Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Ytringsfriheten har begresninger og man kan bruke den til en vis grad, slik at man ikke sårer andre.

5542552[/snapback]

Når ble det du som bestemte hva som er ytringsfrihet? Jeg mener at folk må tåle å bli såret. Det eneste som ikke bør være tillatt er å si usannheter om enkeltpersoner. Og hvis man skulle gjøre det, svares det med bøter, ikke mord.

5542706[/snapback]

Ytringsfrihet regnes som en viktig del av et rettssamfunn, men med denne rettigheten er det også visse begrensninger. Det er ikke lov å si, ytre eller skrive noe som kan krenke en annen person eller gruppe. Det er også mange forhold som berører private forhold som er dekket av taushetsplikt.
Det står lignende utsagn på andre språk, og hvis du gidder å bla i lovverket finner du sikkert ut at det stemmer.

 

En skal i midlertid ikke kun ta hensyn til "offeret". Dersom meningsytreren handlet i god tro må man godta det. Og hvis det som ble ytret på en eller annen måte var nødvendig er det fullt legitimt å såre noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja!

 

la dem komme så får dem faen meg se hva som skjer!

 

lets us hunt some muslims

5542760[/snapback]

 

Håper virkelig du er ironisk nå.

 

Svaret er ikke å falle ned på deres nivå. Hvor langt kom vi egentlig da med budskapet om ytringsfrihet da? Hvorfor skal vi reagere med vold mot de som truet oss når vi først gir inntryket av at vold er feil i denne saken?

Lenke til kommentar
Er Ytringsfrihet å såre muslimene ?, Ytringsfriheten har begresninger og man kan bruke den til en vis grad, slik at man ikke sårer andre.

 

Å brenne flagge , å True er FEIL , men å Boikotte er EN INTERNASJONAL RETT og norge  er ikke ansvarlig for det som skjedde, det er den esktremistiske magazinet.

 

Denmark Kunne ha løst saken på en bedre måte, Dere sendere disse innleggene nå , men egentlig saken var startet for mange uker siden.

Jeg forstår at du føler deg såret av tegningene og av en del av kommentarene i denne tråden.

Det er antagelig helt naturlig for deg.

Derfor har jeg følgende spørsmål til deg: Synes du ikke det er synd at muslimskeledere kommer med trusler mot Norge da dette etter all sannsynlighet vil gjøre vanskeligere for deg å leve i Norge. (Da antar jeg at du har et utseende som tilsier at du er arabisk).

5542686[/snapback]

 

 

Hehehe, JOA FOLKENS , JEG ER TURKMENER FRA IRAK , JEG ER IKKE ARABER SER EGENTLIG IKKE IRAKISK UT , KAN VISE BILDE PÅ MSN , om du vil d :p date eller ? hehe

 

ikke ta det så alvorlig folkens. Jeg bor i norge og tror at hvis det fortsetter slik, så blir det vanskelig for meg og for alle muslimene. Men jeg vil ikke føle meg alene eller såret, fordi jeg Mener det jeg skrev hele dagen i dag her, og er I MOT TURSLEr , I MOT BRENNING AV FLAGG Og skjønner dere godt og vet at dere er sinna på dårlige utlendinger og muslimer som driver med ilegale ting, helt naturlig.

 

1 millard og 300 milioner musliemr i hele verden, forskjellige meninger, forskjellig kultur, gode og dårlige mennesker, og har annerledes synespunkt enn det dere har her i Norge :) Naturlig nok, så ikke bli sinna folkens, den vil bli over, men dere bør til en vis grad bli enig med meg på at Ytringsfrihet ytres ikke med å såre andre.

 

Vi vil aldri begrense eller sette grenser for deres ytringsfrihet om hva som helst, men om en slik sak så vil det bli litt støtt, og håper at det blir over . . .

 

:) vet ikke hva jeg skal si, vi er såra, dere vil ha ytringsfrihet på beskostningen av andres troer og religion . . .

 

I mot Tursler , flagg brening , men er med med å boikotte Denmark for å være ærlig siden de liker å gjøre denne saken til en internasjonal sak.

 

ISLAM ER MIN RELIGION OG ER STOLT AV DET . . . Og har ubegrenset respekt for Norge, Norske Flagget , Kristendommen og norske Samfunne siden jeg bir her, Så MÅ jeg følge reglene:)

 

BRUK HELST PENE ORD OG IKKE KOM MED STYGGE ORD OM ISLAM . . .

Lenke til kommentar
Tror ikke det ville blitt særlig morsomt for oss om familiemedlemmer blir sprengt i filler når de tar bussen for å kjøpe julepresanger. Krig er det siste som må finne sted. Det er viktig å ytre mening og håpe på at budskapet når frem.

5542646[/snapback]

 

Tjaa ? Hadde dem noen spesielle grunn til å smelle bombene i London for noen mnd. siden ? Noen som husker det ?

5542757[/snapback]

Pleier de å ha så veldig gode grunner?

Lenke til kommentar

Det er på dager som denne jeg skulle ønske jeg hadde atomkofferten til Russland, da skulle det blitt et stort hull i midtøsten med vann i.

Nok om ønskedrømmer og urasjonelle handlinger.

Ingen religion kan forlange å få respekt, den må opparbeides og gjøre seg fortjent til, noe muslimer med maskingevær i den ene hånda og koranen i den andre ikke gjør.

Det hadde nok vært på sin plass om resten av det muslimske miljøet tok et oppgjør med disse krigshisserne slik at det ble helt klart hva værdens muslimer mener om terror.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
BRUK HELST PENE ORD OG IKKE KOM MED STYGGE ORD OM ISLAM . . .

5542789[/snapback]

 

Hvorfor om jeg tørr spørre? Dette er jo hele meningen med yttringsfriheten! Vi har lov til å snakke stygt om andres religioner. Dette gjelder for alle. Men hele vitsen forsvinner når enkelte skal la det bli handlinger av ord. Da er det plutselig ikke en ytring lengere.

Lenke til kommentar
BRUK HELST PENE ORD OG IKKE KOM MED STYGGE ORD OM ISLAM . . .

5542789[/snapback]

 

Hvorfor om jeg tørr spørre? Dette er jo hele meningen med yttringsfriheten! Vi har lov til å snakke stygt om andres religioner. Dette gjelder for alle. Men hele vitsen forsvinner når enkelte skal la det bli handlinger av ord. Da er det plutselig ikke en ytring lengere.

5542859[/snapback]

 

 

La oss si at du har en kristen venn som er veldig religiøs og snakker med deg mye om JEsus og Kristendommen, ville du ytre så stygt mot ham ? ville du ikke heller være litt høflig og bruke pene ord :)

 

Det handler om RESPEKT :)

Lenke til kommentar
La oss si at du har en kristen venn som er veldig religiøs og snakker med deg mye om JEsus og Kristendommen, ville du ytre så stygt mot ham ? ville du ikke heller være litt høflig og bruke pene ord :)

 

Det handler om RESPEKT :)

5542888[/snapback]

 

Jeg hadde ikke sakt noe stygt om han, men om hans religion. Ja, jeg har gjort det før, jeg har til og med diskutert dette med en kompis som er muslim. Han hadde ikke noe problem med at jeg sa noe negativt om hans religion.

 

Husk det er 2 forskjellige ting å snakke om ens religion, og om en person.

 

Edit:

 

Respekt er helt feil ord å bruke. Respekt er ikke noe en automatisk får eller fortjener. Respekt er noe en skal gjøre seg fortjent til. Og jeg respektere ikke en religion som f.eks. praktiserer kvinneundertrykking.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar
Jeg var ikke ute etter hva selvmordsbomberene mener er berettiget. En pedofil mener nok også at sine handlinger er berettiget. Jeg er ute etter å vite om du mener det er berettiget.

5542166[/snapback]

 

Jeg bare konstaterer at det er noe som heter å handle i berettiget harme. Domstolene benytter tidvis dette i formidlene omstendighet når noen har handlet i affekt eller brukt vold mot andre, etter å ha blitt provosert.

5542285[/snapback]

 

Du svarte ikke på spørsmålet :)

 

Mener du det er berettiget om muslimer tyr til vold, drapstrusler eller terror i denne saken?

5542377[/snapback]

 

La meg si det slik; jeg blir ikke så veldig overrasket om kan skje, og da fortrinnsvis mot de som er direkte ansvarlig, dvs. diverse avis-redaktører/virksomheter. Forsåvidt en frykt jeg og mange andre tydeligvis deler med norske myndigheter som jobber 24/7 med brannslukking i et forsøk på å roe gemyttene.

5542541[/snapback]

 

Nå gjentar du deg selv bare og svarer fortsatt ikke. Men det er greit nok, du står selvfølgelig fritt til å få holde dine meninger for deg selv, så jeg skal slutte å spørre deg om det. :)

5542566[/snapback]

 

Ja, du gjorde et tappert forsøk på å få meg ut på glattisen, hvilket forøvrig bare var fåfengt av den grunn at min tilnærming til saken kun gjelder hva jeg objektivt har observert og et forsøk på å konkludere hva vi evt. kan forvente.

 

Herregud folkens, fotball supportere i vårt siviliserte vest-europa mishandler og dreper hverandre (noen har kanskje en statistikk) på grunn av ei lærkule og "krenkelser" fra rivaliserende klubb, og så blir vi såå sjokkert når endel muslimer truer med hevn på grunn av krenkelser av sin religion?

Lenke til kommentar
Ja, du gjorde et tappert forsøk på å få meg ut på glattisen, hvilket forøvrig bare var fåfengt av den grunn at min tilnærming til saken kun gjelder hva jeg objektivt har observert og et forsøk på å konkludere hva vi evt. kan forvente.

Jeg hadde forventet at de skulle ytre, altså si hva de mente om saken til oss. Ikke komme med trusler om terror og drap på uskyldige mennesker.

Herregud folkens, fotball supportere i vårt siviliserte vest-europa mishandler og dreper hverandre (noen har kanskje en statistikk) på grunn av ei lærkule og "krenkelser" fra rivaliserende klubb, og så blir vi såå sjokkert når endel muslimer truer med hevn på grunn av krenkelser av sin religion?

5542930[/snapback]

Dette er også galt, og det er ingen her som sier det er greit at folk dreper hverandre. Tvert i mot.

Lenke til kommentar

[qHerregud folkens, fotball supportere i vårt siviliserte vest-europa mishandler og dreper hverandre (noen har kanskje en statistikk) på grunn av ei lærkule og "krenkelser" fra rivaliserende klubb, og så blir vi såå sjokkert når endel muslimer truer med hevn på grunn av krenkelser av sin religion?

5542930[/snapback]

 

Har til gode a se at fotball supportere har sprengt bomer f.eks i et folkehav?? bråk...ja.

Lenke til kommentar
Vi har lov til å snakke stygt om andres religioner. Dette gjelder for alle.

5542859[/snapback]

Såvidt jeg vet så gjelder blasmefiparagrafen i norsk lovgiving ennå...

5542976[/snapback]

 

Jeg er i mot blasmefiparagrafen, men det får være en annen diskusjon. Selv om den fortsatt eksisterer, står den veldig svekket i dag.

Lenke til kommentar

Gjør de det? Forløpig har jeg ikke sett noen grunn til å boikotte palenstina som enkelte i denne tråden har foreslått. Er det del av palestinas offentlige politikk, disse truslene? Hva baserer du det på at palestinere flest støtter ekstremistene? Bør man ikke forholde seg til landets politikk når man driver med boikotter.

 

AtW

5525127[/snapback]

Vel, i et demokratisk valg nylig valgte palestinerne Hamas, en gruppe som på intervju vist på Dagsrevyen kom med alvorlige trusler, en gruppe som står på listen over terrororganisasjoner hos flere land (jeg tror Norge er et unntak her).

 

Så ja, det virker som om palestinere generelt har demokratisk valgt å støtte terrorister. Likevel er jeg interessert i å vite litt mer om dette, men i øyeblikket er det neppe stemning for å ta opp en meningsmåling.

5542504[/snapback]

 

Joda, jeg har forståelse for en boikott på det grunnlaget, men det har ingen direkte sammenheng med disse karikaturene. Så om det er grunnen til en ønsket boikott (karikatursaken), så mener jeg man bør vite landets politikk og meninger først.

 

AtW

5542696[/snapback]

Slik det var fremstilt på NRK var det en sammenheng, men folk har følt seg feilsitert og feiloversatt før (ser at Krekar også mener han er utsatt for dette nå), og uten kjennskap til arabisk språk har jeg ingen mulighet til å betvile påstandene. Bl.a. var en militær talsmann vist.

 

I tillegg har Fatah kastet seg på bølgen av de som truer pga. tegningene, og nå protesterer et par arabiske land diplomatisk ovenfor Danmark.

Lenke til kommentar
Herregud folkens, fotball supportere i vårt siviliserte vest-europa mishandler og dreper hverandre (noen har kanskje en statistikk) på grunn av ei lærkule og "krenkelser" fra rivaliserende klubb, og så blir vi såå sjokkert når endel muslimer truer med hevn på grunn av krenkelser av sin religion?

5542930[/snapback]

Dette er også galt, og det er ingen her som sier det er greit at folk dreper hverandre. Tvert i mot.

5542952[/snapback]

Har til gode a se at fotball supportere har sprengt bomer f.eks i et folkehav?? bråk...ja.

5542989[/snapback]

 

Slik det tidvis blir fremstillt så er muslimene villmenn, og vi i vest-europa de siviliserte(?) Vel, som jeg nevner, det er ganske store grupper innfødte vest-europeere som tydeligvis ikke går av veien for vold/drap p.g.a. en fotball.. Dog vil vel noen hevde at fotball også er en slags religion, og det kan de kanskje ha rett i. Så det spiller kanske ikke noen rolle HVA man tror på, sålenge man føler at det man tror på blir krenket. Beste er nok å verken provosere Liverpool-fans eller muslimer... :w00t:

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...