Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit nok at vi har ytringsfrihet, men det er vel ikke lov å krenke alt og alle fordet?

5554735[/snapback]

Men religion skal få lov til å trykke millioner av bøker, altså et STORT opplag som har krenket,sjikanert og oppfordret til vold mot kvinner, homofile og ikke-troende i århundrer skriftelig/trykket svart-på-hvitt?

Når skal folk få det inn i hodet at "mediene" krenket ikke religion først, religion, både Kristendom og Islam med sin Bibel og Koran har krenket hele verdens befolkning først, lenge før "media" ble funnet opp, og fortsatt frem til i dag. De kaller det appåtil regler og fakta som SKAL følges når de trykker det i Bibelen og Koranen.

Lenke til kommentar
Greit nok at vi har ytringsfrihet, men det er vel ikke lov å krenke alt og alle fordet?

5554735[/snapback]

Jo. Det er nettopp dette ytringsfrihet er. At du har lov til å si hva du vil om hva som helst.

5554741[/snapback]

Ytringsfrihet er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.

Lenke til kommentar
Kanskje vi har noe å lære av Islam? Den eneste måten å oppnå respekt hos de venstrevridde mediene synes nemlig å være bruk av trusler og vold. Som følge av dette "respekterer" NRK og de andre hyklerske rævdilterne (dagspressen, de andre TV-stasjonene mm.) "andres (les: muslimenes) religiøse følelser" så til de grader at bildene aldri blir vist igjen. Heretter blir det "gå tå-hev" på muslimenes premisser.

Heia Norge!  :thumbdown:

5554608[/snapback]

Nå er jeg hverken enig i de synspunktene eller at mediene er venstrevridd, men du kan jo trøste deg med at jeg (og mange med meg) repsekterer den måten å komme med ytringer på uendelig mye mer.

AtW

Lenke til kommentar
Du kan lese om det i sunnah. F.eks.:

"Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an."

HAHAHA...Det står ikke i Sunnah! Sorry!

Det er dagens manipulering fra din side. Du har nå hele tiden kommet med utsagn som ikke har noen som helst grunn. Les Koranen du og ikke Wikipedia eller hvor du fant det på nettet.

:!: Dette var morsomt

Lenke til kommentar
Utrolig mange som frykter dem.

Det er første tegnet på svakhet.

------

Mine siste ord i denne saken: Det finnes forskjell på fundementalister og muslimer. Å tegne Muhammed var idioti selfølgelig.

Man må tenke over hva man gjør, og det har tydeligvis ikke 'Magazinet' gjort. Jyllands Posten har beklagd og beklagelsen er blitt godkjent.

Glem ytringsfrihet og heller tenk på konsekvensene, er det verdt å dø for? Vi MÅ ikke tegne Muhammed.

At Norges flagg brenner og ambassaden brenner er ingenting i forhold. De setter alle sammen i samme bås, akuratt som det vi gjør når vi mener at ALLE muslimer terrorister, onde mennesker, ekstremister og jeg vet ikke hva.

5554702[/snapback]

Hvorfor er det selføgleig idioti å tegne muhammed, du klarer ikke å argumentere for dine synspunkter, eller svare på svakhetene som blir påpekt i argumentasjonen din.

Ytringsfrihet er i mine øyne verd å dø for.

AtW

Lenke til kommentar
Vi MÅ HA MULIGHETEN til å gjøre det, uten at midtøsten skal koke over av den grunn.

Hvorfor, når vi ser på hva som skjer? Lever du bedre av å tegne Muhammed? Det fatter jeg ikke :roll:

5554743[/snapback]

Hvorfor skal dette handle om livskvaliteten? Jeg lever bedre når jeg vet at jeg kan tegne, og har lov til å tegne bilder av Muhammed, ja. Men betyr det at jeg kun lever bedre om jeg gjør det?

Grunnen til at dette er viktig, når du ser på hva som skjer, er at vi ikke kan la noen bestemme hva som er lov til å ytre og ikke. Det er hele greia. Vi kan ikke la vær å ytre noe bare fordi det blir reagert på, da faller hele meninga med ytringsfrihet bort.

Lenke til kommentar

Det er dagens manipulering fra din side. Du har nå hele tiden kommet med utsagn som ikke har noen som helst grunn. Les Koranen du og ikke Wikipedia eller hvor du fant det på nettet.

5554759[/snapback]

Du sier at du har lest koranen/sunnah?

Lenke til kommentar
Så absolutt. Vi setter de utdaterte muslimske meningene på prøve.

Hvorfor? :ermm:

Hvorfor skal vi sette noen på prøve som har lyst til å ha det slik som de har det. Hvorfor blande seg inn i det??

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.

Det er ytringsfrihet, det vi gjør er ikke det!

Lenke til kommentar

5554759[/snapback]

I stedet for å svare med latterliggjøring så kan du heller fortelle oss hvordan du vet at det der IKKE står i Sunnah. :)

Lenke til kommentar

5554759[/snapback]

5554772[/snapback]

I Sure 4 står det:

"Dem dere frykter ulydighet fra, forman dem og forvis dem fra atskilte senger og slå dem."

Lenke til kommentar
Pricks, hvor i helvete får du alle utsagnene fra din idiot?

Hvor i Koranen står det at mannen MÅ slå kona si?

Hvor i helvete får du utsagnene dine om Muhammed fra?

5554725[/snapback]

Er kona di ulydig, slå henne:

4.34 Men are the protectors and maintainers of women, because God has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what God would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them;

Litt om å stenge inn kona di til hun dør hvis hun er utro:

4.15 If any of your women are guilty of lewdness, Take the evidence of four (Reliable) witnesses from amongst you against them; and if they testify, confine them to houses until death do claim them, or God ordain for them some (other) way.[/b]

Hva Islam synes om moderate muslimer og andre moderate troende som følger noe, men ikke 100% alt som det står skrevet (take a course midway). Altså man MÅ følge Koranen 100%, hvis ikke blir man ikke sett på som en troende muslim:

4.150-151 Those who deny God and His apostles, and (those who) wish to separate God from His apostles, saying: "We believe in some but reject others": And (those who) wish to take a course midway,-

They are in truth (equally) unbelievers; and we have prepared for unbelievers a humiliating punishment.

Si ifra hvis du trenger et par hundre sitater til ang. vold mot kvinner, homofile eller ikke-troende, så skal jeg hente dem frem.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar

5554759[/snapback]

5554772[/snapback]

Å tro meg, alt det som blir diskutert om hva som står i Islam og Sunnah har jeg lest :thumbup: .

Det er helt fantastisk at noen her kan komme med helt syke utsagn om noen de ikke vet hvem er. Pricks sier han har lest uttalige diskusjoner. Hvem har sagt at alt det er riktig, mye her er feil... ;)

Lenke til kommentar

5554735[/snapback]

Jo. Det er nettopp dette ytringsfrihet er. At du har lov til å si hva du vil om hva som helst.

5554741[/snapback]

Ytringsfrihet er en rettighet som innebærer friheten til å ha egne meninger, til å motta og gi informasjon uten innblanding fra myndighetene.

5554753[/snapback]

Hvor får du dette sitatet fra? Det er nesten alltid en eller annen person eller gruppe som føler seg krenket, uansett hva man sier. Å si at alt som KAN krenke noen ikke er lov å si, synes jeg blir for vidt, om man ikke har en klar og smal definisjon av hva "å krenke" er, dvs at folkene det gjelder ikke bestemmer hva som er krenkene. At det ikke er lov å drive med direkte ærekrenkelse av en enkeltperson er forsåvidt greit nok. Men denne saken kvalifiserer i mine øyne overhodet ikke til dette.

AtW

Lenke til kommentar
Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe.[/i]

5554753[/snapback]

Da burde man jo umiddelbart forby både Bibelen og Koranen..

Lenke til kommentar

Det er ytringsfrihet, det vi gjør er ikke det!

5554776[/snapback]

Om det er ytringsfrihet, så henger koranen (og bibelen) i en tynn tråd.

EDIT: killeng var litt tidligere ute der gitt.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...