Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det på tide at Europa viser litt muskler? Tyskland går nå ut og sammenligner Iran med gammle Nazi-Tyskland (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=181755), og det er klart at flere europeiske land nå har fått opp øynene for hva som egentlig skjer i midtøsten i dag.

 

USA er jo ganske opptatt i Irak. Men noen må slå ned på de tullete handlingene som har pågått den siste uka. Selv skulle jeg gjerne ha sett et sammlet europa slått ned på dette.

Lenke til kommentar
Nå har de folka vel klikka helt ?

5551048[/snapback]

 

Folk av: menneske n2 (fra gfris manniska, menneska, jf norr manneskja og mennskr 'menneskelig', besl med mann) zool: den høyest utviklede og tallrikeste arten av pattedyr,

 

Hmm, tror kanskje dette passer bedre:

 

ape f1 el. m1 (norr api, uvisst opph)

1 menneskelignende, hårkledt dyr som er dyktig til å klatre

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som virkelig blir sint av å se flagget vårt i flammer?

 

Spør du meg må det være lov å bruke ytringsfriheten i landet vårt, selvom den er innskrenket (rasismeparagrafen). Om rasismeparagrafen er bra eller ikke, er en annen diskusjon. Det skremmer meg faktisk at jeg befinner meg på samme side som kristenkonservative aviser i denne saken :ermm:

Lenke til kommentar
Er veldig spent på hva den norske regjeringen bestemmer seg for og gjøre nå. De legger seg vel flate, kanskje på tide vi tar affære?

5551088[/snapback]

 

Best-selling author and Muslim dissident Ibn Warraq argues that freedom of expression is our western heritage and we must defend it against attacks from totalitarian societies. If the west does not stand in solidarity with the Danish, he argues, then the Islamization of Europe will have begun in earnest.

 

"How can we expect immigrants to integrate into western society when they are at the same time being taught that the west is decadent, a den of iniquity, the source of all evil, racist, imperialist and to be despised?"
Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen jarmo linket til: « Leder av Hamas, Mahmoud Zahar sier i et intervju med den italienske avisa il Giomale lørdag at tegningen er en krenkelse som bør straffes med døden.

 

- Vi burde ha drept alle som fornærmer Profeten, men i stedet for protesterer vi fredfullt, sa Zahar ifølge AP.»

 

Hvor er koblingen mellom Hamas' leder og demonstrasjoner i Syria? Jeg spør av uvitenhet, for å ha gjort det klart. Hvis dette er en fredelig demonstrasjon må Darwin ha gjort noen alvorlige feil.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med hele opplegget her er 99% sikkert trykket Magazinet disse karikaturene nettopp fordi det er en annen religion enn Magazinet. Jeg har all forståelse for at muslimene føler seg krenket og ønsker å reagere, de har sin fulle rett, og jeg støtter dem i alle mulige _fredelige_ reaksjoner. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan tro at noe vil endre seg ved å angripe og true folk fra den vestlige verden. Det heter seg at man ikke skal bite hånden som mater deg, og det er jo akkurat det mange av disse muslimene gjør. Vi sitter unektelig på mye penger og dermed mye makt. Jeg deler gjerne av våre goder, men ikke dersom de skal reagere som noen primitive idioter.

Muslimer i Norge har skjønt opplegget. Her er det for det meste fredlige demonstrasjon, samtidig som de prøver å komme til en løsning, istedet for å hisse opp konflikten.

 

Muslimene boikotter snart alle europeiske varer, og det er forsåvidt en fredelig demonstasjon, men hva skjer når vi begynner å boikotte deres varer. Slutt på all turisme, import/eksport og ikke minst, slutt på all støtte.

Verden blir delt i to, og jeg er rimelig sikker på hvem som kommer best ut av det.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som virkelig blir sint av å se flagget vårt i flammer?

 

Spør du meg må det være lov å bruke ytringsfriheten i landet vårt, selvom den er innskrenket (rasismeparagrafen). Om rasismeparagrafen er bra eller ikke, er en annen diskusjon. Det skremmer meg faktisk at jeg befinner meg på samme side som kristenkonservative aviser i denne saken  :ermm:

5551078[/snapback]

Ja det er skremmende! Fra å gå i demonstrasjonstog for menneskerettigheter, til å tenke de mest djevelske tanker om hva man har lyst til å gjøre med folk som har sin opprinnelse i midtøsten. Det er tydlig at mennesket er et sammensatt vesen.

Endret av Vultur Gryphus
Lenke til kommentar
Saken kan få alvorlige konsekvenser etterhvert;

http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/article551872.ece

5551099[/snapback]

 

Desverre er det vel slik at ny-nazister og andre skribenter som har benyttet anledningen til å nøre oppunder konflikten gir blaffen i om næringsliv eller personer blir skadd.

 

Det har bestandig vært behaglig å reise rundt i verden som nordmann, man har blitt tatt i mot med åpne armer overalt. Synd at den populariteten det har tatt decenier å bygge opp, så raskt kan ødelegges av idioter som kun er ute etter "å ta" islam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...