Gå til innhold

Det norske flagget brenner!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I Pakistan kan man dømmes til døden for blasfemi. Blant tegningene som nå fordømmes, er en tegning av profeten med en bombe i turbanen."

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1213439.ece

Dette gjør debatten desto mer viktig. Nå må Pakistans parlament faktisk diskutere dette. Forhåpentligvis medfører det at noen tenker gjennom dette her og kanskje et lys eller to går opp for en.

For de som er så instilt på å feie alle muslimer over en kam:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1213125.ece

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
For de som er så instilt på å feie alle muslimer under en kam:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1213125.ece

5545357[/snapback]

Oj! Dette er jo enda mer bekymringsfullt enn at noen truer med terror og voldsaksjoner. Når krigshisserne i Islam ikke en gang tolererer at andre muslimer tar til orde for dialog og moderasjon, så er det ikke håp. Det er tydelig at det er for mange av dem som tror på den sterkestes rett - både de som undertrykker og de som lar seg undertrykke av slike ekstreme personer. Det er modig av Khalil Jaffar å stå fast, og ikke la seg presse. Typisk at disse feigingene lar det gå ut over et barn. :no:

PS. Ordtaket er å feie alle over en kam.. ;)

Endret av HilRam
Lenke til kommentar

PS. Ordtaket er å feie alle over en kam..  ;)

5545467[/snapback]

jeg aner ikke hva du snakker om... :whistle::innocent:

Ellers så kan vel følgende budskap spres til ekstremistene som truer og benytter vold:

"Easy friends, when all comes to all it is just a drawing made by an Infidel Dane from Southern Jutland"

Som for ordens skyld er hva Muhammed sier på en av karikaturene som viser hans troende komme løpende til med våpen ;)

Lenke til kommentar

Er klar for krig jeg hvertfall.

Dette er ikke noe å tenke på engang. Vi har nesten hele verden på vår side og vi vinner uansett hva som skjer.

Det er nesten komisk å se på de tullingene tro de er kule når de truer med å sprenge seg selv og brenner noe stakkars papir som skal etterligne Norges flagg.

Hvis jeg ikke får det som jeg vil eller noen sier noe stygt til meg så skal jeg gå å sprenge meg selv :) "Ja, for all del, gå å spreng deg hvis det er det du har lyst til" Haha :lol:

Lenke til kommentar

Åååå. Vil knefallet for ekstreme muslimer ingen ende ta?

SU anmelder Magazinet til PFU

Jeg siterer fra artikkelen:

Organisasjonen mener publiseringen av de omstridte Muhammed-tegningene bryter med Vær varsom-plakatens paragraf 4.3, der det blant annet heter at media skal vise «respekt for menneskers egenart og identitet, privatliv, rase, nasjonalitet og livssyn.»

Jeg må le! Når begynte SV/SU å bry seg om å vise andre mennesker respekt for deres livssyn? (For ikke å snakke om privatliv...) Jeg har selv vokst opp i et sosialistisk hjem, med SV's partiorgan Ny Tid som fast lesestoff. Flere ganger har kristne, kristendom og kristne tradisjoner og sakramenter blitt omtalt på en nedlatende, og tidvis spottende måte.

Hvorfor denne plutselige omtanken for religiøse mennesker? Er det fordi de er muslimer, representert av innvandrere, og derfor "bedre enn oss" ? (Denne kollektive følelsen av skyld for at "vi" - altså nordmenn - er hvite og rike...) Eller er det fordi enkelte muslimer er villige til å true med vold at det er grunn til å ta følelsene deres på alvor? :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor denne plutselige omtanken for religiøse mennesker? Er det fordi de er muslimer, representert av innvandrere, og derfor "bedre enn oss" ? (Denne kollektive følelsen av skyld for at "vi" - altså nordmenn - er hvite og rike...) Eller er det fordi enkelte muslimer er villige til å true med vold at det er grunn til å ta følelsene deres på alvor?  :hmm:

5545592[/snapback]

Det der var MEGET klokt sagt! Du fikk fram ALT i det du skrev der av mine meninger om innvandrere og SOS Rasisme og hele pakka. Genialt!

SOS Rasisme eller som Vigrid kaller de SOS(Anti-hvit)Rasisme. Jeg har vært på flere av møtene dems og de står der og roser innvandererne høyt opp i skyene, mens den norske ungdommen står å ser på og ikke får noe ros i det heletatt. De vil få fram at innvandrere er som du sa "bedre enn oss".

Det er som med kvinner og likestilling. Nå har de fått det ganske likt, men nå begynner de å snakke om at jenter skal få ta billappen mens de er 18 år og gutter når de er 22 år f.eks.

Det skal være sånn når det gjelder innvandrere også. Selvom de hvite alltid har vært de rikeste, så skal ikke de bare komme her og liksom få igjen for alle årene de har vært fattige og undertrykkede. Det er ikke min skyld at de hvite har vært de rikeste og mektigste gjennom flere hundre år.

Nå lever vi i år 2006 og enda har de ikke klart å utvikle seg til noe "litt" smartere. Så er kanskje ikke rart det er vi som er "best". Hadde de tatt seg sammen litt så hadde de vært minst like "bra" som oss. De har jo MASSE olje osv.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Er noe Norske Mål angrepet eller ? , Dere tar det så seriøst, IRAK , IRAN blir TRUET av ISAREL 1000 ganger hver eneste dag og vi tar ikke det så seriøst . . .

Ikke tro at 15 stykker som kom TV og truet norge vil sprenge seg i Norge . . . Norske Regjeringen har ikke gjort noe og mange palestinere, blant annet Palestinske Presidenten Nektet de truslene der og støttet Norge og Denmark , Så ikke ta det så seriøst, Dere mener det er Ytringsfrihet i Norge, og ingen begrensning for den, så har de gruppene også Ytringsfrighet i de landene de bor i, når de først bomber Norge eller et lite angrep på nordmenn, da kan dere skyte den gruppen eller landet som angrep norge . . .

Lenke til kommentar
Er noe Norske Mål angrepet eller ?  , Dere tar det så seriøst, IRAK , IRAN blir TRUET av ISAREL  1000 ganger hver eneste dag og vi tar ikke det så seriøst . . .

Ikke tro at 15 stykker som kom TV og truet norge vil sprenge seg i Norge . . . Norske Regjeringen har ikke gjort noe og mange palestinere, blant annet Palestinske Presidenten Nektet de truslene der og støttet Norge og Denmark ,  Så ikke ta det så seriøst,  Dere mener det er Ytringsfrihet i Norge, og ingen begrensning for den, så har de gruppene også Ytringsfrighet i de landene de bor i, når de først bomber Norge eller et lite angrep på nordmenn, da kan dere skyte den gruppen eller landet som angrep norge . . .

5545696[/snapback]

Ja, det er vel en selvfølge?

Norge fortjener bedre såkalt respekt som dere er så opptatt av. Så mye som dette landet har hjulpet andre land i nød og løst mange oppgaver og gir bort masse penger, KUN for å hjelpe. Tilbake får Norge trussler og dritt.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noe å tenke på engang. Vi har nesten hele verden på vår side og vi vinner uansett hva som skjer.

Det er nesten komisk å se på de tullingene tro de er kule når de truer med å sprenge seg selv og brenner noe stakkars papir som skal etterligne Norges flagg.

Hvis jeg ikke får det som jeg vil eller noen sier noe stygt til meg så skal jeg gå å sprenge meg selv :) "Ja, for all del, gå å spreng deg hvis det er det du har lyst til" Haha  :lol:

5545581[/snapback]

Du er jo helt på deres nivå! Det som virkelig er skummelt med dette, er alle som kommer til å bli fremmedfiendtlige her hjemme i norge.

Også latterliggjør du slevmordsbombingene? Du er klar over at selvmordsbomberne ikke bare sprenger seg selv, men også de som befinner seg rundt? I dette tilfellet har de intensjoner om å ramme nordmenn, og så langt bør til og med du ha klart å tenke.

Mener å huske at du hadde en tråd hvor du forsvarte Vigrid, så jeg trenger vel neppe fortelle hvor lite seriøst jeg tar det du skriver, dog er det skummelt at det faktisk er mange som deg nå.

Lenke til kommentar
Jeg må le! Når begynte SV/SU å bry seg om å vise andre mennesker respekt for deres livssyn? (For ikke å snakke om privatliv...) Jeg har selv vokst opp i et sosialistisk hjem, med SV's partiorgan Ny Tid som fast lesestoff. Flere ganger har kristne, kristendom og kristne tradisjoner og sakramenter blitt omtalt på en nedlatende, og tidvis spottende måte.

5545592[/snapback]

Kirken er jo til for borgerskapet og adelen, så kristendommen er derfor ondskapen selv i sosialistisk trosrettning.
Lenke til kommentar
Dere mener det er Ytringsfrihet i Norge, og ingen begrensning for den, så har de gruppene også Ytringsfrighet i de landene de bor i, når de først bomber Norge eller et lite angrep på nordmenn, da kan dere skyte den gruppen eller landet som angrep norge . . .

5545696[/snapback]

Du påstår vel ikke at palestinerne har ytringsfrihet, håper jeg?

Da må jeg nok påpeke at en palestiner ville blitt lynsjet av sine egne dersom han tegnet så mye som barten til muhammad. Vil du si i mot den påstanden?

Lenke til kommentar
Hvorfor denne plutselige omtanken for religiøse mennesker? Er det fordi de er muslimer, representert av innvandrere, og derfor "bedre enn oss" ? (Denne kollektive følelsen av skyld for at "vi" - altså nordmenn - er hvite og rike...) Eller er det fordi enkelte muslimer er villige til å true med vold at det er grunn til å ta følelsene deres på alvor?  :hmm:

5545592[/snapback]

Det der var MEGET klokt sagt! Du fikk fram ALT i det du skrev der av mine meninger om innvandrere og SOS Rasisme og hele pakka. Genialt!

SOS Rasisme eller som Vigrid kaller de SOS(Anti-hvit)Rasisme. Jeg har vært på flere av møtene dems og de står der og roser innvandererne høyt opp i skyene, mens den norske ungdommen står å ser på og ikke får noe ros i det heletatt. De vil få fram at innvandrere er som du sa "bedre enn oss".

SOS rasisme er en organsisasjon mot rasisme, hvorfor skal de da snakke om etnisk norske ungdommer, den argumentasjonen er syltynn, Og at du i det hele tatt drar inn vigrid sitt synspunkt gjør ikek akkurat innlegget ditt bedre.

AtW

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke får det som jeg vil eller noen sier noe stygt til meg så skal jeg gå å sprenge meg selv :) "Ja, for all del, gå å spreng deg hvis det er det du har lyst til" Haha  :lol:

5545581[/snapback]

Du er jo helt på deres nivå! Det som virkelig er skummelt med dette, er alle som kommer til å bli fremmedfiendtlige her hjemme i norge.

Også latterliggjør du slevmordsbombingene? Du er klar over at selvmordsbomberne ikke bare sprenger seg selv, men også de som befinner seg rundt? I dette tilfellet har de intensjoner om å ramme nordmenn, og så langt bør til og med du ha klart å tenke.

Mener å huske at du hadde en tråd hvor du forsvarte Vigrid, så jeg trenger vel neppe fortelle hvor lite seriøst jeg tar det du skriver, dog er det skummelt at det faktisk er mange som deg nå.

5545719[/snapback]

Kanskje Tore Tvedt og Adolf Hitler hadde rett? Hvem vet. Jeg støtter kun mine egne meninger.

Og nok en gang sier jeg; Er ikke det en selvfølge? At de sprenger seg selv for å drepe andre i omkretsen rundt seg? Trodde ikke du var så dum at du trodde jeg ikke visste det. Jeg velger å se komisk på det. Jeg er ikke så hårfin på livet mitt som alle andre er. Jeg lever livet og det som skjer, det skjer. Sånn er det bare.

For at ingen skal begynne å se på meg som en nazist:

Jeg er IKKE tilhenger av Vigrid og er IKKE nazist eller rasist

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Er noe Norske Mål angrepet eller ?  , Dere tar det så seriøst, IRAK , IRAN blir TRUET av ISAREL  1000 ganger hver eneste dag og vi tar ikke det så seriøst . . .

Ikke tro at 15 stykker som kom TV og truet norge vil sprenge seg i Norge . . . Norske Regjeringen har ikke gjort noe og mange palestinere, blant annet Palestinske Presidenten Nektet de truslene der og støttet Norge og Denmark ,  Så ikke ta det så seriøst,  Dere mener det er Ytringsfrihet i Norge, og ingen begrensning for den, så har de gruppene også Ytringsfrighet i de landene de bor i, når de først bomber Norge eller et lite angrep på nordmenn, da kan dere skyte den gruppen eller landet som angrep norge . . .

5545696[/snapback]

Ja, det er vel en selvfølge?

Norge fortjener bedre såkalt respekt som dere er så opptatt av. Så mye som dette landet har hjulpet andre land i nød og løst mange oppgaver og gir bort masse penger, KUN for å hjelpe. Tilbake får Norge trussler og dritt.

5545716[/snapback]

Her må du ikke se på ISLAM som et land, ISLAM består av mange land og mange forskjellige grupper, Jeg forsvarer ikke ISLAM men sier sannheten etter min mening, Der er det noen som truet dere fra IRAK ( TERRORIST GRUPPE) og noen i Palestine ( 15 stykker) er dere så såret på grun av 30 muslimer som truet norge ?, Dere bør ikke tenke sånt, Mange muslimer som takker norge og norske samfunnet og deres støtte gjennom historien, så ikke sep å en el gruppe som om alle muslimer er dårlige og hater Norge,

Saken består i at Norge har 100% ytringsfrihet og her inngår ikke RESPEKT , mens muslimene har en stor forståelse for RESPEKT , når vi sier til Magazinet, vis respekt for Islam, så får vi dette svaret : vi har ytringsfrihet, hmmmm. Jeg skjønner godt at Respekt har mange definisjoner i mange sammenheng, sier dere noe som rose JESUS før dere sier Navnet hans? Mens vi sier Mohammad (saws) = ( fred være med deg), g SAWS er respekten vår for vår profet, her begynner konfilikten, dere har 100% ytringsfrighet og mange som angriper norske kristne her i Norge, ut at noen snakker om det eller blir såret av det, fordi det er deres religion, deres land,dere som har kirkene, dere kan både klage og akseptere, men å snakke om en annen religion, da har du på en måte fornærmet en stor nasjon, dere sier at det er ytringsfrihet, men etter vår mening, så er det Respektløst, ....

Ikke ta det så seriøst , IRAK ble ødelagt og vi IRAKERE LEVER ennå, 15 idioter truet dere, vil ikke si at det blir angrep, Norske regjering har kontroll på saken og tror ikke noen vil gjøre noe mot Norge.

Konklusjon : konflikten er altså mellom to synespunkter,DERE ( ytringsfrihet) , Vi ( respekt ) . . .

Peace

Lenke til kommentar

5545696[/snapback]

Alt jeg hører er bla bla bla Israel er dumme bla bla bla respekt respekt bla bla.

Skjønner du ikke at vi ikke kan respektere noen som driver organisert kvinneundertrykkelse? Respekt må FORTJENES i Norge.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

15 idioter? Hvor har du tallet 15 fra? Har du ikke sett mengden som brenner flagg, eller? 10000 mennesker i følge dagbladet. Dette kan godt være en reell fare, siden selvmordsbombere gjerne lar vær å erklære krig slik som en nasjon ville gjort.

Ytringsfrihet er forresten IKKE en motpart til respekt på noen som helst måte. Jeg er enig i at magazinet ikke viser respekt mot Islam.

Redigert:

Dersom Norge beklager nå, vil det være ut i fra frykt, og ikke respekt.

Endret av eirik1989
Lenke til kommentar

Om det er sant eller ikke vet jeg ikke noe om, men jeg har lest dette på en ganske seriøs side og jeg har postet det tidligere:

Skal fred være med Muhammed?

Mohammed, han som var pedofil og hadde et forhold til en jente på 9 år da han selv var 53. Man massakrerte jøder og andre trosgrupper han ikke likte. Han drev slavehandel, rante og plyndret av handelsmenn. Han hevnet seg grusomt på fanger tatt i krig.

Muhammed, som fant tre vakre unge jenter under ett raid i Banu al-Mustaliq. Han slaktet de unge jentenes ektemenn, fedre og det resterende av familiene - før han hadde sex med dem senere samme dag.

Når man hører om alle disse hendelsene og ser på hvordan muhammed levde så kan man spørre seg om dette virkelig kan være ord fra Gud. Var muhammed ett sendebud eller var han bare sykelig selvopptatt av egne interesser på samme måte som Hitler var, som brukte den religiøse nasjonalfølelsen av det lett-troende

og uvitende folket til å skaffe seg makt, erobre og dominere.

Ja... "Fred være med Muhammed".

Lenke til kommentar

Ja. Du har ganske rett mener jeg.

Vi har mye å lære av respekten til mange muslimer. Vi må lære oss å respektere andre religioner (det må muslimene i stor grad også).

Mange muslimer har noe å lære av oss, ytringsfrihet.

Denne respekten du snakker om har mye med religionen å gjøre. Men hvilken respekt er det du snakker om? Respekt for profeten? Respekt for familie? Kan nok stemme. Respekt for andre religioner? Respekt for menneskeverdet? Respekt for andres meninger holdninger? De første gjelder nok de aller fleste muslimer. Det gjør de tre siste også, med noen hederlige unntak av ekstremistiske fundamentalister. Det er synd at disse skal ødelegge for en så stor religion. Alle muslimene jeg kjenner har akkurat like mange dustete og flotte meninger/holdninger som de jeg kjenner som ikke er muslimer. Hvorfor? Fordi de er mennesker som deg og meg. Det er vel det som kalles respekt?

Lenke til kommentar

5545696[/snapback]

Alt jeg hører er bla bla bla Israel er dumme bla bla bla respekt respekt bla bla.

Skjønner du ikke at vi ikke kan respektere noen som driver organisert kvinneundertrykkelse? Respekt må FORTJENES i Norge.

5545789[/snapback]

Kvinne saken er en annen sak og om du ser på det som et problem som ISLAM har skapt, da tar du feil, hvor er det de fleste kvinneundertrykkelsene skjer?, I de landene der Kulturen domminerer, i mitt hjemmeland så har jeg og min famlie, slekt og byen jeg kommer fra ikke opplevd slike situasjoner.

Om du ikke respekter min religion, da vil jeg si at de som brente flagge ikke respekter ditt land og din religion, enkelt og greit, Respekt bygger vennskapet og unngår hat og vol, men om du sårer muslimene slikt, vil de også true og brenne flag od igjen mene at de har ytringsfrihet som dere har.

RESPEKT lærer du godt når du drar til et arabisk eller muslimsk land, det du blir kalt for SIR av de som er yngre enn deg, eller Sønnen min av de som er eldre enn deg.

Kan ikke endre deres synespunket men dere må ikke Hate alle på grunn av en liten gruppe.

Kvinneundertrykkelse,hmm, ja vi som selger HORER til utlandet som Russland gjør, vi som undertrykker også i SØr-amerika og i Afrika, hmm ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...