Dotten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion? Det er en selvskreven regel. Du skal respektere andres religioner, hudfarge, kultur osv. Noe annet er feil, mener nå jeg da. Jeg svarer deg heller med dette; Hvorfor skal vi ikke respektere andres religioner? Hva gjør muslimene feil da ved å brenne flagg? 5552714[/snapback] Det er en selvskreven regel? Hva for et svar er det? Kom med noen argumenter, ikke en stadfestelse. Det blir ren kverulering å si "det bare er sånn, basta". Hvorfor skal en homofil respektere en religion som gir et budskap om at homofile er mindreverdige og må diskrimineres? Hvorfors skal kvinner respektere religiøse som forteller at kvinner skal steines for utroskap? Respekt skal man gjøre seg fortjent til, den er ikke obligatorisk. Om du mener respekt for religion eller de som praktiserer en religion er obligatorisk så bør du ha argumenter til å underbygge det. Personlig respekterer jeg både kristendom og Islam. Jeg respekterer ikke alle som praktiserer de nevnte religionene. Jeg respekterer og forstår om noen ikke vil respektere en religion. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Skjerp dere, folkens. Dette er en spennende diskusjon, men det må da gå an å argumentere uten å angripe hverandre? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks. Tortur er bra? Hvor har du hørt det? Det er veldig lett å vri rundt på ting. Al Qaida, Saddam og Taliban er ikke muslimer. Det er noe DU tror, og de fleste andre desverre . Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Hvis noen lager bråk fordi norske regler stiller seg over religiøs svada, så får det være deres problem. Norske regler stiller seg ikke over religiøse regler og normer. Gjør det det så er det ikke slik som du sier at vi skal bare la det være. Det er dette som er problemet som jeg har nevnt her tidligere. Man skal ikke bare holde kjeft. Man skal stå fram for det som er riktig og det var feil å publisere bildene. Brenning av flagg er bare en bagatell som bare viser hva folket synes om det. Publiseringen av bildene var idioto, det burde alle være enige om. Jeg håper for 'Magazinets' direktør at ingen blir drept. Man må passe på hva man gjør og ikke gjør. Ytringsfrihet har en grense faktisk, den har blitt brutt. 5552757[/snapback] Såkalrt norske regler stiller seg over religiøse normer, hva om jeg starter religion, "stjel gastons penger", å mene at norske regler ikke skal stå over religiøse regler er rett og slett hårreisende. Og nok engang: BRENNING AV FLAGG ER IKKE PROBLEMET HER, jeg sljønner du prøver å legge fokus på den bagatellmessige reaksjonen, men det er ikke det folk reagerer på. AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks. Tortur er bra? Hvor har du hørt det? Det er veldig lett å vri rundt på ting. Al Qaida, Saddam og Taliban er ikke muslimer. Det er noe DU tror, og de fleste andre desverre . 5552762[/snapback] Det var en tenkt kultur, og de finnes i virkeligheten, respekterer DU kulturer som synes tortur er bra? AtW Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Mixel: om du og resten av muslimene ikke klarer å godta at vi her i Norge har rett til å tegne muhammed, så er det bare å dra hjem igjen til ørkenlandet. Her i Norge er det norske lover som gjelder, de råtne islamske lovene betyr ikke en dritt her. 5552645[/snapback] Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag. 5552694[/snapback] Ja, la de "overkjøre" det er jaggu bra, jeg hadde ikke vært særlig fornøyd om norske regler skulle la seg endre av hva irrasjonelle konservative religiøse mener, norge er allerede "for religiøst" i lovene og reglene. AtW 5552718[/snapback] Og med slike regler kan man derfor publisere krenkende bilder, som gir NOrge en halv verden imot seg. Om en halv verden ikke tåler at vi har ytringsfrihet, så får det bare bli slik, norge bør forsvare ytringsfriheten og menneskeretter. AtW Lenke til kommentar
zilch Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. 5552759[/snapback] Om de folkene er så forskrudd i hodet at de tyr til vold og vil hevne seg på oss nordmenn pga slike bilder, så bare la de komme. Det kommer til å bli deres undergang, Norge er ett rikt land med sterke allierte i ryggen. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Vel ! økonomisk katastrofe for en del av folk i scandinavia.http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/04/456815.html ps. en del av nerder her i "huset" vil ikke få en ny PC med FX57/60 til våren... Kanskje en mor eller far mister jobben sin også.... 5552522[/snapback] Økonomisk katastrofe? Der er jeg ikke helt enig. Statoil har vel ikke tjent så mye penger på Iran sånn foreløpig. AtW 5552528[/snapback] Leste på et annen forum at Statoil allerede har nedskrevet "Iran" fullt og helt med totalt 2,2 mrd.kroner. Tviler på at det berører særlig med arbeidsplasser i norge. Antakelig får allt bråket i disse oljeproduserende landene oljeprisen til å fyke i været. Noe som gir mer penger i statskassa her hjemme og gode tider for oss som sitter på oljeaksjer. Kanskje vi burde sende noen kasser Champagne nedover bare for å vise hvor bra dette kan være for norsk økonomi. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks. Tortur er bra? Hvor har du hørt det? Det er veldig lett å vri rundt på ting. Al Qaida, Saddam og Taliban er ikke muslimer. Det er noe DU tror, og de fleste andre desverre . 5552762[/snapback] Det var en tenkt kultur, og de finnes i virkeligheten, respekterer DU kulturer som synes tortur er bra? AtW 5552774[/snapback] Hvis alle i den kulturen liker det slik de har det, lar jeg dem være. Det finnes absolutt ingen grunn til at vi IKKE skal respektere Islam. Når man gjør noe som strider sterkt mot en religion så får man konsekvenser, da er det for sent å si at man ikke respekterer dem. Man legger opp til seg selv. Vi gjør problemer for dem, og deretter klage på de. Det er idioti at alle skal frykte de. Det er noe man bare har fått i hodet av å se så kalte mennesker som kaller seg muslimer gi et dårlig rykte på en religion som baserer seg KUN på fred. Folk tenker ikke lenger... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Og med slike regler kan man derfor publisere krenkende bilder, som gir NOrge en halv verden imot seg. Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Iran er allerede blitt tema i Sikkerhetsrådet pga deres politikk når det kommer til atomkraft. Det er ganske sansynlig at det landet vil bli utsatt for økonomiske sanksjoner. Men det er en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ? Nei Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Iran er allerede blitt tema i Sikkerhetsrådet pga deres politikk når det kommer til atomkraft. Det er ganske sansynlig at det landet vil bli utsatt for økonomiske sanksjoner. Men det er en annen diskusjon. 5552811[/snapback] Ja. det er det... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt. Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli. Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra. Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks. Tortur er bra? Hvor har du hørt det? Det er veldig lett å vri rundt på ting. Al Qaida, Saddam og Taliban er ikke muslimer. Det er noe DU tror, og de fleste andre desverre . 5552762[/snapback] Det var en tenkt kultur, og de finnes i virkeligheten, respekterer DU kulturer som synes tortur er bra? AtW 5552774[/snapback] Hvis alle i den kulturen liker det slik de har det, lar jeg dem være. Det finnes absolutt ingen grunn til at vi IKKE skal respektere Islam. Når man gjør noe som strider sterkt mot en religion så får man konsekvenser, da er det for sent å si at man ikke respekterer dem. Man legger opp til seg selv. Vi gjør problemer for dem, og deretter klage på de. Det er idioti at alle skal frykte de. Det er noe man bare har fått i hodet av å se så kalte mennesker som kaller seg muslimer gi et dårlig rykte på en religion som baserer seg KUN på fred. Folk tenker ikke lenger... 5552801[/snapback] Du svarer ikke på spørsmålet mitt, respekterer du en slik kultur, ja eller nei? Hva islam står får kan være noe, men når fundamentalistiske og konservative folk som kaller seg muslimer tyr til slike midler så avspeiler det seg på religion, kan hende "teoretisk islam" er den fredligste religionen på jord, men folk forholder seg gjerne til den praktiske biten, og det har visst seg at her (som i de fleste andre religioner) klarer ikke fundamentalister og konservative å opptre rasjonelt. AtW Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ? Nei 5552812[/snapback] Jo. http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article253680.ece De nevnte falske karikaturene er for ordens skyld linket til tidligere i tråden Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Var det ikke slik at imamer redigerte litt og viste mye mer krenkende bilder enn det Danmark/Norge viste ? Nei 5552812[/snapback] Det er tidligere lenket til dokumentajon om dette, mener du denne dokumentasjonen er feil? I så fall, argumenter. AtW Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk. Det er kanskje blitt Norges problem nå men det er alikavel ingen grunn til at vi skal ta all verdens religion over oss og følge reglene til de strekeste bare fordi de forlanger respekt. Er det slik at Islam rår i araberlandene så fåreslår jeg at vi stenger alle forbindelser med de og samtidig slutter å ta inn flyktninger fra disse landene og lar nødhjelp utebli. Hvorfor flykter forresten muslimer fra disse landene som fungerer så bra. Ut fra det enkelte skriver her så hadde jo Iran vært landet å flykte til, der er det jo prestestyre. 5552824[/snapback] De forlanger respekt, noe som er meget enkelt å gi. Bare å unngå å gjøre slike teite ting som de avisene gjorde. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Må si jeg ble ganske irritert da jeg så dem brenne det norske flagget i dag. Det er ikke første gang, men når ambasaden i tillegg ble brent ned merket jeg at jeg ble ganske irritert på dem. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 (endret) Vel ! økonomisk katastrofe for en del av folk i scandinavia.http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/04/456815.html ps. en del av nerder her i "huset" vil ikke få en ny PC med FX57/60 til våren... Kanskje en mor eller far mister jobben sin også.... 5552522[/snapback] Økonomisk katastrofe? Der er jeg ikke helt enig. Statoil har vel ikke tjent så mye penger på Iran sånn foreløpig. AtW 5552528[/snapback] Leste på et annen forum at Statoil allerede har nedskrevet "Iran" fullt og helt med totalt 2,2 mrd.kroner. Tviler på at det berører særlig med arbeidsplasser i norge. Antakelig får allt bråket i disse oljeproduserende landene oljeprisen til å fyke i været. Noe som gir mer penger i statskassa her hjemme og gode tider for oss som sitter på oljeaksjer. Kanskje vi burde sende noen kasser Champagne nedover bare for å vise hvor bra dette kan være for norsk økonomi. 5552799[/snapback] Den økonomiske analysen din på kort sikt er helt riktig, de som er gira på aksjetrading vil tjene veldig gode penger nå. På den andre siden av saken er det viktig for norske selskaper å være der ting skjer... Endret 4. februar 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå