Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Desverre er det vel slik at ny-nazister og andre skribenter som har benyttet anledningen til å nøre oppunder konflikten gir blaffen i om næringsliv eller personer blir skadd.

Det har bestandig vært behaglig å reise rundt i verden som nordmann, man har blitt tatt i mot med åpne armer overalt. Synd at den populariteten det har tatt decenier å bygge opp, så raskt kan ødelegges av idioter som kun er ute etter "å ta" islam.

5551218[/snapback]

Huh, hva snakker du om?

Lenke til kommentar

Desverre er det vel slik at ny-nazister og andre skribenter som har benyttet anledningen til å nøre oppunder konflikten gir blaffen i om næringsliv eller personer blir skadd.

La oss ikke glemme de som tyr til flaggbrenning, vold, terror og drapstrusler. Jeg vil nok mene og tro at de nører mye mer oppunder denne konflikten. For ikke å glemme muslimene som dro ens erend til .idtøsten med skikkelig provoserende bilder av Muhammed og løy om at JP hadde trykket de.

Det er ikke trykkingen av bildene som er den store saken her. Det er reaksjonene som kommer fra de som føler seg krenket.

Lenke til kommentar
Det som irriterer meg med hele opplegget her er 99% sikkert trykket Magazinet disse karikaturene nettopp fordi det er en annen religion enn Magazinet. Jeg har all forståelse for at muslimene føler seg krenket og ønsker å reagere, de har sin fulle rett, og jeg støtter dem i alle mulige _fredelige_ reaksjoner. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan tro at noe vil endre seg ved å angripe og true folk fra den vestlige verden.

5551202[/snapback]

Hele poenget mitt er at kan noen få personer sette hele nasjonen og sivile liv i fare pga. sine meninger i pressen ? Om så blasmefiparagrafen er sovende så gjelder den norske loven likevel fullt ut.

Hvor lett skal det være å gjemme seg bak ytringsfriheten ?

Denne saken har allerede fått enorme konsekvenser og jeg ser ikke sluttet på det ennå, tvertimot er jeg redd for enda større aksjoner.... :hmm:

Lenke til kommentar

nå synes jeg virkelig ting går over alle støvleskaft... Nå burde landet Norge virkelig sette ned foten for muslimer. Etter dette har de ødelagt for seg selv i Norge.. De skriker om å bli godtatt i Norge men dette kan vi virkelig ikke akseptere.. Hva skjer med rasismen i landet her nå?

Jeg er så sint at jeg vet ikke helt hva jeg skal si...!!

Dette kan vi ikke godta! Se hva se gjør mot Ambasaden i Syria!Fy og Fa.n!

Lenke til kommentar
nå synes jeg virkelig ting går over alle støvleskaft... Nå burde landet Norge virkelig sette ned foten for muslimer. Etter dette har de ødelagt for seg selv i Norge.. De skriker om å bli godtatt i Norge men dette kan vi virkelig ikke akseptere.. Hva skjer med rasismen i landet her nå?

5551295[/snapback]

Syns dette er feil framstilling av problemet. Problemet er ikke de rolige muslimene som holder religion som noe privat og ikke lar det gå utover andre. Problemet er de ekstreme fundamentalistiske grupperingene som reagerer med vold.

Jeg syns at Norge burde også "informere" alle om dette. Det er ikke noe galt med en muslim så lenge han er muslim "for seg selv". Folk må få lov til å tro på hva som helst, så lenge det ikke går utover andre uskyldige mennesker.

Lenke til kommentar

5551295[/snapback]

Husk at vi har stort sett snille muslimer her i landet, ikke start med generalisering da..

ps. snakker ikke om Mulla Krekar nå... ;)

Lenke til kommentar
Jepp!! Boikott alt!! Vekk med dem.. La de stå på egne bein, så får vi se hva som skjer.. :realmad:

Hvorfor kunne ikke den godeste Carl I. Hagen vært statsminister nå.. Han vet nok hva han skulle ha gjort i en slik situasjon!!

5551313[/snapback]

Det nytter ikke å godsnakke med dissa folka....

De viser nok en gang hvorfor det er så urolig i verden vår.....

Lenke til kommentar
Ja det er skremmende! Fra å gå i demonstrasjonstog for menneskerettigheter, til å tenke de mest djevelske tanker om hva man har lyst til å gjøre med folk som har sin opprinnelse i midtøsten. Det er tydlig at mennesket er et sammensatt vesen.

5551208[/snapback]

Mine tanker har ikke du noen stor kjennskap til. Jeg sier bare at jeg støtter avisenes rett til å trykke disse tegningene.

Lenke til kommentar
Hele poenget mitt er at kan noen få personer sette hele nasjonen og sivile liv i fare pga. sine meninger i pressen ? Om så blasmefiparagrafen er sovende så gjelder den norske loven likevel fullt ut.

Hvor lett skal det være å gjemme seg bak ytringsfriheten ?

Denne saken har allerede fått enorme konsekvenser og jeg ser ikke sluttet på det ennå, tvertimot er jeg redd for enda større aksjoner.... :hmm:

5551268[/snapback]

Hva foreslår du da? Skal vi fjerne pressefriheten fordi folk reagerer med bruk av vold og terrorisme?

Skulle Rosa Parks aldri satt seg inn på bussen?

Skulle Malcolm X holdt kjeft?

Det er ikke Magazinet sin feil at folk reagerer med vold og terror. Det er de som reagerer med slik vold som er problemet, ikke folk som ytrer idioti.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan tro at noe vil endre seg ved å angripe og true folk fra den vestlige verden.

5551268[/snapback]

Enda mer ubegriplig at noen tror man kan endre muslimer ved å angripe islam. Hvem startet det hele?

5551321[/snapback]

Vi kan ikke leve side ved side med muslimer dersom vi ikke har mulighet til å angripe Islam når vi mener det er behov for det.

Vi må enten stå opp for våre verdier og ta konflikten eller krype for dem og deres verdier. Jeg er uenig med deg, jeg tror at vi får mer endringer ved å kjempe for våre verdier og at de må komme oss i møte, enn ved å bare føye oss etter dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...