them to any way- 4.169 Except the way of Hell, to dwell therein for ever. And this to God is easy. 5.11 Those who reject faith and deny our signs will be companions of Hell-fire. Hva Islam og Koranen sier om kristendommen: 5.15 From those, too, who call themselves Christians, We did take a covenant, but they forgot a good part of the message that was sent them: so we estranged them, with enmity and hatred between the one and the other, to the day of judgment. And soon will God show them what it is they have done. 5.19 In blasphemy indeed are those that say that God is Christ the son of Mary Say: "Who then hath the least power against God, if His will were to destroy Christ the son of Mary, his mother, and all every - one that is on the earth? For to God belongeth the dominion of the heavens and the earth, and all that is between. He createth what He pleaseth. For God hath power over all things." 5.75 They do blaspheme who say: "God is Christ the son of Mary." But said Christ: "O Children of Israel! worship God, my Lord and your Lord." Whoever joins other gods with God,- God will forbid him the garden, and the Fire will be his abode. There will for the wrong-doers be no one to help. Dette skal skje med kristne som ikke går vekk fra sin kristne tro: 5.76 They do blaspheme who say: God is one of three in a Trinity: for there is no god except One God. If they desist not from their word (of blasphemy), verily a grievous penalty will befall the blasphemers among them. Islam advarer mot å stille for mange spørsmål, da man du miste troen: 5.104 O ye who believe! Ask not questions about things which, if made plain to you, may cause you trouble. But if ye ask about things when the Qur'an is being revealed, they will be made plain to you, God will forgive those: for God is Oft- forgiving, Most Forbearing. 5.105 Some people before you did ask such questions, and on that account lost their faith. Kilde: http://www.koranen.no/sider/KoranenPaaEngelsk.htm Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 *snip* 5554885[/snapback] Ja. Du har tydeligvis klippet dette fra en eller annen side. Mange av sitatene er tatt ut fra konteksten, og mange mangler kildehenvisning - da særlig de hvor vantro og muslimer er like mye verdt. Sammentreff? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Ja, faktisk. Jeg lever ikke etter islamske regler, men jeg har stort sett ikke mye imot dem. Du har ikke noe imot å hetse og undertrykke homser, og å tvinge kristne og jøder til å betale en "vantroskatt" (andre skal bare slaktes ned)? Muhammed er ikke noe dårlig forbilde heller. Så en tyv, morder og voldtektsmann er et bra forbilde? Jeg mente mer med det at hevn over ting er en stor del av hverdagen min, Ikke kvinneundertrykkelse. Det er fordi i mitt miljø har vi bare bra damer som ikke er utro. Og ja, de mest brutale har mest makt. Trist. Ja, selvfølgelig levde jøder og kristne godt sammen, spesielt etter at de fikk skylden Jesu død. Var det også muslimene feil nå? Det var altså muslimene som startet bråket etter år 1000. Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Jeg sitter med en trykt versjon av Sunnah og Koranen ved siden av meg her nå også, og det står nøyaktig det samme. Rett til rettferdighet. “La ikke fiendskap mot andre føre dere vekk fra rettferdighet!” sier Koranen (5, 8). Ingen skal frykte urett fra en muslim. 5554885[/snapback] Joda, den fungerer fint i praksis. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hehe, litt tilfeldig kanskje? Uansett det tror jeg nok ikke på nei du . Menneske rettigheter Klippet bort resten, for du har nemlig et problem: Vi kan bare vise til negative sitater i muslimske hellige tekster, og dermed faller hele argumentasjonen din sammen. Derimot nytter det ikke for deg å vise til positive sitater, for det beste du kan oppnå er å påvise at islam ikke bare oppfordrer til ondskap, men at den også er selvmotsigende. Bare fordi den oppfordrer til gode gjerninger så veier ikke det opp for oppfordringene til onde gjerninger. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article552053.ece Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Stoltenberg kritiserer Magazinet Nynazister med drapstrusler mot norske muslimer Endret 5. februar 2006 av Gaston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå