Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel ! økonomisk katastrofe for en del av folk i scandinavia.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/04/456815.html

 

ps. en del av nerder her i "huset" vil ikke få en ny PC med FX57/60 til våren...

Kanskje en mor eller far mister jobben sin også....

5552522[/snapback]

 

Økonomisk katastrofe? Der er jeg ikke helt enig. Statoil har vel ikke tjent så mye penger på Iran sånn foreløpig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at muslimene ikke tegner Jesus? Jesus og andre religiøse skikkelser har uansett blir karikert mange, mange ganger gjennom årene her i vesten. Hvorfor skal vi vise respekt for islam, men ikke for kristendommen?

 

Tidligere i tråden har det forøvrig blitt vist til krenkende tegninger av jøder, kristne, m.fl. i arabiske medier.

 

Muslimene tegner ikke Jesus for han regnes som en hellig person av muslimene. Muslimene tegner ikke Moses for han regnes som en hellig perosn av muslimene.

 

De tegner kristne og jøder, akuratt som vi tegner muslimene hver bidige dag.

 

Ingen har sagt at du ikke skal vise respekt for kristendommen. Vis respekt for alle og de viser respekt for deg. Vi har aldri vist respekt for muslimene, det vet vi alle.

 

Den siste påstanden tviler jeg sterkt på er sant, en grunn er disse karikaturene av jøder som er vist, det andre er at om man samler 1 milliard menensker, så er det lite sannsynlig at ingen har gjort en sånn ting.

 

Samme svar her. Samle 1 milliard? Hvorfor det? Samler du 1 milliard kristne finner nok noen som bruker koranen som dopapir. Du finner alt!

 

Al Jazera har hatt karikaturer hånfulle mot kristendommen på sine nettsider. De ble fjernet rett etter oppstyret som tok til her.

 

Ikke mot Jesus ;) .

 

Kristendommen har jo selv fått minst like mye hets mot seg opp igjenom historien, men den eneste forskjellen er at kristinedommen har tatt til seg kritikken og i dag er kristendommen en temmet religion, mens Islam er en middelalderreligion.

 

Ja, akuratt, men hvorfor tie? Muslimene lar ingen herse med deres religion. Det viser hvor sterk troen er hos de. Hvor skal de ta det til seg å holde kjeft? Det er jo svakt. Se på kristendommen her i Norge og vesten? Som mange sier her så er omtrent alle ateister? Hvor mange kunne ha drept seg selv for sin egen religion? I Norge omtrent ingen, i midtøsten, mange.

 

Det at Islam er en middelalderreligion gjør det at de fortsatt tror på det de fikk sagt, i motsetning til oss her i nord. Vi driter i. Det at man tar til seg kritikk er det første tegnet på svakhet.

 

Hvorfor skal vi vise så stor respekt for nettopp islam? Hva er det som gjør at islam skal slippe slikt, når vi vitser og lager karikaturer av alt mulig annet?

 

Det er ikke en person vi skal vise respekt for, det er en religion.

 

Den dagen muslimene slutter med å forsvare sin egen religion, er den dagen JEG mister min respekt for DEM og ikke religionen.

Lenke til kommentar
Mener du altså at det er etisk og moralsk riktig å fjerne ytringsfriheten?

5552422[/snapback]

 

Hvem har sagt vi trenger å fjerne ytringsfriheten? Vi trenger kun å få inn endel nye begrensninger, i tillegg til de andre begrensningene som allerede er der. Ingen jeg kjenner vil lide om det skulle være forbud mot religiøs sjikane (både mot kristendom og islam) eller nazistisk grums.

Lenke til kommentar

Jeg forstår virkelig ikke den vestlige verden.

 

Av erfaring har man jo sett at muslimene stort sett er et folk som virkelig respekterer religionen sin. Ikke som i Norge hvor kristendommen virkelig har gått på ræva.

Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres? Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre. Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion. Jeg synes godt at de kan brenne så mange norske flagg de vil, det blir det samme. Vi har krenket deres profet, det nesten aller helligste i deres religion, og hvorfor skal ikke de da kunne brenne være flagg?

 

:thumbup: Gaston :thumbup:

Støtter virkelig det du sier.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Mener du altså at det er etisk og moralsk riktig å fjerne ytringsfriheten?

5552422[/snapback]

 

Hvem har sagt vi trenger å fjerne ytringsfriheten? Vi trenger kun å få inn endel nye begrensninger, i tillegg til de andre begrensningene som allerede er der. Ingen jeg kjenner vil lide om det skulle være forbud mot religiøs sjikane (både mot kristendom og islam) eller nazistisk grums.

5552558[/snapback]

 

Ytringsfriheten er ubrukelig om den skal være begrenset.

 

Det er nok mange som kommer til å lide hvis det ikke skal være lov til å kristisere religion.

Lenke til kommentar
Mener du altså at det er etisk og moralsk riktig å fjerne ytringsfriheten?

5552422[/snapback]

 

Hvem har sagt vi trenger å fjerne ytringsfriheten? Vi trenger kun å få inn endel nye begrensninger, i tillegg til de andre begrensningene som allerede er der. Ingen jeg kjenner vil lide om det skulle være forbud mot religiøs sjikane (både mot kristendom og islam) eller nazistisk grums.

5552558[/snapback]

 

Ytringsfriheten er ubrukelig om den skal være begrenset.

 

Det er nok mange som kommer til å lide hvis det ikke skal være lov til å kristisere religion.

5552571[/snapback]

Sa han at det ikke skulle være lov å kritisere religion? Han sa at det ikke skulle være lov å SJIKANERE religioner.

 

edit: Dessuten kommer reaksjonene på at profeten IKKE skal tegnes i følge muslimsk tro. Bla. Jesus kan tegnes og illustreres, da det ikke finnes regler for dette. Selvom det er islamske regler, synes jeg det er forkastelig av kristne at de ikke respekterer muslimske regler ovenfor deres profeter.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Sa han at det ikke skulle være lov å kritisere religion? Han sa at det ikke skulle være lov å SJIKANERE religioner.

5552599[/snapback]

 

Hva er forskjellen?

 

Om jeg sier Islam er en primitiv religion fordi de ikke støtter ytringsfriheten, vil dette blir sett på som kritikk eller sjikanisering?

 

Jeg står på mitt, ytringsfriheten er ubrukelig om vi skal begrense den.

Lenke til kommentar

Det ironiske med det hele er at mange av karikaturene beskriver islam i dag på en svært god måte, skikkelig treffende om jeg skal si det selv.

Så det er vel ikke så mye at det er blasfemiske bilder, heller det at de er svært så treffende for ekstreme islamister, noe vi har sett mange av på TV i det siste.

 

Og desværre så ser det ut som knebling av ytringsfriheten under dekke av respekt for islam som er løsningen på problemet.

 

Er det slik at disse menneskene brenner så hardt for sin religion at de er villige til å starte 3. verdenskrig for noen tegninger så ser ikke jeg noe annen løsning en den Hiroshima og Nagasaki fikk.

Lenke til kommentar
Sa han at det ikke skulle være lov å kritisere religion? Han sa at det ikke skulle være lov å SJIKANERE religioner.

5552599[/snapback]

 

Hva er forskjellen?

 

Om jeg sier Islam er en primitiv religion fordi de ikke støtter ytringsfriheten, vil dette blir sett på som kritikk eller sjikanisering?

 

Jeg står på mitt, ytringsfriheten er ubrukelig om vi skal begrense den.

5552609[/snapback]

Det er kritikk.

 

Sjikanering er når du krenker noe. Profeten skal ikke tegnes i følge islam. Så da at et ikke-muslimsk blad publiserer bilder som i prinsipp aldri skal ha eksistert, blir det sjikanering. Når man overser de muslimske reglene, og tilpasser det ytringsfriheten.

Lenke til kommentar
Jeg forstår virkelig ikke den vestlige verden.

 

Av erfaring har man jo sett at muslimene stort sett er et folk som virkelig respekterer religionen sin. Ikke som i Norge hvor kristendommen virkelig har gått på ræva.

Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres? Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre. Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion. Jeg synes godt at de kan brenne så mange norske flagg de vil, det blir det samme. Vi har krenket deres profet, det nesten aller helligste i deres religion, og hvorfor skal ikke de da kunne brenne være flagg?

 

  :thumbup:  Gaston  :thumbup:

Støtter virkelig det du sier.

5552566[/snapback]

 

Rosa Parks krenket en hel haug med hvite amerikanere når hun satt seg ned inne i bussen. Hun var vel en idiot og burde holdt seg for god til slik?

 

Malcolm X (forøvrig en muslim) burde vel også holdt kjeft, siden hans uttalelser krenket en haug med mennesker?

Lenke til kommentar
Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres? Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre. Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion. Jeg synes godt at de kan brenne så mange norske flagg de vil, det blir det samme. Vi har krenket deres profet, det nesten aller helligste i deres religion, og hvorfor skal ikke de da kunne brenne være flagg?

5552566[/snapback]

 

Er vi underlagt Islam? Er Magazinet underlagt muslimske regler? Er Jyllands-posten forpliktet til å følge noen som helst religiøse, særegenheter? NEI. De trykker SINE regler på oss. Det er IHVERTFALL ikke respekt. At de brenner flagg er forsåvidt ikke så spennende, det gjør de jo ganske ofte.

Lenke til kommentar
Muslimene tegner ikke Jesus for han regnes som en hellig person av muslimene. Muslimene tegner ikke Moses for han regnes som en hellig perosn av muslimene.

Det eneste du har påvist her er at muslimene har respekt for sin egen religion, men ikke alt annet.

 

Muslimene lar ingen herse med deres religion. Det viser hvor sterk troen er hos de. Hvor skal de ta det til seg å holde kjeft?

Fordi religionen deres står i sterk kontrast til vestlige demokratier?

 

Det er ikke en person vi skal vise respekt for, det er en religion.

En religion som i dag står for noen av de største grusomhetene i verden.

Lenke til kommentar
Sjikanering er når du krenker noe. Profeten skal ikke tegnes i følge islam. Så da at et ikke-muslimsk blad publiserer bilder som i prinsipp aldri skal ha eksistert, blir det sjikanering. Når man overser de muslimske reglene, og tilpasser det ytringsfriheten.

5552635[/snapback]

 

Det er nok best at vi alle sitter musestille på en krakk og holder oss for ørene, så kanskje verden blir et bedre sted å være.

Lenke til kommentar

Er bare så tidig, de folka der nede i midtøsten er jo så en liten dritt unge.

Det er liksom de mot verden...

 

Håper bare ikke de prehistoriske menneskene der nede får fattig atom våpen, får då ryker vel ka en vestlig by med?? og så fyrer USA alt det de har av Atom bomber mot det lille flekket av et land også jah...

 

Hmmm nei gid de folka der nede kunne holde følge med utviklingen då hadde vi isje hatt noe problem. :p

Lenke til kommentar
Jeg forstår virkelig ikke den vestlige verden.

 

Av erfaring har man jo sett at muslimene stort sett er et folk som virkelig respekterer religionen sin. Ikke som i Norge hvor kristendommen virkelig har gått på ræva.

Så hvorfor i helvete skal de publisere tegninger av en profet, som ifølge Koranen IKKE skal illustreres? Med mindre man er helt idiot, vil man jo forstå at dette vil skape store problemer når man ser på hva muslimene er beredt på å gjøre. Og selv om det er ytringsfrihet, er det en krenkelse ovenfor deres religion. Jeg synes godt at de kan brenne så mange norske flagg de vil, det blir det samme. Vi har krenket deres profet, det nesten aller helligste i deres religion, og hvorfor skal ikke de da kunne brenne være flagg?

 

  :thumbup:  Gaston  :thumbup:

Støtter virkelig det du sier.

5552566[/snapback]

 

Folk protester ikke mot flaggbrenning, de protester mot trusler brenning av ambasader osv.

 

Jeg har uendelig mer respekt for folk som praktiserer religionene for seg selv, og som innser at menneskerettigheter, likestilling og ytringsfrihet er gode ting, en fundamentalistiske, unnskyld uttrykket, idioter, som klarer å gå så av hengslene for slike ting, og som ikke klarer å forholde seg til ting på en rasjonell måte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Al Jazera har hatt karikaturer hånfulle mot kristendommen på sine nettsider. De ble fjernet rett etter oppstyret som tok til her.

 

Ikke mot Jesus ;) .

Det vet jeg ikke. Men var av paven ihvertfall. I tilleg så brente muslimer norsk flagg, en norsk ambasade og tråkket på våpenskjoldet. Ikke hva jeg anser som respekt.

Det er ikke en person vi skal vise respekt for, det er en religion.

Jeg savner fortsatt et svar på hvorfor religioner har krav på respekt. Skal det være obligatorisk å respektere religion?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...