Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Hva foreslår du da? Skal vi fjerne pressefriheten fordi folk reagerer med bruk av vold og terrorisme?

5551345[/snapback]

Magazinet er en ytterliggående kristen avis, hadde ikke sagt et ord hvis VG, Dagblad osv. hadde trykket disse bildene.

For meg virker det slik at utgiving av bilder var mer eller minde gjort pga. reaksjoner i Danmark, man visste jo hvordan det gikk...

Er man nødt til å provosere hvis konsekvensene er kjente ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva foreslår du da? Skal vi fjerne pressefriheten fordi folk reagerer med bruk av vold og terrorisme?

5551345[/snapback]

Magazinet er en ytterliggående kristen avis, hadde ikke sagt et ord hvis VG, Dagblad osv. hadde trykket disse bildene.

For meg virker det slik at utgiving av bilder var mer eller minde gjort pga. reaksjoner i Danmark, man visste jo hvordan det gikk...

5551384[/snapback]

Det avgjøres vel av sakens viktighet, og ikke av hvor rabiate meningsmotstanderne er.

Edit: Bedre formulering

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Ja det er skremmende! Fra å gå i demonstrasjonstog for menneskerettigheter, til å tenke de mest djevelske tanker om hva man har lyst til å gjøre med folk som har sin opprinnelse i midtøsten. Det er tydlig at mennesket er et sammensatt vesen.

5551208[/snapback]

Mine tanker har ikke du noen stor kjennskap til. Jeg sier bare at jeg støtter avisenes rett til å trykke disse tegningene.

5551338[/snapback]

Du misforstår! Mine kommentarer dreier seg ikke om dine tanker..

Lenke til kommentar

5551345[/snapback]

5551384[/snapback]

Man er ikke nødt, men slik er det bare. Man kan ikke forby enhver mening som kan provosere.

Nøkkelen med ytringsfrihet er at mennesker lærer seg å møte ytring med ytring.

Den tåpelige handlingen til Magazinet er ikke det som er ille her, det er de farlige reaksjonene til fanatikerene.

Hva er værst her:

Denne karikaturen her postet på SV sin side:

Eller om Hagen truet med å banke opp vedkommende som postet det?

(begge tilfeller er helt fiktive for å illustrere)

Lenke til kommentar

At det går an å reagere på en slik måte over en sånn fillesak. Greit nok at de blir sure og såret, det kan vi forstå, men når de truer hele land og brenner ned ambassader så viser det kun hvor syke disse menneskene er! De venter bare på grunner til å gå imot vesten - de ser på oss som hedninger og målet er å omvende alle til denne "fredens religion". Det er IKKE en fredens religion, og jeg synes nå heller de ødelegger utrolig mye for sine egne. Selvfølgelig, og heldigvis, gjelder det ikke alle muslimer, men tydeligvis en god del. Ikke rart det er så mye bråk i det området. Samfunnet der avler vold, og det er deres egen skyld!

(beklager eventuell generalisering, men man må gjøre det til en viss grad når man sikter til religion og samfunn)

Lenke til kommentar

UD skal visst ha en pressekonferanse om situasjonen i Damaskus nå snart. Så TV-bildene på Dagsrevyen. Skummelt at voksne mennesker opptrer så uansvarlig og barnslig. Det var om å gjøre å ødelegge mest mulig. Alt man kunne få revet løs ble kastet på bålet, og tok det ikke fyr prøvde de å få det til å ta fyr.

Lenke til kommentar
Det var Ny-nazister som skulle stå for bålbrenningen. Alle dere som nører oppunder ilden med muslim-hat, pakket inn i begrepet ytringsfrihet, bør legge merke til hva slags typer dere står i ledetog med.

Så hvis man kritiserer islam så står man i ledtog med nazister?

5550296[/snapback]

Hvorfor tror du at Ny-nazistene nå er kommet på banen?

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, og spørsmålet ditt er ikke relevant.

Du synes kanskje at det er en grei måte å kritisere islam på ved å la ny-nazister brenne Koranen på bål?

Hvis de ønsker å brenne koranen, så får de gjøre det. Det er tross alt ytringsfrihet i Danmark. Men nå sto det nettopp en nynazist på nyhetene og fortalte at de ikke gjorde det likevel, fordi det var respektløst, eller noe slikt.

Jeg holder de som ikke tar avstand fra dette som medansvarlige for konflikter og tragedier som kommer.

5550554[/snapback]

Så da anser du alle muslimer for å være medansvarlige i for eksempel det muslimske terrorister gjør?

Lenke til kommentar
Vi må enten stå opp for våre verdier og ta konflikten eller krype for dem og deres verdier.

5551367[/snapback]

Hvorfor heller ikke bare la folk få tro på det vil? Er det noe stort problem for folk flest i dagliglivet hva muslimer måtte mene om ditt og datt når det gjelder religion? La heller USA og UK rydde opp sjøl i konsekvensene av den snuskete krigen de startet. Vi har hatt det trygt og rolig i skandinavia, og slik ønsker vi å fortsatt ha det.

Lenke til kommentar
Vi må enten stå opp for våre verdier og ta konflikten eller krype for dem og deres verdier.

5551367[/snapback]

Hvorfor heller ikke bare la folk få tro på det vil?

5551582[/snapback]

Si det til de som overreagerer fordi enkelte i vesten tror på en vidtomfattende ytringsfrihet!

Vi lar muslimene få tro på hva de vil! Men de lar ikke oss få tro på hva vi vil, da angriper de oss med vold!

Så rett kritikken dit den hører hjemme!

Er det noe stort problem for folk flest i dagliglivet hva muslimer måtte mene om ditt og datt når det gjelder religion? La heller USA og UK rydde opp sjøl i konsekvensene av den snuskete krigen de startet. Vi har hatt det trygt og rolig i skandinavia, og slik ønsker vi å fortsatt ha det.

5551582[/snapback]

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" - Arnulf Øverland

Verdens problemer og de grunnleggende konfliktene vil ikke forsvinne selv om vi skulle issolerer oss her oppe for oss selv og ikke bry oss med resten av verden.

Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hvor resolutt Støre er i denne saken med ambassaden. Noe jeg har savnet og etterlyst tildligere i konflikten.

"- Jeg har bedt om å få kontakt med min kollega i Damaskus for å gi klart uttrykk for at vi holder syriske myndigheter ansvarlig for dette. Under alle avtaler og konvensjoner har de ansvar for diplomatenes sikkerhet og det som er skjedd i dag er helt uakseptabelt,"

Lenke til kommentar
Jeg er imponert over hvor resolutt Støre er i denne saken med ambassaden. Noe jeg har savnet og etterlyst tildligere i konflikten.

"- Jeg har bedt om å få kontakt med min kollega i Damaskus for å gi klart uttrykk for at vi holder syriske myndigheter ansvarlig for dette. Under alle avtaler og konvensjoner har de ansvar for diplomatenes sikkerhet og det som er skjedd i dag er helt uakseptabelt,"

5551681[/snapback]

Enig, jeg liker han bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar

Enig, jeg liker han bare bedre og bedre.

Regjeringen skal prise seg lykkelig over at de har ham. Jeg grøsser ved tanken på en utenriksminister fra SV i denne situasjonen.

Se angrepet på norsk jord.http://www7.nrk.no/nrkplayer/default.aspx?klipp_id=143402

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Norge er nå blitt angrepet av ekstremister. Nå må myndighetene rundt omkring ta ansvar og sørge for å beskytte ambassadene våre.

Ambasadene står på norsk jord. Dette er uakseptabelt.

5551707[/snapback]

Ambassadene står på vertslandets jord, derfor har vertslandet plikt til å forsvare dem. Se for øvrig Wienkonvensjonen om diplomatiske forbindelser.

Lenke til kommentar

5551367[/snapback]

Hvorfor heller ikke bare la folk få tro på det vil?

5551582[/snapback]

Si det til de som overreagerer fordi enkelte i vesten tror på en vidtomfattende ytringsfrihet!

Vi lar muslimene få tro på hva de vil! Men de lar ikke oss få tro på hva vi vil, da angriper de oss med vold!

Så rett kritikken dit den hører hjemme!

Er det noe stort problem for folk flest i dagliglivet hva muslimer måtte mene om ditt og datt når det gjelder religion? La heller USA og UK rydde opp sjøl i konsekvensene av den snuskete krigen de startet. Vi har hatt det trygt og rolig i skandinavia, og slik ønsker vi å fortsatt ha det.

5551582[/snapback]

"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv" - Arnulf Øverland

Verdens problemer og de grunnleggende konfliktene vil ikke forsvinne selv om vi skulle issolerer oss her oppe for oss selv og ikke bry oss med resten av verden.

5551626[/snapback]

Det er USA sjøl som har skaffet seg fiender rundt stort sett hele jordkloden og satt "muslim problemet" på dagsorden. Vi hadde ikke trengt å være endel av denne "global war" hvis det ikke var for at det også i Norge og Danmark finnes logrende løpegutter som er med på å sette vår alles sikkerhet i fare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...