Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Norge fortjener bedre såkalt respekt som dere er så opptatt av. Så mye som dette landet har hjulpet andre land i nød og løst mange oppgaver og gir bort masse penger, KUN for å hjelpe. Tilbake får Norge trussler og dritt.

5545716[/snapback]

Titusener demonstrerer mot Danmark og Norge

Det er på tide at Norge slutter å hjelpe disse utakknemlige palestinerene, all støtte bør kuttes umiddelbart. Så kan disse respektløse folkene klare seg selv i all sin elendighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det er sant eller ikke vet jeg ikke noe om, men jeg har lest dette på en ganske seriøs side og jeg har postet det tidligere:

Skal fred være med Muhammed?

5545832[/snapback]

Ja, jeg stoler helt på din vurdering av en "ganske seriøs side". Hva var den seriøs med? Anti Islammateriale?

Lenke til kommentar
Om det er sant eller ikke vet jeg ikke noe om, men jeg har lest dette på en ganske seriøs side og jeg har postet det tidligere:

Mohammed, han som var pedofil og hadde et forhold til en jente på 9 år da han selv var 53. Man massakrerte jøder og andre trosgrupper han ikke likte. Han drev slavehandel, rante og plyndret av handelsmenn. Han hevnet seg grusomt på fanger tatt i krig.

Muhammed, som fant tre vakre unge jenter under ett raid i Banu al-Mustaliq. Han slaktet de unge jentenes ektemenn, fedre og det resterende av familiene - før han hadde sex med dem senere samme dag.

Når man hører om alle disse hendelsene og ser på hvordan muhammed levde så kan man spørre seg om dette virkelig kan være ord fra Gud. Var muhammed ett sendebud eller var han bare sykelig selvopptatt av egne interesser på samme måte som Hitler var, som brukte den religiøse nasjonalfølelsen av det lett-troende

og uvitende folket til å skaffe seg makt, erobre og dominere.

Ja... "Fred være med Muhammed".

5545832[/snapback]

Du har rett, Hitler som drepte jøder ja, og Holocopust og jøde forfølgesen i Spania av kristne :) det er vi det ja, hmmm FLOTT , Du kan mye asså

LES IKKE BARE JØDISKE OG EKSTREMISTISKE KRISTNE KILDEr . . .

VÆR NØYTRAL OG LES OM MOHAMMAD PÅ ARABISKE KILDER, og se på måten jeg snakker med her, og Måten noen som bruker, unnskyld meg og la me si, Her er det RESPEKT som dere må lære. . .

Endret av Turkmen4ever
Lenke til kommentar

Norges ambassade ble for ordens skyld stormet tidligere idag.

I Pakistan henretter man vistnok folk som ytrer blasfemi.

Skal man respektere slik?

Ingen har krav på respekt. Respekt gjør man seg fortjent til. Jeg respekterer at folk skal få lov til å tro på hva de vil. Likeså forventer jeg at folk kan respektere at mennesker ikke tror.

Muslimsk tro respekterer såvidt meg bekjent ikke at folk skal få være ikke-troendes. Så hvorfor skal de da forlange respekt? Jeg er mildt sagt oppgitt over at mennesker skal komme og fortelle meg at jeg og mine barn ender i helvete og er mindreverdige om vi ikke tilber Muhammed eller Jesus. Jeg finner dette respektløst. Men jeg ønsker ikke å forby noen å mene dette, ei heller å utsette vedkommende for vold eller trusler.

Om man ikke respekterer at nordmenn reagerer med avsky når man blir utsatt for trusler og vold, så bør man ikke snakke høyt om at man krever respekt.

Jeg ville aldri se poenget med å poste et bilde av Muhammed før denne konflikten. Men nå som folk reagerer slik de gjør syntes jeg det er både viktig og riktig for å vise hva man faktisk reagerer på.

Lenke til kommentar

Mohammed, han som var pedofil og hadde et forhold til en jente på 9 år da han selv var 53. Man massakrerte jøder og andre trosgrupper han ikke likte. Han drev slavehandel, rante og plyndret av handelsmenn. Han hevnet seg grusomt på fanger tatt i krig.

Muhammed, som fant tre vakre unge jenter under ett raid i Banu al-Mustaliq. Han slaktet de unge jentenes ektemenn, fedre og det resterende av familiene - før han hadde sex med dem senere samme dag.

Når man hører om alle disse hendelsene og ser på hvordan muhammed levde så kan man spørre seg om dette virkelig kan være ord fra Gud. Var muhammed ett sendebud eller var han bare sykelig selvopptatt av egne interesser på samme måte som Hitler var, som brukte den religiøse nasjonalfølelsen av det lett-troende

og uvitende folket til å skaffe seg makt, erobre og dominere.

Ja... "Fred være med Muhammed".

5545832[/snapback]

Her snakker vi respekt ja.

Jeg tar meg den friheten og si et par ord om Martin Luther (grunnlegger av protestantismen):

Martin Luther var en mann med flere sider. Han likte ikke jøder noe særlig godt og var veldig glad i små barn. I tilleg til å ville brenne alle jødene på bålet (dette skrev han ja) var nok hans kvinnesyn kritikkverdig. I det store og det hele var denne mannen en sleip slugge.

Vet ikke om det er nødvendig å nevne de millionene av menneskene som ble brent på heksebålene, eller alle de katolske prestene som har bevist en gang for alle at altervin og omgang med små barn ikke er veldig heldig.

Poenget mitt som sikkert noen av dere har fått med dere er at muslimene har ufattelig langt igjen når det gjelder jævligheter utført mot sitt folk og fe.

Så, på tross av at kristendommen har vært den største landeplagen siden tidenes morgen, respekterer jeg alle kristne. Ikke fordi de er kristne, men fordi de er mennesker. Skal min onkel som er kristen stå til ansvar for alt det de kristne har gjort gjennom tidene? Skal de muslimske vennene mine stå til ansvar for alt den dritten muslimene har gjort gjennom historien? Jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Norges ambassade ble for ordens skyld stormet tidligere idag.

I Pakistan henretter man vistnok folk som ytrer blasfemi.

Skal man respektere slik?

Ingen har krav på respekt. Respekt gjør man seg fortjent til. Jeg respekterer at folk skal få lov til å tro på hva de vil. Likeså forventer jeg at folk kan respektere at mennesker ikke tror.

Muslimsk tro respekterer såvidt meg bekjent ikke at folk skal få være ikke-troendes. Så hvorfor skal de da forlange respekt? Jeg er mildt sagt oppgitt over at mennesker skal komme og fortelle meg at jeg og mine barn ender i helvete og er mindreverdige om vi ikke tilber Muhammed eller Jesus. Jeg finner dette respektløst. Men jeg ønsker ikke å forby noen å mene dette, ei heller å utsette vedkommende for vold eller trusler.

Om man ikke respekterer at nordmenn reagerer med avsky når man blir utsatt for trusler og vold, så bør man ikke snakke høyt om at man krever respekt.

Jeg ville aldri se poenget med å poste et bilde av Muhammed før denne konflikten. Men nå som folk reagerer slik de gjør syntes jeg det er både viktig og riktig for å vise hva man faktisk reagerer på.

5545873[/snapback]

Sorry mac. Respekt er en menneskerett. Vi er født like og fortjener alle den samme respekten, enten man er Moder Theresa eller Timothy McVeigh. MEN, aksept og tolleranse er to andre ting. Ikke bland bruken av ord nå da ;)

Lenke til kommentar
"En imam i moskeen Omari sa til sine 9000 tilhørere at de som står bak publiseringen av tegningene, «burde få sine hoder kuttet av», melder AP. "

Synes dere det er rett?

5545909[/snapback]

Nope. Han er vel en sonofabitch da? Er det så vanskelig å skjønne?

Lenke til kommentar
"En imam i moskeen Omari sa til sine 9000 tilhørere at de som står bak publiseringen av tegningene, «burde få sine hoder kuttet av», melder AP. "

Synes dere det er rett?

5545909[/snapback]

5545937[/snapback]

Feil. Han er en "sonofabitch" som krever din respekt. Vil du gi ham den? Og hvis ikke, er du villig til å be om unnskyldning dersom han truer med å kutte hodet av deg? Det er dét denne diskusjoen går ut på.

Lenke til kommentar

Hendelsene har synliggjort en grunnleggende interessekonflikt mellom ytringsfrihet og religiøs tro. Skal man være dønn pragmatisk mått løsningen for en fredelig sameksistens enten være at den religiøse siden forsonet seg med enhver billedliggjøring eller omtale av deres profet eller at den vestlige verden forsonet seg med innskrenkninger i yttringsfriheten.

Rekk opp hånda de som vil trues tilbake i middelalderen med Kalashnikov og bilbomber.

Lenke til kommentar
Sorry mac. Respekt er en menneskerett. Vi er født like og fortjener alle den samme respekten, enten man er Moder Theresa eller Timothy McVeigh. MEN, aksept og tolleranse er to andre ting. Ikke bland bruken av ord nå da ;)

5545928[/snapback]

Respekt er ingen menneskerett. Aksept, er det derimot kanskje. :p

(aksept at man eksisterer, men ikke for alle handlinger, selvsagt)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

5545928[/snapback]

Nå er det du som blander. Respekt er ingen menneskerett og det er ikke dermed sagt at alle fortjener lik respekt. Det er som å si at respekt ikke eksisterer, ettersom man hverken kan miste eller få respekt med den form for semantikk. Ens handlinger er hva som avgjør om man fortjener respekt eller ikke, ikke om man er født.

Lenke til kommentar

Synes dere det er rett?

5545909[/snapback]

5545937[/snapback]

Feil. Han er en "sonofabitch" som krever din respekt. Vil du gi ham den? Og hvis ikke, er du villig til å be om unnskyldning dersom han truer med å kutte hodet av deg? Det er dét denne diskusjoen går ut på.

5545950[/snapback]

Jeg respekterer denne dustete imamen, men jeg tolererer ikke at han sier det eller oppfordrer det. Hva skal jeg be om unskyldning for? Beklager min uvitenhet.

Lenke til kommentar
Dere mener det er Ytringsfrihet i Norge, og ingen begrensning for den, så har de gruppene også Ytringsfrighet i de landene de bor i, når de først bomber Norge eller et lite angrep på nordmenn, da kan dere skyte den gruppen eller landet som angrep norge . . .

5545696[/snapback]

Jeg har ingen problemer med at noen brenner det norske flagget. Det jeg har problemer med er at det er de som brenner flagg som skriker høyest om at de ikke tolererer at noen fornærmer deres profet.

la oss si at vi gir kvinnene og menn stor frihet og de kysser og blir sammen med mange og gjør alt de vil. Ville du bli sammen med ei jente som har vært sammen med 10 stykker før deg ? vær ærlig !! ,  vet en nordmenn som var gift og kona hans var på fester og hadde forhold til 3 andre menn en mannen sin,  er det riktig ? er det frihet ?

5545964[/snapback]

Vel, her har vi ikke noe valg. Det er opp til jentene selv hvordan de vil leve livet sitt. At de har vært med mange menn er deres eget valg som de skal få lov til å ta, og det gjør de ikke noe mer skitten enn om det er null menn (så fremt de har vasket seg og er frie for sykdommer så klart).

(Og ja, det er det som er frihet)

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

5545928[/snapback]

Nå er det du som blander. Respekt er ingen menneskerett og det er ikke dermed sagt at alle fortjener lik respekt. Det er som å si at respekt ikke eksisterer, ettersom man hverken kan miste eller få respekt med den form for semantikk. Ens handlinger er hva som avgjør om man fortjener respekt eller ikke, ikke om man er født.

5545977[/snapback]

Tror nok du befinner deg på en annen planet en meg ja :)

Jeg mener man fortjener respekt for at man er menneske, ikke for det man har eller gjør. Da er da andre typer respekt som treffer inn (som forklart i tidligere innleg, flere typer respekt ikke sant? get it?). Jeg respekter mennesket. Men jeg kan samtidig si meg enig at handlingene kan bli respektert. Men da snakker vi ikke lenger på samme respektplan. Det er snakk om grunnholdning her, som er vidt forskjellig, dersom man ikke respekterer mennesket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...