Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Saken med Krekar er vel at Norge ikke har lov til å sende personer hjem til et land der de kan vente seg dødsstraff. Er ikke helt sikker på det.

5541071[/snapback]

Da er det jammen på tide at den loven blir opphevet. Krekar sitt liv kan ikke være viktigere enn rikets sikkerhet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Saken med Krekar er vel at Norge ikke har lov til å sende personer hjem til et land der de kan vente seg dødsstraff. Er ikke helt sikker på det.

5541071[/snapback]

Da er det jammen på tide at den loven blir opphevet. Krekar sitt liv kan ikke være viktigere enn rikets sikkerhet

I følge norsk lovgivning så er det det.
Lenke til kommentar
Saken med Krekar er vel at Norge ikke har lov til å sende personer hjem til et land der de kan vente seg dødsstraff. Er ikke helt sikker på det.

5541071[/snapback]

Da er det jammen på tide at den loven blir opphevet. Krekar sitt liv kan ikke være viktigere enn rikets sikkerhet

5541238[/snapback]

 

Er krekar en trussel mot rikets sikkerhet da?

 

AtW

Lenke til kommentar
Saken med Krekar er vel at Norge ikke har lov til å sende personer hjem til et land der de kan vente seg dødsstraff. Er ikke helt sikker på det.

5541071[/snapback]

Da er det jammen på tide at den loven blir opphevet. Krekar sitt liv kan ikke være viktigere enn rikets sikkerhet

5541238[/snapback]

 

Er krekar en trussel mot rikets sikkerhet da?

 

AtW

5541258[/snapback]

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1212914.ece

 

Nå er det krig. Slik lyder mullah Krekars kommentar til de omstridte karikaturtegningene av profeten Muhammed.

 

- Dette er en krigserklæring, mener mullah Krekar om Muhammed-tegningene.

 

- Dette er en krigserklæring mot vår religion, vår tro og vår sivilisasjon. Vi muslimer er klare for dette, sier mulla Krekar, ifølge TV 2 Nettavisen.

 

Kan virke slik..

Lenke til kommentar

Unnskyld fordi vi gav dere husly og hjelp

 

Unnskyld fordi vi gir dere en utdannelse

 

Unnskyld fordi vi hjelper dere økonomisk

 

Unnskyld fordi dere fritt kan dyrke deres tro i vårt kristne land

 

Unnskyld fordi vi sender hjelp til deres land

 

Unnskyld fordi vi ikke krever blodhevn på drap av våre landsmenn gjort av muslimer

 

Unnskyld for at vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen når vi føler oss krenket

 

Unnskyld for at vi ikke gjør som deres tro sier

 

Men en unnskyldning for å ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover, den får dere ALDRI

Endret av martinbovan
Lenke til kommentar
Unnskyld fordi vi gav dere husly og hjelp

 

Unnskyld fordi vi gir dere en utdannelse

 

Unnskyld fordi vi hjelper dere økonomisk

 

Unnskyld fordi dere fritt kan dyrke deres tro i vårt kristne land

 

Unnskyld fordi vi sender hjelp til deres land

 

Unnskyld fordi vi ikke krever blodhevn på drap av våre landsmenn gjort av muslimer

 

Unnskyld for at vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen når vi føler oss krenket

 

Unnskyld for at vi ikke gjør som deres tro sier

 

Men en unnskyldning for å ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover, den får dere ALDRI

5541332[/snapback]

 

Nå er det vel ikke så mange muslimer i norge som mener at vold er en god måte å løse dette problemet på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg denne saken har blitt blåst opp i alt for store dimensjoner. At det er mulig at et fåtals tegninger kan få x millioner antall muslimer i harnisk er svært urovekkende.

Jeg forstår at disse tegningene kan såre muslimer grunnet deres, for oss, meget spesielle forståelse av fornærmelse, ære og livssyns toleranse. Det er viktig at vi respekterer deres syn mens vi fremdeles holder fast på de prinsippene som er viktige. Når saken først har kommet dit den har i dag kan vi la ekstremister legge føringer for hvordan et demokrati skal føres.

De av oss som er etniske nordmenn burde også tenke på, noen av, våre nye landsmenns begrensede utdanning og kulturelle bakgrunn. Med tanke på bakgrunnen til disse menneskene er det helt naturlig å handle fullstendig ulogisk i henhold til våre standarder.

 

Jeg setter storpris på at Turkmen4ever deler sine synspunkter med oss da dette forumet trolig har svært få muslimer som debattanter. En foreløpig i denne tråden: Hvilken religion eller trosamfunn tilhører DU?

 

Selv om jeg ikke deler dine synspunkter ønsket jeg deg velkommen som motdebattant på forumet.

Lenke til kommentar
Saken med Krekar er vel at Norge ikke har lov til å sende personer hjem til et land der de kan vente seg dødsstraff. Er ikke helt sikker på det.

5541071[/snapback]

Da er det jammen på tide at den loven blir opphevet. Krekar sitt liv kan ikke være viktigere enn rikets sikkerhet

5541238[/snapback]

 

Er krekar en trussel mot rikets sikkerhet da?

 

AtW

5541258[/snapback]

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1212914.ece

 

Nå er det krig. Slik lyder mullah Krekars kommentar til de omstridte karikaturtegningene av profeten Muhammed.

 

- Dette er en krigserklæring, mener mullah Krekar om Muhammed-tegningene.

 

- Dette er en krigserklæring mot vår religion, vår tro og vår sivilisasjon. Vi muslimer er klare for dette, sier mulla Krekar, ifølge TV 2 Nettavisen.

 

Kan virke slik..

5541308[/snapback]

 

Jeg tar ikke dette som et tegn på at krekar vil starte noen "krig". Derfor er ikke denne uttalelsen alene nok til å overbevise meg om at han er en faret for rikets sikkerhet, enkelte her inne foreslo jo å nuke midtøsten, noe som er en større fare for rikets sikkerhet.

 

AtW

Lenke til kommentar
Unnskyld fordi vi gav dere husly og hjelp

 

Unnskyld fordi vi gir dere en utdannelse

 

Unnskyld fordi vi hjelper dere økonomisk

 

Unnskyld fordi dere fritt kan dyrke deres tro i vårt kristne land

 

Unnskyld fordi vi sender hjelp til deres land

 

Unnskyld fordi vi ikke krever blodhevn på drap av våre landsmenn gjort av muslimer

 

Unnskyld for at vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen når vi føler oss krenket

 

Unnskyld for at vi ikke gjør som deres tro sier

 

Men en unnskyldning for å ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover, den får dere ALDRI

5541332[/snapback]

 

Nå er det vel ikke så mange muslimer i norge som mener at vold er en god måte å løse dette problemet på.

 

AtW

5541395[/snapback]

Jeg hørte et radioprogram på NRk, der de intervjuet noen muslimer på gata i Danmark. Og der var det støtte til både det ene og det andre. Ene karen hadde Osama bin Laden bilde på mobiltelefonen, og kysset dette.

 

Jeg vet ikke hvordan balansen er, men jeg tror det er like galt å bare avfeie dette som noen få ekstremister som det er galt å tro at alle muslimer er gærninger.

Lenke til kommentar
Unnskyld fordi vi gav dere husly og hjelp

 

Unnskyld fordi vi gir dere en utdannelse

 

Unnskyld fordi vi hjelper dere økonomisk

 

Unnskyld fordi dere fritt kan dyrke deres tro i vårt kristne land

 

Unnskyld fordi vi sender hjelp til deres land

 

Unnskyld fordi vi ikke krever blodhevn på drap av våre landsmenn gjort av muslimer

 

Unnskyld for at vi ikke løper rundt med sprengstoff på kroppen når vi føler oss krenket

 

Unnskyld for at vi ikke gjør som deres tro sier

 

Men en unnskyldning for å ytre oss i vårt eget land og etter våre egne lover, den får dere ALDRI

5541332[/snapback]

 

Nå er det vel ikke så mange muslimer i norge som mener at vold er en god måte å løse dette problemet på.

 

AtW

5541395[/snapback]

Jeg hørte et radioprogram på NRk, der de intervjuet noen muslimer på gata i Danmark. Og der var det støtte til både det ene og det andre. Ene karen hadde Osama bin Laden bilde på mobiltelefonen, og kysset dette.

 

Jeg vet ikke hvordan balansen er, men jeg tror det er like galt å bare avfeie dette som noen få ekstremister som det er galt å tro at alle muslimer er gærninger.

5541431[/snapback]

 

Jeg tror fortsatt ikke det er mange muslimer i norge som støtter opp om vold og terror som en "løsning" på dette.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg tar ikke dette som et tegn på at krekar vil starte noen "krig". Derfor er ikke denne uttalelsen alene nok til å overbevise meg om at han er en faret for rikets sikkerhet, enkelte her inne foreslo jo å nuke midtøsten, noe som er en større fare for rikets sikkerhet.

 

AtW

5541408[/snapback]

 

Frykten kan nok få folk til å komme med ekstreme uttalelser. Klart at det er skremmende å få trusler mot seg når vi som nasjon ikke har gjort noe som helst galt. Det føles urettferdig og skremmende nettopp det terroristene ønsker.. Å skremme oss.

 

Jeg mener selv at vi burde gjort utrolig mye mer for å luke ut ekstremistene. Jeg syns Guantanamo bay er for liten og burde hatt noen hundretusen flere "medlemmer". Jeg syns også det er trist at mange i midtøsten er så utrolig lite opplyst.

 

Fra: Nettmøte på VG

 

-Vi er for ytringsfriheten, men da må vi også få lov til å ytre oss og reagere på det som har skjedd . Muslimer i Norge har kun reagert på disse krenkelsene ved bruk av metoder som er akseptert av FN, som oppfordring til boikott. Vi har retten til å forsvare oss når vi blir angrepet, sier Abidi.

 

Jeg begriper ikke hvorfor noen skal føle seg krenket over at andre mener noe annet enn dem. Om noen pisser på bibelen og bruker koranen til å tørke seg bak med så skal ikke dette ha noen betydning for dem som tror. Det berører jo ingen andre enn den det gjelder, og hvis guden deres eksisterer så tar han vel affære selv og trenger ikke en gjeng med idioter til å gjøre jobben sin.

 

Fra samme nettmøte:

 

-Det er jo for så vidt et interessant poeng da, veldig mange muslimer opplever det samme daglig - en terroraksjon finner sted i Asia, så må alle muslimer stå skolerette og beklage alt sammen. Unfair! Du må ikke dømme islam med bakgrunn i hva muslimer sier og gjør, legger han til.

 

-Jeg er født og oppvokst her og synes det er forferdelig slitsomt hele tiden å måtte ta avstand fra, fordømme og uttale meg i forbindelse med voldshandlinger utført av andre muslimske grupper.

 

Dette kan jeg forstå. Jeg ser jo at muslimer er forskjellige og tror at de aller fleste tar avstand fra ekstremistene. Dessverre er det en fare for vår sikkerhet at selv de moderate er i samfunnet vårt. Det er veldig trist at det har blitt slik, men den skylden får de legge på terroristene og ikke oss.

Lenke til kommentar
Jeg tar ikke dette som et tegn på at krekar vil starte noen "krig". Derfor er ikke denne uttalelsen alene nok til å overbevise meg om at han er en faret for rikets sikkerhet, enkelte her inne foreslo jo å nuke midtøsten, noe som er en større fare for rikets sikkerhet.

 

AtW

5541408[/snapback]

 

Frykten kan nok få folk til å komme med ekstreme uttalelser. Klart at det er skremmende å få trusler mot seg når vi som nasjon ikke har gjort noe som helst galt. Det føles urettferdig og skremmende nettopp det terroristene ønsker.. Å skremme oss.

 

Jeg mener selv at vi burde gjort utrolig mye mer for å luke ut ekstremistene. Jeg syns Guantanamo bay er for liten og burde hatt noen hundretusen flere "medlemmer". Jeg syns også det er trist at mange i midtøsten er så utrolig lite opplyst.

 

 

For noe tull, det er rett og slett for pinglete å skylle på "frykt" for slike uttalelser, den konkrete "grunnen" var "nå begynner jeg å bli lei". Men for all del, kan jo hende krekar er redd også. Poenget mitt er at krekars uttalelser alene (om dette) alene ikke er nok til å overbevise meg om at han er en trussel mot rikets sikkerhet.

 

Ellers så viser man ikke akkurat respekt for grunnleggende rettigheter ved å håpe på at flere satt i Guantanamo Bay, som er opprettet for å "slippe unna" normale regler som gjelder for fanger, synes du tortur en akseptabel måte å operere på?

 

AtW

Lenke til kommentar
synes du tortur en akseptabel måte å operere på?

 

AtW

5541499[/snapback]

 

Nei.. du har rett, det var en tåpelig kommentar. Jeg støtter ikke tortur og vold. La meg heller si det slik at jeg ønsker at man skulle kunne holde terrorister og ekstremister låst inne til de ble båret ut i likposer. De burde selvsagt bli behandlet på samme måte som andre fanger.

 

:Edit Vil bare legge til at jeg ikke snakker om muslimer generelt. Dette gjelder utelukkende terrorister og voldelige ekstremister. Jeg har ingenting i mot Islam som religion eller den jevne muslim, men jeg har ingen toleranse for folk som truer med vold og terror når andre mener noe annet enn dem.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Min kjære (ellers så politisk korrekte) mor foreslo under middagen at samtlige moskèer skulle rives.

 

Rart at ingen politiske partier har surfet på bølgen av fremmedhat.

5541524[/snapback]

 

Carl I. Hagen mente jo at vi ikke hadde noe å unnskylde. Er vel ikke så mange andre som har vært så direkte.

Lenke til kommentar
Carl I. Hagen mente jo at vi ikke hadde noe å unnskylde. Er vel ikke så mange andre som har vært så direkte.

5541529[/snapback]

Det er også en av de beste kommentarene som har kommet i denne debatten.

 

Edit:

 

Absolutt frihet?

- Den danske statsministeren har sagt at han ikke ville unnskylde seg, fordi avisen som offentliggjorde karikaturtegningene av vår profet ikke brøt loven. Han mener det er ytringsfriheter man må ta hensyn til, sier Nasrallah til den engelskspråklige libanesiske avisen The Daily Star.

 

- Hvem sier at ytringsfriheten er absolutt? OK, hvis noen beslutter å sprenge seg selv i luften et eller annet sted i Norge eller Danmark, så skal han stå like fritt til det, fastslår Hizbollahs generalsekretær

De er rett og slett mindre intelligente. Case closed. Endret av LarsP
Lenke til kommentar
Min kjære (ellers så politisk korrekte) mor foreslo under middagen at samtlige moskèer skulle rives.

 

Rart at ingen politiske partier har surfet på bølgen av fremmedhat.

5541524[/snapback]

 

Carl I. Hagen mente jo at vi ikke hadde noe å unnskylde. Er vel ikke så mange andre som har vært så direkte.

5541529[/snapback]

 

Er jo en innlysende kommentar. For hva har vi å unnskylde?

Lenke til kommentar

Dotten, jeg er absolutt ikke uenig med Carl Ivar, tvert i mot. Jeg bare nevnte han fordi han er den eneste høytstående politikeren jeg har fått med meg som har gått totalt i mot å unnskylde seg, eller bagatellisere det.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132716

 

EDIT:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179206 (saken LarsP siterte)

 

Lurer på hva selvmordsbomberne sier når de kommer til paradis og finner ut at de ikke har vært noen god muslim, og dermed ikke kommer inn? Guttene på TPN sa jo selv at man ikke er noen god muslim om man oppfordrer til vold.

 

Rare ekstremister.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Dotten, jeg er absolutt ikke uenig med Carl Ivar, tvert i mot. Jeg bare nevnte han fordi han er den eneste høytstående politikeren jeg har fått med meg som har gått totalt i mot å unnskylde seg, eller bagatellisere det.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=132716

5541590[/snapback]

FRP, er som tidligere nevnt, det eneste partiet med siden av AP som har slengt seg inn i debatten. FRP ga faktisk ut pressemelding om dette vistnok. Men det er jo ikke noe nytt at FRP vil posisjonere seg og bli hørt i en så turbulent sak. Skuffendes nok er de andre partiene tyste. Jeg ville tro at de som stemmer Høyre, SV, KRF, Venstre og SP ønsker å vite hva partiet mener i denne saken.

 

Norge blir truet, nordmenn blir truet. Andre lands myndigheter stiller krav om at vår pressefrihet skal innskrenkes. Det er da merkverdig at så mange toppolitikere, som er våre tillitsvalgte i Stortinget, ikke åpner munnen.

 

Det er mange jeg er fristet å sende en pakke med kyllinger til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...