Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres?

Muhammed illustreres stadig vekk, og det uten at muslimene går av skaftet. I følge islam skal man ikke illustrere mennesker eller dyr i det hele tatt, men hvor mange muslimer følger denne regelen?

 

Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre.

Hvilket gjør det enda viktigere å forsvare ytringsfriheten mot islam.

 

Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion.

Folk og religioner (særlig kristendommen) blir krenket hver eneste dag uten at de reagerer med å true folk på livet.

 

Jeg synes godt at de kan brenne så mange norske flagg de vil, det blir det samme. Vi har krenket deres profet, det nesten aller helligste i deres religion, og hvorfor skal ikke de da kunne brenne være flagg?

De kan gjerne brenne flagg for min del. Men det viser jo bare hva slags mennesker vi har med å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
t for muslimene, det vet vi alle.

 

Den siste påstanden tviler jeg sterkt på er sant, en grunn er disse karikaturene av jøder som er vist, det andre er at om man samler 1 milliard menensker, så er det lite sannsynlig at ingen har gjort en sånn ting.

 

Samme svar her. Samle 1 milliard? Hvorfor det? Samler du 1 milliard kristne finner nok noen som bruker koranen som dopapir. Du finner alt!

 

 

 

Så du er med andore ord enig i at det helt sikkert finnes muslimer som har lagd "stygge tegninger" av jesus? Ikke at jeg bryr meg, fundamentalisters forakt for rasjonell tanke og dobbeltmoral irriterer meg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Økonomisk katastrofe? Der er jeg ikke helt enig. Statoil har vel ikke tjent så mye penger på Iran sånn foreløpig.

 

AtW

5552528[/snapback]

 

Når f.eks. Statoil mister en større kontrakt så mister ca. 10-50 underleverandører

sine avtaler så det så... ;)

Dessuten har norge titals forskjellige firmaer der nede som prøver å få det til med business.

Lenke til kommentar
Sa han at det ikke skulle være lov å kritisere religion? Han sa at det ikke skulle være lov å SJIKANERE religioner.

5552599[/snapback]

 

Hva er forskjellen?

 

Om jeg sier Islam er en primitiv religion fordi de ikke støtter ytringsfriheten, vil dette blir sett på som kritikk eller sjikanisering?

 

Jeg står på mitt, ytringsfriheten er ubrukelig om vi skal begrense den.

5552609[/snapback]

Det er kritikk.

 

Sjikanering er når du krenker noe. Profeten skal ikke tegnes i følge islam. Så da at et ikke-muslimsk blad publiserer bilder som i prinsipp aldri skal ha eksistert, blir det sjikanering. Når man overser de muslimske reglene, og tilpasser det ytringsfriheten.

5552635[/snapback]

 

Det er alltid en eller annen gjøk som blir krenket, nesten uansett hva man sier.

 

AtW

Lenke til kommentar
Mixel: om du og resten av muslimene ikke klarer å godta at vi her i Norge har rett til å tegne muhammed, så er det bare å dra hjem igjen til ørkenlandet. Her i Norge er det norske lover som gjelder, de råtne islamske lovene betyr ikke en dritt her.

5552645[/snapback]

Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag.

Hadde avisene respektert islamske regler, hadde ikke noe av dette skjedd.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Når f.eks. Statoil mister en større kontrakt så mister ca. 10-50 underleverandører

sine avtaler så det så... ;)

Dessuten har norge titals forskjellige firmaer der nede som prøver å få det til med business.

5552681[/snapback]

 

Hittil har vel Statoil tapt 1,6 milliarder på prosjektet sitt der nede, så kanskje det er like greit de gir opp området. Hvorfor driver den norske stat forretningsvirksomhet i Iran forresten..

Lenke til kommentar

Økonomisk katastrofe? Der er jeg ikke helt enig. Statoil har vel ikke tjent så mye penger på Iran sånn foreløpig.

 

AtW

5552528[/snapback]

 

Når f.eks. Statoil mister en større kontrakt så mister ca. 10-50 underleverandører

sine avtaler så det så... ;)

Dessuten har norge titals forskjellige firmaer der nede som prøver å få det til med business.

5552681[/snapback]

 

Når det gjelder denne saken så har allerede Statoil vert ute i media og gjort det klart at de ser på alle investeringer gjort i forbindelse med Iran er gått tapt.

Og dette var FØR Muhahammed karikaturen..

Lenke til kommentar
Mixel: om du og resten av muslimene ikke klarer å godta at vi her i Norge har rett til å tegne muhammed, så er det bare å dra hjem igjen til ørkenlandet. Her i Norge er det norske lover som gjelder, de råtne islamske lovene betyr ikke en dritt her.

5552645[/snapback]

Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag.

5552694[/snapback]

 

Det vi ser idag er et resultat av at enkelte mennesker reagerer med vold, terror og trusler når man blir fornærmet.

 

Slikt kan vi ikke ha om man ønsker ytringsfriheten. Denne gruppen mennesker skal ikke få diktere hva som skal være lov å si eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag.

Hadde avisene respektert islamske regler, hadde ikke noe av dette skjedd.

5552694[/snapback]

 

Hvis noen lager bråk fordi norske regler stiller seg over religiøs svada, så får det være deres problem.

Lenke til kommentar

Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion?

 

Det er en selvskreven regel. Du skal respektere andres religioner, hudfarge, kultur osv. Noe annet er feil, mener nå jeg da.

 

Jeg svarer deg heller med dette; Hvorfor skal vi ikke respektere andres religioner?

Hva gjør muslimene feil da ved å brenne flagg?

Lenke til kommentar
Mixel: om du og resten av muslimene ikke klarer å godta at vi her i Norge har rett til å tegne muhammed, så er det bare å dra hjem igjen til ørkenlandet. Her i Norge er det norske lover som gjelder, de råtne islamske lovene betyr ikke en dritt her.

5552645[/snapback]

Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag.

5552694[/snapback]

 

Ja, la de "overkjøre" det er jaggu bra, jeg hadde ikke vært særlig fornøyd om norske regler skulle la seg endre av hva irrasjonelle konservative religiøse mener, norge er allerede "for religiøst" i lovene og reglene.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion?

Det er en selvskreven regel. Du skal respektere andres religioner, hudfarge, kultur osv. Noe annet er feil, mener nå jeg da.

5552714[/snapback]

 

En selvskreven regel? For ryggslikkere kanskje. Religioner som medfører undertrykking, diskriminering og ytringsdiktatur fortjener ingen respekt.

Lenke til kommentar
Sa han at det ikke skulle være lov å kritisere religion? Han sa at det ikke skulle være lov å SJIKANERE religioner.

5552599[/snapback]

 

Hva er forskjellen?

 

Om jeg sier Islam er en primitiv religion fordi de ikke støtter ytringsfriheten, vil dette blir sett på som kritikk eller sjikanisering?

 

Jeg står på mitt, ytringsfriheten er ubrukelig om vi skal begrense den.

5552609[/snapback]

Det er kritikk.

 

Sjikanering er når du krenker noe. Profeten skal ikke tegnes i følge islam. Så da at et ikke-muslimsk blad publiserer bilder som i prinsipp aldri skal ha eksistert, blir det sjikanering. Når man overser de muslimske reglene, og tilpasser det ytringsfriheten.

5552635[/snapback]

 

Så vidt jeg vet er det også galt å motsi koranen, så derfor burde vel heller ikke utsagnet som blir sett på som kritikk aldri ha eksistert?

Hvorfor skal muslimske regler gjelde for ikke-muslimske personer? Og ikke si at dette handler om respekt for andre religion. Det er ikke mulig for alle å være buddist, kristen, jøde og muslim på èn gang.

Lenke til kommentar
Når f.eks. Statoil mister en større kontrakt så mister ca. 10-50 underleverandører

sine avtaler så det så... ;)

Dessuten har norge titals forskjellige firmaer der nede som prøver å få det til med business.

5552681[/snapback]

 

Hittil har vel Statoil tapt 1,6 milliarder på prosjektet sitt der nede, så kanskje det er like greit de gir opp området. Hvorfor driver den norske stat forretningsvirksomhet i Iran forresten..

5552699[/snapback]

 

Vel ! hvor mye ble det investert i nordsjøen på 70 tallet før netto avkastingen kom ? 10 Milliarder ? 20 milliarder ? kanskje mer ?

 

1,6 milliarder er en piss i havet når stipulert avkasting viser helt noe annet og

hvis ikke Statoil kan jobben sin så har de ingenting der nede å gjøre...

 

ps. Sorry guttaboys, sliter litt med ordblindhet...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion?

 

Det er en selvskreven regel. Du skal respektere andres religioner, hudfarge, kultur osv. Noe annet er feil, mener nå jeg da.

 

Jeg svarer deg heller med dette; Hvorfor skal vi ikke respektere andres religioner?

Hva gjør muslimene feil da ved å brenne flagg?

5552714[/snapback]

 

Så om jeg starter religion "gaston er en idiot" så har jeg krav på din respekt? Eller religionen "utrydd alle muslimer"? Respekt er noe man opparbeider seg, ikke noe man fortjener av seg selv, jeg respekterer ikke en kultur som synes tortur er bra feks.

 

Drit nå i flaggbrenningen, det er ikke det folk reagerer på, flaggbrenning er en reaksjon som man må akseptere, vold og trusler er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis noen lager bråk fordi norske regler stiller seg over religiøs svada, så får det være deres problem.

 

Norske regler stiller seg ikke over religiøse regler og normer. Gjør det det så er det ikke slik som du sier at vi skal bare la det være.

 

Det er dette som er problemet som jeg har nevnt her tidligere. Man skal ikke bare holde kjeft. Man skal stå fram for det som er riktig og det var feil å publisere bildene. Brenning av flagg er bare en bagatell som bare viser hva folket synes om det.

 

Publiseringen av bildene var idioto, det burde alle være enige om. Jeg håper for 'Magazinets' direktør at ingen blir drept. Man må passe på hva man gjør og ikke gjør.

 

Ytringsfrihet har en grense faktisk, den har blitt brutt.

Lenke til kommentar
Mixel: om du og resten av muslimene ikke klarer å godta at vi her i Norge har rett til å tegne muhammed, så er det bare å dra hjem igjen til ørkenlandet. Her i Norge er det norske lover som gjelder, de råtne islamske lovene betyr ikke en dritt her.

5552645[/snapback]

Jeg er faktisk norsk. Men greit, la de norske reglene overkjøre de islamske da. Muslimene vil fortsatt reagere, siden det er sjikane mot deres religion. Og når ikke ulike regler kan samkjøres, ender det bare opp i det vi ser idag.

5552694[/snapback]

 

Ja, la de "overkjøre" det er jaggu bra, jeg hadde ikke vært særlig fornøyd om norske regler skulle la seg endre av hva irrasjonelle konservative religiøse mener, norge er allerede "for religiøst" i lovene og reglene.

 

AtW

5552718[/snapback]

Og med slike regler kan man derfor publisere krenkende bilder, som gir NOrge en halv verden imot seg. :thumbdown:

 

Hvis noen lager bråk fordi norske regler stiller seg over religiøs svada, så får det være deres problem.

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men det har faktisk blitt Norges problem nå. Og med andre ord, DITT problem. Deg det går uttover, at noen av dine medborgere krenker et folk som man vet tyr til vold når noen krenker dem, som da vil hevne seg på ditt folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...