perpyro Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ? Nei 5552812[/snapback] **Fjernet av moderator** http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article253680.ece Endret 4. februar 2006 av Dotten Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt. Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli. Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra. Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre. 5552824[/snapback] De forlanger respekt, noe som er meget enkelt å gi. Bare å unngå å gjøre slike teite ting som de avisene gjorde. 5552847[/snapback] Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere. AtW Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks. Tortur er bra? Hvor har du hørt det? Det er veldig lett å vri rundt på ting. Al Qaida, Saddam og Taliban er ikke muslimer. Det er noe DU tror, og de fleste andre desverre . 5552762[/snapback] Det var en tenkt kultur, og de finnes i virkeligheten, respekterer DU kulturer som synes tortur er bra? AtW 5552774[/snapback] Hvis alle i den kulturen liker det slik de har det, lar jeg dem være. Det finnes absolutt ingen grunn til at vi IKKE skal respektere Islam. Når man gjør noe som strider sterkt mot en religion så får man konsekvenser, da er det for sent å si at man ikke respekterer dem. Man legger opp til seg selv. Vi gjør problemer for dem, og deretter klage på de. Det er idioti at alle skal frykte de. Det er noe man bare har fått i hodet av å se så kalte mennesker som kaller seg muslimer gi et dårlig rykte på en religion som baserer seg KUN på fred. Folk tenker ikke lenger... 5552801[/snapback] Hei, Gaston! Jorden kaller Det hadde vært fint om du først fortalte meg hvilken planet (og solsystem) du er pålogget fra, for det er åpenbart at det ikke er planeten Jorden. Her nede har vi nemlig en god del militante muslimer som ikke er av den oppfatningen at Islam baserer seg KUN på fred. I og med at våre moderate muslimer tydeligvis ikke er i stand til å overbevise de militante om at Islam er en fredens religion, så hadde det vært fint om du kunne sende ned noen av dine muslimer til Jorden, slik at de fikk "slått et slag" for freden. (Heh - tok du den? ) I første omgang trenger vi at du sender noen til Syria og Gaza, men også Indoneserne kunne trenge litt kaldt vann i blodet. De som ser ut til å takle det best er muslimene i mellomafrikanske land, også de i Jordan, da. Jeg vet ikke hvordan det er på din planet, men her på Jorden gjør man seg ofte fortjent til sitt rykte. Og man kan selvsagt være bedre eller værre enn sitt rykte. Her er det slik at blant de politisk korrekte så har muslimene (sett under ett) et mye bedre rykte enn de har "track record" til å fortjene. På "folkemunne" er det ikke slik. Problemet er vel at de voldelige inisterer like mye (eller mer!) på at de er gode muslimer som de fredelige muslimene insisterer på at vold og Islam ikke henger sammen. Så hvem skal vi tro? Det hadde vært fint om du fortalte oss hvordan dere har løst problemet på deres planet. Her nede begynner problemstillingen å bli temmelig kompleks. Godt å se at det er noen som får det til! En skikkelig oppmuntring! PS. Vår galakse er Melkeveien, og ser ut som en hvit sky på stjernehimmelen. Er det slik at din galakse ser ut som en rosa sky på stjernehimmelen? Sukkerspinn-veien? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt. Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli. Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra. Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre. 5552824[/snapback] De forlanger respekt, noe som er meget enkelt å gi. Bare å unngå å gjøre slike teite ting som de avisene gjorde. 5552847[/snapback] Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere. AtW 5552881[/snapback] Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion? Det er en selvskreven regel. Du skal respektere andres religioner, hudfarge, kultur osv. Noe annet er feil, mener nå jeg da. Jeg svarer deg heller med dette; Hvorfor skal vi ikke respektere andres religioner? Hva gjør muslimene feil da ved å brenne flagg? 5552714[/snapback] Nei, 100% feil. Man skal respektere (i følge demokratiet) noen for noe de ikke kan noe får, eller noe som er en naturlig biologisk del av dem, f.eks hudfarge. Derimot ikke engang hudfarge er det noen biologisk lov som sier man skal respektere, rent biologisk eksisterer ikke respekt, kun produktivitet ved flokkdannelse / samhør. Men, nå er det slik at vi mennesker har skapt noe som heter samfunn, sivilisasjon, og her i vesten: Demokrati, som vi følger. Og her, i følge demokrati (og i følge sunn fornuft vil jeg si) skal man respektere folk uansett hudfarge og utseende fysisk. Det man ikke uten videre skal derimot, er å respektere religion, ideologier, systemer, organisasjoner og/eller handlinger som påkaller bruk av undertrykkelse, vold, fordømmelser og trusler provosert eller uprovosert mot andre. Det blir det samme som å si at homofile skal respektere kristendommen/Islam som har svart på hvitt ifølge både Bibelen og Koranen dødsstraff for homofil aktivitet, dødsstraff for kvinner som begår intim kontakt med andre enn sin mann, og som har egne religiøse nedverdigende ord for ikke-troende, samt at de fordømmer også ikke-troende til en evighet i pinsel (eller Helvete i følge bibelen.) Så nei, det er ikke en selvskreven regel. Ingenting feil med å brenne flagg, høres sikkert morsomt ut, lenge siden jeg har gjort rampestreker, det er en ytring (eller rampestrek hvis man bare gjør det for moro skyld.) og dermed ikke forbudt. Det som er forbudt er å brenne f.eks andres eiendeler fysisk, som f.eks en ambassade, og å angripe et annet lands eiendom er en krigshandling, det er også forbudt sist jeg sjekket å kidnappe folk, og forbudt å true folk med vold og drap,forbudt å drepe personer som f.eks Van Gogh som lagde filmen "Submission". Det er de forbudte reaksjonene som eskalerer det hele, ikke de lovlige mot-demonstrasjonene/ytringene. Det er muligens slemt og stygt å gjøre narr av andres forbilder, spesielt i religiøs sammenheng når det er selv religiøse som er med på det (Magazinet, og Danske Iman Forbund som sprer løgn om hvilke bilder som ble trykket), men forbudt er det absolutt ikke. Jeg ville aldri gjort det selv, men ikke av respekt for religion, ettersom jeg har 0% respekt for religion. Men hvis jeg har noe å klage på med religion, så klager jeg på nettopp det, ikke gjør narr av noe annet. Hvis noen skyter meg, så gjør jeg ikke narr av sveisen hans, jeg klager heller på at han skyter meg (eller skyter tilbake). Media gjør mye bedriften jeg kunne klart meg foruten, men det er ikke forbudt, og er det forbudt så går man til rettsak, ikke gjengjelder det med vold , drap og trusler. Si meg, hvordan kan du "gå glipp" av disse viktige faktorene i spørsmålet ditt med mindre det var retorisk ment? Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? [/b]Så fordi man har religion, så må man på liv og død fordømme homofile, undertrykke kvinner, oppfordre til drap og vold i form av straffer i tekstene som skal representere religionene svart på hvitt? Man må på liv og død ha en andel fanatikere i disse religionene som anser det som sin rett å følge da alt som står i tekstene (Bibelen og Koranen) 100% bokstavelig til punkt og prikke slik at de kan steine kvinner (gjøres enda den dag i dag), begå æresdrap (også enda den dag i dag), piske homofile (veldig populært for tiden) ? Hvorfor skal Bibelen og Koranen ha lov til med skrift å fordømme, nedverdige og fornærme halve planeten (kvinner), fordømme homofile, er ikke dette også trykk? Skrift er trykk sist jeg sjekket, akkuratt som blader og magasiner/aviser, og Koranen / Bibelen har minst like stort opplag. Hvis vi skal begrense ytringsfriheten, da må vi isåfall begynne med å sensurere Bibelen og Koranen alle steder det skriftelig fornærmer, truer eller oppfordrer til drap/vold mot enkelte grupper. Endret 4. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt. Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli. Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra. Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre. 5552824[/snapback] De forlanger respekt, noe som er meget enkelt å gi. Bare å unngå å gjøre slike teite ting som de avisene gjorde. 5552847[/snapback] Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere. AtW 5552881[/snapback] Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Man må ikke, men reasksjonene har vist at å kritisere Islam var på sin plass. Hva folk regner som sjikane varier. Diskusjonen her er hvorvidt det bør være mulig å kritisere islam, ikke hvorvidt man MÅ gjøre det. AtW Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Vet du egentlig hvorfor tegningene i det heletatt ble laget? Vriker som meg at enkelte sitter igjen med oppfattningen av at de ble tegnet kun for å provosere muslimene.. Kanskje falt deg inn at han som laget tegningene også happe håpet å skape en debatt rundt det praktiske Islam? Det tror jeg, og spør du meg så klarte han å oppnå dette. I veldig stor grad. Lenke til kommentar
zilch Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Vet du egentlig hvorfor tegningene i det heletatt ble laget? Vriker som meg at enkelte sitter igjen med oppfattningen av at de ble tegnet kun for å provosere muslimene.. Kanskje falt deg inn at han som laget tegningene også happe håpet å skape en debatt rundt det praktiske Islam? Det tror jeg, og spør du meg så klarte han å oppnå dette. I veldig stor grad. 5552918[/snapback] Nei, jeg vet ikke hvorfor tegningene ble laget, men det spiller liten rolle. I følge Islam skal ikke profeten tegnes. Selv om det da er "lov" i Norge å tegne han da pga. norsk ytringsfrihet, synes jeg fortsatt at muslimene har full rett til å kritisere og lage kaos utav dette. Dette er en krig mellom vesten og østen. Forskjellen ligger i hvordan den utkjempes. Muslimene viser klart hva de mener om vest, og lar folk lære i form av ødeleggelse, mens vesten leker overmennesker, og ser ned på muslimene, og håper at de skal ta hintene om at de burde oppføre seg mer fredfullt. Det funker IKKE. Det burde folk flest ha lagt merke til. Og hva gjør egentelig en fredfull demonstrasjon i Syria med Norge? Ikke en dritt. Da vil ikke Norge merke noen ting, og det vil ike gå uttover dere. Tror dere da at Norge vil bry seg? Nå har Norge virkelig fått smake, og da burde vel Norge ha lært på en skikkelig måte? Endret 4. februar 2006 av Mixel Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? Så fordi man har religion, så må man på liv og død skriftelig svart på hvitt i disse bøkene (Koranen og Bibelen) sjikanere, fornærme og fordømme homofile, undertrykke kvinner, oppfordre til drap og vold i form av straffer i tekstene som skal representere religionene svart på hvitt? Man må på liv og død ha en andel fanatikere i disse religionene som anser det som sin rett å følge da alt som står i tekstene (Bibelen og Koranen) 100% bokstavelig til punkt og prikke slik at de kan steine kvinner (gjøres enda den dag i dag), begå æresdrap (også enda den dag i dag), piske homofile (veldig populært for tiden) ? Hvorfor skal Bibelen og Koranen ha lov til med skrift å fordømme, nedverdige og fornærme halve planeten (kvinner), fordømme homofile, er ikke dette også trykk? Skrift er trykk sist jeg sjekket, akkuratt som blader og magasiner/aviser, og Koranen / Bibelen har minst like stort opplag. Hvis vi skal begrense ytringsfriheten, da må vi isåfall begynne med å sensurere Bibelen og Koranen alle steder det er skriftelige fornærmelser, trusler eller oppfordring til drap/vold mot enkelte grupper. Endret 4. februar 2006 av Mr.Locke Lenke til kommentar
Danko Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Sorry mac, men er akuratt slike tanker og handlinger som skaper uro og krig.. man _MÅ_ ikke alltid eskalere opp selv om noen andre utfører en handling. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Vet du egentlig hvorfor tegningene i det heletatt ble laget? Vriker som meg at enkelte sitter igjen med oppfattningen av at de ble tegnet kun for å provosere muslimene.. Kanskje falt deg inn at han som laget tegningene også happe håpet å skape en debatt rundt det praktiske Islam? Det tror jeg, og spør du meg så klarte han å oppnå dette. I veldig stor grad. 5552918[/snapback] Nei, jeg vet ikke hvorfor tegningene ble laget, men det spiller liten rolle. I følge Islam skal ikke profeten tegnes. Selv om det da er "lov" i Norge å tegne han da pga. norsk ytringsfrihet, synes jeg fortsatt at muslimene har full rett til å kritisere og lage kaos utav dette. Dette er en krig mellom vesten og østen. Forskjellen ligger i hvordan den utkjempes. Muslimene viser klart hva de mener om vest, og lar folk lære i form av ødeleggelse, mens vesten leker overmennesker, og ser ned på muslimene, og håper at de skal ta hintene om at de burde oppføre seg mer fredfullt. Det funker IKKE. Det burde folk flest ha lagt merke til. 5552947[/snapback] En ting er å møte ytring med ytring. Man har overhodet ikke full rett til å true, benytte vold, terror o.l. Denne konflikten har eskalert fordi fornærmede muslimer ikke makter å reagere rasjonelt. Det fremmes provoserende og sjikanerende ytringer hver eneste dag uten at det medfører vold og terror. Muslimen Malcolm X som ble myrdet for å si sin mening ville nok blitt flau av sine muslimske brødre om han fortsatt var i live. Men så spekulerer man jo i at det var "nation of Islam" som stod bak drapet på han. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Vet du egentlig hvorfor tegningene i det heletatt ble laget? Vriker som meg at enkelte sitter igjen med oppfattningen av at de ble tegnet kun for å provosere muslimene.. Kanskje falt deg inn at han som laget tegningene også happe håpet å skape en debatt rundt det praktiske Islam? Det tror jeg, og spør du meg så klarte han å oppnå dette. I veldig stor grad. 5552918[/snapback] Nei, jeg vet ikke hvorfor tegningene ble laget, men det spiller liten rolle. I følge Islam skal ikke profeten tegnes. Selv om det da er "lov" i Norge å tegne han da pga. norsk ytringsfrihet, synes jeg fortsatt at muslimene har full rett til å kritisere og lage kaos utav dette. Dette er en krig mellom vesten og østen. Forskjellen ligger i hvordan den utkjempes. Muslimene viser klart hva de mener om vest, og lar folk lære i form av ødeleggelse, mens vesten leker overmennesker, og ser ned på muslimene, og håper at de skal ta hintene om at de burde oppføre seg mer fredfullt. Det funker IKKE. Det burde folk flest ha lagt merke til. Og hva gjør egentelig en fredfull demonstrasjon i Syria med Norge? Ikke en dritt. Da vil ikke Norge merke noen ting, og det vil ike gå uttover dere. Tror dere da at Norge vil bry seg? Nå har Norge virkelig fått smake, og da burde vel Norge ha lært på en skikkelig måte? 5552947[/snapback] Spørsmålet er hva har norge lært? Neppe økt respekt for Islam om det er det du tror. Om mange muslimer mener de er i krig med vesten, så er det jo et problem. Hvorfor burde man isåfall vente at man følger "deres regler"? AtW Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig. 5552920[/snapback] Så, hvis vi hadde visst at de ville protestert fredelig, ville ikke bildene blitt trykket? Men man burde vite, at ved å trykke slike ting vil det bli ufredelig opptøyer. Så derfor MÅ vi på liv og død publisere slike bilder, rett og slett for å fremskaffe urolighetene som har skjedd? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig. 5552920[/snapback] Så, hvis vi hadde visst at de ville protestert fredelig, ville ikke bildene blitt trykket? Men man burde vite, at ved å trykke slike ting vil det bli ufredelig opptøyer. Så derfor MÅ vi på liv og død publisere slike bilder, rett og slett for å fremskaffe urolighetene som har skjedd? 5552996[/snapback] Det er ikke for å framskaffe uroligheter, det for å vise at det er problemer med å bruke ytringsfriheten om man kritiserer enkelte ting, at slike uroligheter er en ulempe for mange er en uheldig bieffekt. AtW Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig. 5552920[/snapback] Så, hvis vi hadde visst at de ville protestert fredelig, ville ikke bildene blitt trykket? Men man burde vite, at ved å trykke slike ting vil det bli ufredelig opptøyer. Så derfor MÅ vi på liv og død publisere slike bilder, rett og slett for å fremskaffe urolighetene som har skjedd? 5552996[/snapback] Er det ønskelig at det blir ufredlige opptøyer? Nei! Hva gjør vi med det? Vi viser resten av verden hvordan opptøyene foregår, og forhåpentligvis vil ikke resten av verden godta dette og vi unngår en reprise av 2. verdenskrig. Kan også informere deg om at det var noen dansker som tegnet disse tegningene.. Ikke Norge eller nordmenn for den saks skyld. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Vet du egentlig hvorfor tegningene i det heletatt ble laget? Vriker som meg at enkelte sitter igjen med oppfattningen av at de ble tegnet kun for å provosere muslimene.. Kanskje falt deg inn at han som laget tegningene også happe håpet å skape en debatt rundt det praktiske Islam? Det tror jeg, og spør du meg så klarte han å oppnå dette. I veldig stor grad. 5552918[/snapback] Nei, jeg vet ikke hvorfor tegningene ble laget, men det spiller liten rolle. I følge Islam skal ikke profeten tegnes. Selv om det da er "lov" i Norge å tegne han da pga. norsk ytringsfrihet, synes jeg fortsatt at muslimene har full rett til å kritisere og lage kaos utav dette. Dette er en krig mellom vesten og østen. Forskjellen ligger i hvordan den utkjempes. Muslimene viser klart hva de mener om vest, og lar folk lære i form av ødeleggelse, mens vesten leker overmennesker, og ser ned på muslimene, og håper at de skal ta hintene om at de burde oppføre seg mer fredfullt. Det funker IKKE. Det burde folk flest ha lagt merke til. Og hva gjør egentelig en fredfull demonstrasjon i Syria med Norge? Ikke en dritt. Da vil ikke Norge merke noen ting, og det vil ike gå uttover dere. Tror dere da at Norge vil bry seg? Nå har Norge virkelig fått smake, og da burde vel Norge ha lært på en skikkelig måte? 5552947[/snapback] Spørsmålet er hva har norge lært? Neppe økt respekt for Islam om det er det du tror. Om mange muslimer mener de er i krig med vesten, så er det jo et problem. Hvorfor burde man isåfall vente at man følger "deres regler"? AtW 5552990[/snapback] De har ikke "lært" respekt av Islam, og det tror jeg ikke heller. Men det Norge BURDE ha lært nå, er å ikke gjøre ting som man vet fremkaller uroligheter og uenigheter i slikt omfang. Hvis man klarer å leve uten å føre hellig krig mot hverandre, vil man etterhvert kanskje klare å akseptere hverandre. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Nå har Norge virkelig fått smake, og da burde vel Norge ha lært på en skikkelig måte? 5552947[/snapback] Jeg tror du med tid vil innse at Norge og de fleste andre land ikke har en like servil underkastelsestrang som refleks ved hendelser som dette, i kontrast til hva vi nok beviselig kan finne hos enkelte mennesker. Men for all del, om du har utredet en konsekvensanalyse av følgene av dette vil være for utøvelsen av norsk utenrikspolitikk, noe du antyder med "lært", ser jeg frem til å lese den. Reaksjonene vil bli noe annet, ikke rent ulikt J-P, bildene og følgene. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Så fordi vi har ytringsfrihet, MÅ du på liv og død sjikanere en religion? 5552896[/snapback] Når muslimene reagerer slik de gjør, så _MÅ_ vi det ja. Hadde de oppført seg som normale folk og hatt en fredelig protest, så hadde publiseringen vært unødvendig. 5552920[/snapback] Så, hvis vi hadde visst at de ville protestert fredelig, ville ikke bildene blitt trykket? Men man burde vite, at ved å trykke slike ting vil det bli ufredelig opptøyer. Så derfor MÅ vi på liv og død publisere slike bilder, rett og slett for å fremskaffe urolighetene som har skjedd? 5552996[/snapback] Er det ønskelig at det blir ufredlige opptøyer? Nei! Hva gjør vi med det? Vi viser resten av verden hvordan opptøyene foregår, og forhåpentligvis vil ikke resten av verden godta dette og vi unngår en reprise av 2. verdenskrig. Kan også informere deg om at det var noen dansker som tegnet disse tegningene.. Ikke Norge eller nordmenn for den saks skyld. 5553023[/snapback] Huh? Du vil IKKE ha fredelig opptøyer slik jeg forstår deg? Og ja, jeg vet at det var dansker som tegnet tegningene. Men det var også en NORSK, KRISTEN avis som publiserte tegningene. Lenke til kommentar
Nonzchi Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Det er enkelt å "gi respekt" men muligheten til å bruke ytringsfriheten er viktigere. Noe som er en triviell sannhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå