Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Du kan lese om det i sunnah. F.eks.:

"Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an."

HAHAHA...Det står ikke i Sunnah! Sorry!

Neivel? Og hva baserer du det på?

Kanskje denne faller bedre i smak da:

"A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband."

Oops! Omskjæring i islam?! Men de skal ikke kuttes for ille da, til Muhammeds forsvar!

Det er dagens manipulering fra din side. Du har nå hele tiden kommet med utsagn som ikke har noen som helst grunn. Les Koranen du og ikke Wikipedia eller hvor du fant det på nettet.

Istedenfor å komme med ubegrunnede påstander, både om meg og om saken, så burde du kanskje prøve å komme med noe mer håndfast?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok at vi har ytringsfrihet, men det er vel ikke lov å krenke alt og alle fordet?

5554735[/snapback]

Jo. Det er nettopp dette ytringsfrihet er. At du har lov til å si hva du vil om hva som helst.

5554741[/snapback]

Ytringsfrihet er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.

5554753[/snapback]

Hvor får du dette sitatet fra? Det er nesten alltid en eller annen person eller gruppe som føler seg krenket, uansett hva man sier.

5554789[/snapback]

Helt riktig. Jeg føler meg krenket nesten hver gang Valla sier noe! :tease:

Lenke til kommentar
Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.[/i]

5554753[/snapback]

Da burde man jo umiddelbart forby både Bibelen og Koranen..

5554793[/snapback]

Nettopp, endelig noen som skjønner det. De begynte drittkastingen lenge før mediene og/eller "vesten" begynte.

Lenke til kommentar
Så absolutt. Vi setter de utdaterte muslimske meningene på prøve.

Hvorfor? :ermm:

Hvorfor skal vi sette noen på prøve som har lyst til å ha det slik som de har det. Hvorfor blande seg inn i det??

Og hvorfor "blande seg inn" i norges ytringsfrihet?

AtW

5554797[/snapback]

Vi har blandet oss inn i deres religion :hmm:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi sette noen på prøve som har lyst til å ha det slik som de har det. Hvorfor blande seg inn i det??

AtW

5554797[/snapback]

5554812[/snapback]

Vi har da ikke blandet oss inn i deres religion, hvis du da ikke er redaktør i Magazinet. Ser du problemet eller, de angriper alle for det en person har gjort.

At det er mulig og være så trangsynt som enklete brukere her inne er skjønner jeg ikke....

Lenke til kommentar
Mr.Locke, fortell gjerne hvor du finner disse oversettelsene...

5554798[/snapback]

www.koranen.no står akkurat det Mr. Locke sier...

5554810[/snapback]

Det er ikke en sikker kilde . LES SUNNAH OG KORANEN OG SÅ KOM Å SNAKK!

Du komme til å bli sjokkert av hvor mye som er feil :thumbup: .

Lenke til kommentar

AtW

5554797[/snapback]

5554812[/snapback]

Jasså, har den norske stat "blandet seg inn" i islam, den norske ambassaden, statoip og andre norske bedrifter?

AtW

Lenke til kommentar

AtW

5554797[/snapback]

5554812[/snapback]

Vi har da ikke blandet oss inn i deres religion, hvis du da ikke er redaktør i Magazinet. Ser du problemet eller, de angriper alle for det en person har gjort.

At det er mulig og være så trangsynt som enklete brukere her inne er skjønner jeg ikke....

5554820[/snapback]

Vi setter alle i samme bås hele tiden for Guds skyld! :roll:

Lenke til kommentar

5554798[/snapback]

Joda, jøss, bare fornekt det, bortforklar det med "feiltolkning / oversettelsesfeil".

Dette finner du igjen i Koranen på sitt originale språk, på engelsk, i alle trykte Koraner over hele verden, kilden min? *trommevirvel* muslimenes egen portal for koranen i Norge ( http://www.koranen.no/ ) :

Mere nøyaktig her:

http://www.koranen.no/sider/EngelskAliChapter1-5.htm

Skal du ro ro til fiskeskjær nå?...

Lenke til kommentar

5554798[/snapback]

5554810[/snapback]

5554824[/snapback]

Jasså, konkretiserer ha som er feil med oversettelsene da, du spyr ut påstander i øst og vest uten å backe det med et fnugg av argumentasjon og fakta.

AtW

Lenke til kommentar

Du sier at du har lest koranen/sunnah?

5554772[/snapback]

Å tro meg, alt det som blir diskutert om hva som står i Islam og Sunnah har jeg lest :thumbup: .

Det er helt fantastisk at noen her kan komme med helt syke utsagn om noen de ikke vet hvem er. Pricks sier han har lest uttalige diskusjoner. Hvem har sagt at alt det er riktig, mye her er feil... ;)

5554787[/snapback]

'Nei', med andre ord. Vel. Vi har koranen hjemme, og jeg har lest en del av den. Det står blant annet at aggresjon var en uting, til og med mot vantro. Men dette var motstridene mot andre vers. Det som slo meg mest var hvor ofte 'vantro' var nevnt, og hvor nedverdigende det som oftest var.

Lenke til kommentar

5554798[/snapback]

5554810[/snapback]

5554824[/snapback]

Tullprat, koranen.no er en sikker kilde for koranen, muslimenes egen portal i dette landet for koranen. Der finner du også Sunnah.

Jeg sitter med en trykt versjon av Sunnah og Koranen ved siden av meg her nå også, og det står nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Greit nok at vi har ytringsfrihet, men det er vel ikke lov å krenke alt og alle fordet?

5554735[/snapback]

Jo. Det er nettopp dette ytringsfrihet er. At du har lov til å si hva du vil om hva som helst.

5554741[/snapback]

Ytringsfrihet er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.

5554753[/snapback]

Denne definisjonen på ytringsfrihet er noe av det mest søkte jeg har lest på lenge! Er dette noe du har kommet med selv, eller har du lest det et sted? :roll:

Som Edgar Kokkvold så presist formulerte det på NRK Lørdagsrevyen i går: "Ytringsfriheten er nettopp retten til å si noe som andre ikke liker!"

En ytringsfrihet der man må ta hensyn til de som truer med å mose deg dersom du sier eller uttrykker noe de ikke liker, er jo nettopp fravær av ytringsfrihet!

Lenke til kommentar
Jeg er enig i det som står i Koranen. Jeg hadde nok mest sannsynlig vært muslim hvis det ikke var for det faktum at jeg ikke tror det finns noen gud. Ja, i Koranen står det at mennesker som ikke lever etter det ufeilbarlige, skal straffes.

Du lever etter Koranen selv om du ikke er muslim?

JEG synes stort sett at vestlige verdier er noe dritt (i det yngre miljøet), JEG ser ikke mye negativt i Koranen.

Du er enig i det som står i Koranen? Du mener at det er greit å slå kona si? At man skal slakte ned de ikke-troende (dvs. slike som deg)? At kristne og jøder kan få lov til å leve med sine religioner hvis de betaler en ekstra skatt til de muslimske makthaverne? Støtter du slikt?

Du synes morderen, tyven og voldtektsmannen Muhammed er et godt forbilde?

En galskap jeg lever med hver dag. Og det fungerer helt utmerket.

Hvordan fungerer det utmerket? Fordi kvinner undertrykkes, og de som er mest brutale har mest makt? Fordi det legges opp til at hjernen blir uviktig, og det eneste som teller er at man kan vise fysisk styrke?

Dessuten er nok undertrykkelsen det er snakk i om avisartikkelen jeg linket til, ganske utløsende at det er et sås tort antall ekstremenister også.

Du fikk med det hvem som startet det hele, siden du var opptatt av det? Det var muslimene, det. Før muslimene satte i gang med brutalitetene sine levde kristne, jøder og muslimer fredelig sammen.

Nettop. Man lærerikke slikt i i Norge, men alikevel er det mange kvinner som blir slått og banket opp i forhold. Uten at vi har "blitt" lært til det igjennom en religion.

Nå er altså poenget at de som banker konene sine er unntak fra regelen, og de blir sett ned på. Vi aksepterer ikke slikt i vårt samfunn.

5554710[/snapback]

Ja, faktisk. Jeg lever ikke etter islamske regler, men jeg har stort sett ikke mye imot dem.

Muhammed er ikke noe dårlig forbilde heller.

Jeg mente mer med det at hevn over ting er en stor del av hverdagen min, Ikke kvinneundertrykkelse. Det er fordi i mitt miljø har vi bare bra damer som ikke er utro. Og ja, de mest brutale har mest makt.

Ja, selvfølgelig levde jøder og kristne godt sammen, spesielt etter at de fikk skylden Jesu død. Var det også muslimene feil nå?

Lenke til kommentar

5554735[/snapback]

5554741[/snapback]

5554753[/snapback]

Denne definisjonen på ytringsfrihet er noe av det mest søkte jeg har lest på lenge! Er dette noe du har kommet med selv, eller har du lest det et sted? :roll:

Som Edgar Kokkvold så presist formulerte det på NRK Lørdagsrevyen i går: "Ytringsfriheten er nettopp retten til å si noe som andre ikke liker!"

En ytringsfrihet der man må ta hensyn til de som truer med å mose deg dersom du sier eller uttrykker noe de ikke liker, er jo nettopp fravær av ytringsfrihet!

5554855[/snapback]

Akkurat som mange andre finner definisjoner og fakta på wikipedia, har også jeg gjort dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...