Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Greit, du vil ikke svare. Bare finner det litt merkelig at du registrerte deg i dag, med det navnet, ditt første innlegg her i denne tråden.

5540793[/snapback]

 

 

Likte denen saken og ville kommentere :) har bruk diskusjon.no i mange måneder og lært mye her men har aldri skrevet noe , JEG ER MUSLIM OG KOMMER FRA IRAK. JEG SKRIVER FORDI JEG VIL VISE HVA SOM ER RIKTIG OG HVA SOM ER GALT ETTER MIN MENING :)

 

JEG ER IKKE HER FOR Å KRANGLE ELLER SNAKKE STYGT OM HVERANDRE . . . . Er her for å rette på noen misforståtte synespunkter . . . .

 

 

fredrikrb . . håper at du fikk svaret :) og det er ikke merkelig når man sier sin mening, det er ytringsfrihet DET Å DA . ikke sant ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Turkmen4ever:

Denne saken handler jo ikke om Bush' sine kriger og Irak.

 

Denne saken handler om tegninger av profeten Muhammed som har blitt publisert på danske og norske aviser, men som senere har spredd seg til andre land. Så prøv å hold deg til topic.

 

Samtidig ser jeg Mulla Krekar sier "Nå er det krig". Hva er det han mener her?

 

Akkurat når det gjelder Mulle Krekar, mener jeg Norge samarbeider i fronten med Al-Qaida. Mulla Krekar bør ha blitt utryddet for lengst. Han er en fremstående terrorist som har ledet en terrororganisasjon og drept mange hundre uskyldige kurdere og tvunget dem til å bli ekstremistiske muslimer. Hvorfor gir dere han beskyttelse på den måten?

 

Hvis han ikke blir kasta ut etter dette, kan jeg dessverre ikke si noe mer enn at Norge huser terrorister med vilje.

 

Mvh pavlion

Lenke til kommentar
Er vel ekstremt få nordmenn som ønsker å ha Krekar i landet, men myndighetene har bestemt at han har rettigheter.

 

Betaler han advokaten sin selv?

5540993[/snapback]

 

 

Krekar kan bli sendt hjem med en gang om norge vil det som andre blir sendt hjem når de får avslag her i norge, så det er USA som presser norge og NORSKE regjeringen vil ha noe for å komme på dagens nyheter :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ber avisene om unnskyldning da ? Tenk om noen i et eller annet land viser dårlige bilder av norges konger, kristendommen og av mye av norge,  hadde du ikke sett som en fornærmelse ? 

 

Antaklig ikke, men la oss si jeg hadde det. Og så? Hadde jeg truet med vold, eller krevd en boikott av hele landet? Nei. <snip>

 

AtW

 

 

Det trenger ikke være du som truer. Det holder med én norsk galning, så kan media "fint" stemple alle nordmenn ( inkl. deg og meg) som tilsvarende rabiate.

 

Når det gjelder fornærmelser, er flaggbrenning (av det norske flagget ) vs Muhammed-karikering forøvrig en bedre sammenlikning, hvis du ser på hvilket forhold de det gjelder har til emnet.

Endret av b-urn
Lenke til kommentar
Ytringsfrihet kommer ikke med å såre Muslimene, Kommer med KRITIKK av noe som ødelegger VERDEN NÅ , NEMLIG USA og sine holdninger mot alle . . .

5540741[/snapback]

 

USA har ikke gjort meg noe.. De har heller ikke kommet med trusler mot meg og mine.. Jeg ser heller ikke noe galt i det som skjedde i Afganistan og Irak, tvert i mot ser jeg på det som bra. Fortell meg hvorfor jeg skal ha noe i mot dem?

Lenke til kommentar

fredrikrb; Da tror jeg nok det er på tide å begynne å grave grav til denne gamlingen, da ender han nok opp i Norge, for jeg tror ikke kurdiske myndigheter glemmer han på en lang stund :)

 

Krekar kan bli sendt hjem med en gang om norge vil det som andre blir sendt hjem når de får avslag her i norge, så det er USA som presser norge og NORSKE regjeringen vil ha noe for å komme på dagens nyheter :)

 

Turkmen4ever: Hva mente du med den setningen? Bruk punktum (.) for å gjøre teksten du skriver mer forståelig.

Lenke til kommentar
Ytringsfrihet kommer ikke med å såre Muslimene, Kommer med KRITIKK av noe som ødelegger VERDEN NÅ , NEMLIG USA og sine holdninger mot alle . . .

5540741[/snapback]

 

USA har ikke gjort meg noe.. De har heller ikke kommet med trusler mot meg og mine.. Jeg ser heller ikke noe galt i det som skjedde i Afganistan og Irak, tvert i mot ser jeg på det som bra. Fortell meg hvorfor jeg skal ha noe i mot dem?

5541093[/snapback]

 

 

ER du med å drepe uskyldige ? vil du at for å fjerne en GAL, skal så mange mennesker dø ? hvis du vil det, da kan jeg ikke forsette med å diskutere . .

 

BUSH ER JO DEN VERSTE I VERDEN , SOM OSAMA BIN LADEN , MEN OSAMA BIN LADEN MED SKJEGG OG BRUKER ISLAM for å fosvare seg mens BUSH bruker GOD SAYS TO ME , BOMB IRAQ . . DE ER LIKE ILLE, det som OSAMA BIN LADEN HAR DREPT og gjort er kanskje som et vann dråpe i et hav i forhold til hva bush har gjort . .

 

Saken går mot andre retninger. . ..

Lenke til kommentar

Det som virkelig er den viktige saken her er at mange mennesker truer med drap, vold og forlanger at vi fjerner pressefriheten. Her er det ikke kun snakk om enkeltindivider eller ekstremistiske grupper, det er snakk om andre lands ledere. Selve karikaturene er i seg selv en fillesak, det er ytringer som sårer. Greit nok. Men det er ikke noe nytt i dette. Otto Jespersens harseleringer med Bondevik, kristne og muslimer tidligere på en riksdekkende kanal er alene langt værre enn dette. Så dette i seg selv er en liten sak hvor man egentlig ender opp med at noen finner det akseptabelt, mens andre ikke. Humor, tolleranse og hva man respekterer eller ikke er en individuell sak.

 

Men som sagt, det som er den store saken her er reaksjonene til muslimske grupper og enkelte land.

 

Det er fullstendig uakseptabelt at man faktisk ønsker å presse Norge og Danmark til å fjerne pressefriheten og i tillegg forlanger at vår regjering skal ta ansvar for en avis. For å stå på våre viktige prinsipper blir vi nå utsatt for vold, trusler og boikott.

 

Dette er uakseptabelt. Det er på høy tid at vår Statsminister nå går ut og fordømmer de reaksjonene som er kommet mot nordmenn og dansker. Man kan ikke som landets leder sitte på ræven og akseptere at vi blir truet med krig, vold, og til og med utsatt for vold.

 

Jeg skammes om våre valgte ledere snart ikke tar affære (om de da ikke har gjort det).

 

Det er langt mer beklagelig at muslimer tyr til slike virkemidler, enn at det er beklagelig at muslimer er blitt såret av karikaturene. Kanskje noen i regjeringen snart påpeker dette?

 

Om dette ikke snart finner sted(eller kanskje det har det uten at jeg har fått det med meg?) så vurderer jeg sterkt å kjøpe inn en pakke med kyllinger og sende de til regjeringskontorene.

Lenke til kommentar
ER du med å drepe uskyldige ? vil du at for å fjerne en GAL, skal så mange mennesker dø ?  hvis du vil det, da kan jeg ikke forsette med å diskutere . .

BUSH ER JO DEN VERSTE I VERDEN ,  SOM OSAMA BIN LADEN , MEN OSAMA BIN LADEN MED SKJEGG OG BRUKER ISLAM for å fosvare seg mens BUSH bruker GOD SAYS TO ME , BOMB IRAQ . .  DE ER LIKE ILLE,  det som OSAMA BIN LADEN HAR DREPT  og gjort  er kanskje som et vann dråpe i et hav i forhold til hva bush har gjort . .

Saken går mot andre retninger. . ..

5541127[/snapback]

 

Bush har ikke noe med denne saken å gjøre! Vi driter i Bush i denne tråden. Og SLUTT Å SKRIVE MED STORE BOKSTAVER!

 

 

.. Finnes det en /ignore på forumet, tro?

Lenke til kommentar

http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=684

 

Muslimske ungdommer har vært med på "Tett på nett" og svart på spørsmål om Muhammed-karikaturene og saken rundt det.

 

Synes det var mye barnslige svar fra deltagerne der. Virket som de unngikk mye.

 

---

 

En ting jeg lurer på, sett det flere steder. Når muslimer skrives Muhammed skriver de (saw)/(saaw) etter. Hva betyr det? Er det et slags "Ære være hans navn" eller noe?

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=684

 

Muslimske ungdommer har vært med på "Tett på nett" og svart på spørsmål om Muhammed-karikaturene og saken rundt det.

 

Synes det var mye barnslige svar fra deltagerne der. Virket som de unngikk mye.

 

---

 

En ting jeg lurer på, sett det flere steder. Når muslimer skrives Muhammed skriver de (saw)/(saaw) etter. Hva betyr det? Er det et slags "Ære være hans navn" eller noe?

5541152[/snapback]

 

"hvorfor skriver dere saaw?"

 

Hei Cato!

 

saaw er "fred være med ham". Brukes for å uttrykke vår respekt for profeten!

 

Nå må jeg takke for meg, sittet på denne stolen for lenge nå :) takk for alle spørsmål, og må bare beklage til dem jeg ikke har besvart!"

Lenke til kommentar
ER du med å drepe uskyldige ? vil du at for å fjerne en GAL, skal så mange mennesker dø ?  hvis du vil det, da kan jeg ikke forsette med å diskutere . .

 

BUSH ER JO DEN VERSTE I VERDEN ,  SOM OSAMA BIN LADEN , MEN OSAMA BIN LADEN MED SKJEGG OG BRUKER ISLAM for å fosvare seg mens BUSH bruker GOD SAYS TO ME , BOMB IRAQ . .  DE ER LIKE ILLE,  det som OSAMA BIN LADEN HAR DREPT  og gjort  er kanskje som et vann dråpe i et hav i forhold til hva bush har gjort . .

 

Saken går mot andre retninger. . ..

5541127[/snapback]

 

Du bør nok begynne å lese noe annet enn arabisk propaganda hvis du virkelig tror på dette her. Bush er en politiker, hverken mer eller mindre. Om sivile liv går tapt er dette absolutt ikke ønskelig, men han (i motsetning til muslimske fundamentalister) har ikke som målsetning å drepe "uskyldige". Dessverre gjør fundamentalistene dette veldig vanskelig. De oppholder seg på steder som er omgitt av sivile. Derfor er de etter mitt syn minst like ansvarlig for sivile liv som har gått tapt. Hadde de virkelig brydd som om befolkningen i Irak mm. hadde de nok gjort ting på en annen måte.

Lenke til kommentar
Hvorfor ber avisene om unnskyldning da ? Tenk om noen i et eller annet land viser dårlige bilder av norges konger, kristendommen og av mye av norge,  hadde du ikke sett som en fornærmelse ? 

 

Antaklig ikke, men la oss si jeg hadde det. Og så? Hadde jeg truet med vold, eller krevd en boikott av hele landet? Nei. <snip>

 

AtW

 

 

Det trenger ikke være du som truer. Det holder med én norsk galning, så kan media "fint" stemple alle nordmenn ( inkl. deg og meg) som tilsvarende rabiate.

 

Når det gjelder fornærmelser, er flaggbrenning (av det norske flagget ) vs Muhammed-karikering forøvrig en bedre sammenlikning, hvis du ser på hvilket forhold de det gjelder har til emnet.

5541016[/snapback]

 

Og hva så? Om det bare var en galning, så er vel ikke karikaturen noe problem, og om det er mange så viser karikaturen at det er et problem. Nå er det jo forsåvidt ingen overraskelse at konservatie religiøse oppfører seg sånn, hvor mange av landene som snakker om boikott er det egentlig som har et styre tuftet på religiøse verdier.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...