Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301731

I say no more

5554554[/snapback]

Så hvorfor i helvete går de ikke etter landene som er ansvarlig for undertrykkelse da?

Såvidt jeg vet er den eneste krigshandligen utført av i Norge i den delen av verden er bombingen av en Taliban-gruppe med to Norske F-16 i Afganistan. Og, iforhold til all den hjelpen den delen av verden har fått av oss er det som musepiss i havet....

:no:

5554583[/snapback]

Fordi de folkene der blir opplært at allah er størst og vesten er fienden fra barn av. Bare vent til dem skriker når nødhjelpen forsvinner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I say no more

5554554[/snapback]

Så hvorfor i helvete går de ikke etter landene som er ansvarlig for undertrykkelse da?

Såvidt jeg vet er den eneste krigshandligen utført av i Norge i den delen av verden er bombingen av en Taliban-gruppe med to Norske F-16 i Afganistan. Og, iforhold til all den hjelpen den delen av verden har fått av oss er det som musepiss i havet....

:no:

5554583[/snapback]

Fordi dette er iukke en forklaring, men en bortforklaring. I stedet for å ta tak i de egentlige problemene, som ligger hos de muslimske landene selv, så skyver man skylden over på vesten.

En blanding av stolthet og mindreverdighetskompleks?

Lenke til kommentar
En norsk avis trykker negative bilder om Muhammed, og muslimene reagerer. Hvordan får du det til å bli at muslimene her er mobberen?

Fordi det å trykke tegningene er for oss en bagatell (som det er for mobbeofferet å ikke gi pengene til mobberen). For muslimene fører det til raseri og vold (som mobberen banker mobbeofferet fordi han ikke fikk matpengene den dagen).

Du svarte ikke på resten av innlegget mitt, forresten.

5553688[/snapback]

Jaha. Så muslimene truet Norge til å utføre en bagatell ved å trykke bildene? uh, eh, ja, ok :ermm:

5553698[/snapback]

Nei, de overreagerte på noe vi anså for å være en bagatell.

Lenke til kommentar

I say no more

5554554[/snapback]

Symbolsak

Nå prøver enkelte å si at de ikke tåler mer nedverdigelse. Så griper de ekstreme dette som en mulighet til å mobilisere, forklarer Butenschøn.

Kari Vogt sier at dette er en sak med stor symbolverdi og som er lett forståelig.

Kari Vogt har misforstått selve sakens kjerne. Dette dreier seg ikke om å forstå andres følelser. Eller at de føler seg krenket. Dette dreier seg om hvorvidt vold og trusler er en akseptabel reaksjonsmåte dersom man får sine følelser krenket.

Dersom jeg (og andre kristne) skulle reagert etter muslimenes mønster hver gang vi opplevde å bli utsatt for hån, krenkelser eller blasfemi, så hadde Norge vært et blodbad for lengst.

Vi har så langt valgt å møte dette med sinte leserinnleg, opphissede telefoner til NRK, og sågar trussel om boikott av lisensavgiften til NRK.

Med dette har vi oppnådd å bli ytterligere latterliggjort og omtalt som bakstreverske tullinger og mørkemenn, gjennom de samme kanaler og medier vi har tatt oss mot til å kritisere.

Kanskje vi har noe å lære av Islam? Den eneste måten å oppnå respekt hos de venstrevridde mediene synes nemlig å være bruk av trusler og vold. Som følge av dette "respekterer" NRK og de andre hyklerske rævdilterne (dagspressen, de andre TV-stasjonene mm.) "andres (les: muslimenes) religiøse følelser" så til de grader at bildene aldri blir vist igjen. Heretter blir det "gå tå-hev" på muslimenes premisser.

Heia Norge! :thumbdown:

5554608[/snapback]

Så ifølge deg undertrykt i Norge? Se på situasjonen da. Tror du virkelig at de lager opptøyer og blodbad pga. tv-lisensen? Nei, bare i Norge/besten man er for bortskjemt til å bry seg.

Kanskje ikke Norge spesielt har undertrykt den muslimske verdenen, men generelt sett så føler de seg undertrykt. Så når et par vestlige land disser deres religion, forstår jeg at det blir kaos. De ser på den vestlige verden som en enhet, mens vi stort sett ser på den arabiske verden som en enhet.

Lenke til kommentar
Skal vi respektere konebanking? I Koranen står det at man kan piske sin kone.

5553589[/snapback]

I dag er det lørdagskveld og hvor mange nordmenn tror du ikke har greid å denge kjerringa? Selv uten hjelp av ei bok, er det ikke fantastisk hvor selvlærte vi er?! :thumbup:

5553721[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. I Norge lærer vi at vold mot andre ikke er akseptabelt. Muslimer lærer at mannen kan piske sin kone, og forbildet deres var en morder, tyv og voldtektsmann.

Lenke til kommentar

I say no more

5554554[/snapback]

Symbolsak

Nå prøver enkelte å si at de ikke tåler mer nedverdigelse. Så griper de ekstreme dette som en mulighet til å mobilisere, forklarer Butenschøn.

Kari Vogt sier at dette er en sak med stor symbolverdi og som er lett forståelig.

Kari Vogt har misforstått selve sakens kjerne. Dette dreier seg ikke om å forstå andres følelser. Eller at de føler seg krenket. Dette dreier seg om hvorvidt vold og trusler er en akseptabel reaksjonsmåte dersom man får sine følelser krenket.

Dersom jeg (og andre kristne) skulle reagert etter muslimenes mønster hver gang vi opplevde å bli utsatt for hån, krenkelser eller blasfemi, så hadde Norge vært et blodbad for lengst.

Vi har så langt valgt å møte dette med sinte leserinnleg, opphissede telefoner til NRK, og sågar trussel om boikott av lisensavgiften til NRK.

Med dette har vi oppnådd å bli ytterligere latterliggjort og omtalt som bakstreverske tullinger og mørkemenn, gjennom de samme kanaler og medier vi har tatt oss mot til å kritisere.

Kanskje vi har noe å lære av Islam? Den eneste måten å oppnå respekt hos de venstrevridde mediene synes nemlig å være bruk av trusler og vold. Som følge av dette "respekterer" NRK og de andre hyklerske rævdilterne (dagspressen, de andre TV-stasjonene mm.) "andres (les: muslimenes) religiøse følelser" så til de grader at bildene aldri blir vist igjen. Heretter blir det "gå tå-hev" på muslimenes premisser.

Heia Norge! :thumbdown:

5554608[/snapback]

Så ifølge deg undertrykt i Norge? Se på situasjonen da. Tror du virkelig at de lager opptøyer og blodbad pga. tv-lisensen? Nei, bare i Norge/besten man er for bortskjemt til å bry seg.

5554649[/snapback]

Her skjønner jeg ærlig talt ikke hva du mener. Jeg har da aldri skrevet noe om opptøyer pga TV-lisensen! (Men når du sier det, den er jo på nærmere 1800 kr. nå, så... :evil: )

Kanskje ikke Norge spesielt har undertrykt den muslimske verdenen, men generelt sett så føler de seg undertrykt. Så når et par vestlige land disser deres religion, forstår jeg at det blir kaos. De ser på den vestlige verden som en enhet, mens vi stort sett ser på den arabiske verden som en enhet.

Igjen, bortenfor sakens kjerne. Jeg kan observere og kalkulere med (en slags "forstå") at det blir kaos når enkelte føler seg krenket, men nekter å godta deres reaksjonsform.

Lenke til kommentar
Skal vi respektere konebanking? I Koranen står det at man kan piske sin kone.

5553589[/snapback]

I dag er det lørdagskveld og hvor mange nordmenn tror du ikke har greid å denge kjerringa? Selv uten hjelp av ei bok, er det ikke fantastisk hvor selvlærte vi er?! :thumbup:

5553721[/snapback]

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er. I Norge lærer vi at vold mot andre ikke er akseptabelt. Muslimer lærer at mannen kan piske sin kone, og forbildet deres var en morder, tyv og voldtektsmann.

5554683[/snapback]

Nettop. Man lærerikke slikt i i Norge, men alikevel er det mange kvinner som blir slått og banket opp i forhold. Uten at vi har "blitt" lært til det igjennom en religion.

Lenke til kommentar

Utrolig mange som frykter dem.

Det er første tegnet på svakhet.

------

Mine siste ord i denne saken: Det finnes forskjell på fundementalister og muslimer. Å tegne Muhammed var idioti selfølgelig.

Man må tenke over hva man gjør, og det har tydeligvis ikke 'Magazinet' gjort. Jyllands Posten har beklagd og beklagelsen er blitt godkjent.

Glem ytringsfrihet og heller tenk på konsekvensene, er det verdt å dø for? Vi MÅ ikke tegne Muhammed.

At Norges flagg brenner og ambassaden brenner er ingenting i forhold. De setter alle sammen i samme bås, akuratt som det vi gjør når vi mener at ALLE muslimer terrorister, onde mennesker, ekstremister og jeg vet ikke hva.

Lenke til kommentar
Hva får deg til å tro det? Vet du hva Muhammed drev med? Tyveri, nedslakting av mennesker, voldtekter, osv.

Jeg kunne ikke dy meg, men hvor har du fått det fra? Vis meg en god kilde! ;)

Koranen? Hahaha :!:

Håper ikke det er mange som er av samme oppfatning som Pikks... :hmm:

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Jeg er enig i det som står i Koranen. Jeg hadde nok mest sannsynlig vært muslim hvis det ikke var for det faktum at jeg ikke tror det finns noen gud. Ja, i Koranen står det at mennesker som ikke lever etter det ufeilbarlige, skal straffes.

Du lever etter Koranen selv om du ikke er muslim?

JEG synes stort sett at vestlige verdier er noe dritt (i det yngre miljøet), JEG ser ikke mye negativt i Koranen.

Du er enig i det som står i Koranen? Du mener at det er greit å slå kona si? At man skal slakte ned de ikke-troende (dvs. slike som deg)? At kristne og jøder kan få lov til å leve med sine religioner hvis de betaler en ekstra skatt til de muslimske makthaverne? Støtter du slikt?

Du synes morderen, tyven og voldtektsmannen Muhammed er et godt forbilde?

En galskap jeg lever med hver dag. Og det fungerer helt utmerket.

Hvordan fungerer det utmerket? Fordi kvinner undertrykkes, og de som er mest brutale har mest makt? Fordi det legges opp til at hjernen blir uviktig, og det eneste som teller er at man kan vise fysisk styrke?

Dessuten er nok undertrykkelsen det er snakk i om avisartikkelen jeg linket til, ganske utløsende at det er et sås tort antall ekstremenister også.

Du fikk med det hvem som startet det hele, siden du var opptatt av det? Det var muslimene, det. Før muslimene satte i gang med brutalitetene sine levde kristne, jøder og muslimer fredelig sammen.

Nettop. Man lærerikke slikt i i Norge, men alikevel er det mange kvinner som blir slått og banket opp i forhold. Uten at vi har "blitt" lært til det igjennom en religion.

Nå er altså poenget at de som banker konene sine er unntak fra regelen, og de blir sett ned på. Vi aksepterer ikke slikt i vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Glem ytringsfrihet og heller tenk på konsekvensene, er det verdt å dø for? Vi MÅ ikke tegne Muhammed.

Dette er et hån mot alle som har kjempet for det vi har i dag! Skulle Rosa Parks latt være å sette seg på feil sete i bussen? Dere svarer aldri på dette enkle spørsmålet...

Hva får deg til å tro det? Vet du hva Muhammed drev med? Tyveri, nedslakting av mennesker, voldtekter, osv.

Jeg kunne ikke dy meg, men hvor har du fått det fra? Vis meg en god kilde! ;)

Du kan lese om det i sunnah. F.eks.:

"Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain, they have the right to food and clothing. Treat women well for they are like domestic animals and they possess nothing themselves. Allah has made the enjoyment of their bodies lawful in his Qur’an."

Håper ikke det er mange som er av samme oppfatning som Pikks...  :hmm:

Du vil bli rapportert til en moderator for dette. Det er tydelig at du ikke har noen saklige argumenter på lager.

Lenke til kommentar
Pricks, hvor i helvete får du alle utsagnene fra din idiot?

Hvor i Koranen står det at mannen MÅ slå kona si?

Hvor i helvete får du utsagnene dine om Muhammed fra?

5554725[/snapback]

Det skjønner ikke jeg heller, men noen tar bare sjansen... :ermm:

Vi MÅ HA MULIGHETEN til å gjøre det, uten at midtøsten skal koke over av den grunn.

Hvorfor, når vi ser på hva som skjer? Lever du bedre av å tegne Muhammed? Det fatter jeg ikke :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...