Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Det er måten man bruker ytringsfriheten på som er problemet. Sarkastiske bilder er ingen konstruktiv kritikk. Det er direkte hån. Takket være noen fåtall som publiserte bildene har de samtidig fått sikkerheten til millioner sivile lavere. Skal norske sivile lide for dette? Er det rettferdig at mange uskyldig norske turister blir kjeppjaget pga handlinger som kun ble utført av noen få? Konflikter generelt går utover de sivile og uskyldige til sjuende og sist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er måten man bruker ytringsfriheten på som er problemet. Sarkastiske bilder er ingen konstruktiv kritikk. Det er direkte hån. Takket være noen fåtall som publiserte bildene har de samtidig fått sikkerheten til millioner sivile lavere. Skal norske sivile lide for dette? Er det rettferdig at mange uskyldig norske turister blir kjeppjaget pga handlinger som kun ble utført av noen få? Konflikter generelt går utover de sivile og uskyldige til sjuende og sist.

5539538[/snapback]

 

Det er da for svarte ikke de som publiserte tegningene som truer noen, det er rabiate tullinger og voldsaper som ikke klarer å skille mellom sak og person. Ja, kanskje noen sivile kommer til å lide for det, det betyr ikke at avisene har gjort noe galt. Det er drapsmannen som dreper, ikke ordet.

Lenke til kommentar
Hvorfor ber avisene om unnskyldning da ? Tenk om noen i et eller annet land viser dårlige bilder av norges konger, kristendommen og av mye av norge,  hadde du ikke sett som en fornærmelse ? 

 

5539496[/snapback]

 

Antaklig ikke, men la oss si jeg hadde det. Og så? Hadde jeg truet med vold, eller krevd en boikott av hele landet? Nei. Det finnes helt sikkert plenty av diverse publikasjoner som er fornærmende for meg, i den forstand at de sprer latterlig "informasjon", feks nazistisk propaganda, og jeg må innrømme jeg blir litt fornærmet når kreasjonister kaller teorier "bare en gjetning" for å prøve å late som om kreasjonisme kan sammenliknes med evolusjon når det gjelder vitenskaplig tyngde, det er et hån mot genrasjoner av vitenskapsmenn som har økt vår kollektive kunnskap, Det neste blir vel at gravitasjonsteorien, og relativitetsteorien også er "gjetninger". Men ser du meg true disse med vold, eller true landet deres med boikott (eller andre for den saks skyld?).

 

AtW

Lenke til kommentar
Vet du da Hvem som støtter terrorister ? vet du at USA hjalp OSAMA BIN LADEN og AFGHANISTAN før men så ble de fiender. Vet du at Saddam husein fikk KJEMISKE VÅPEN AV EUROPEISKE LAND OG BRUKTE DEM I IRAK ?

 

Skal vi bare straffe OSAMA BIN LADEN OG SADDAM HUSEIN BARE ? så vise tegningene ? og si at vi er mot terrorisme . . .

 

Alle som dreper må straffes, Hitler, Saddam, Bush, OSAMA BIN LADEN . .

 

Vet du hvor mange som ble drept i IRAK ?

 

 

INGEN ER MED TERRORISTER , men hvem skaper dem ? og hvem som hjelper dem først og deretter prøver å fjerne dem ?

 

Nei, har ikke lest . . .

5539537[/snapback]

 

Hva har USAs til tider tvilsommem utenrikspolitikk og ekstremt lite vellykkede støtte av ymse opprørsorganisasjoner (*host* hamas *host*) med dette å gjøre? Det har ikke noe med denne saken å gjøre, selv om også det er kritikkverdig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er måten man bruker ytringsfriheten på som er problemet. Sarkastiske bilder er ingen konstruktiv kritikk. Det er direkte hån. Takket være noen fåtall som publiserte bildene har de samtidig fått sikkerheten til millioner sivile lavere. Skal norske sivile lide for dette? Er det rettferdig at mange uskyldig norske turister blir kjeppjaget pga handlinger som kun ble utført av noen få? Konflikter generelt går utover de sivile og uskyldige til sjuende og sist.

5539538[/snapback]

 

At sarkastikse bilder ikke er konstruktiv er din personlig og subjektive mening.

 

Det er ikke rettferdig, men hvem kjeppjager turistene? De som publiserer bildene? Tror du verden blir bedre på lang sikt av å gi etter for trusler?

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan man lage noe lyd hvis man bare klapper med én hånd? Den MÅ treffe noe for at det skal komme lyd. Det er altfor lettvint å bare skylde på at man er psykisk hemma fordi man dreper uten grunn. Det er alltid en hensikt man handler utifra. Også generelt.

5539567[/snapback]

 

Jeg kan klappe med en hånd, no problemo. :thumbup:

 

Edit: Eller, i det minste lage klappelyd.. hehe.

 

Og klart man har grunner for å drepe, men de trenger ikke være rasjonelle.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Denmark viste bildene for mange uker siden. HAr du noe peiling på hvor mange demonstrasjoner og brev og klager ble sendt fra muslimske land og muslimsene i europa og denmark ?

 

 

Men når det var snakk om boikott så begynte Denmark å tenke litt om hvor mye penger som vil gå tapt.

 

 

Du tror kanskje at bildene ble for første gangen i går og at muslimene truer med en gang. OK , NORGE ,DENMARK gar ikke noe med det å gjøre, det er aviser som har det med¨å gjøre. men hvorfor ber de om unnskyldning etter at noen muslimer bestemte seg om å boikotte dankse varer ?

 

PENGER ER DE ETTER , MAKT ER DE ETTEr, USA ER ETTER OLJE . . .

 

Ingen som tenker på å respektere andre . . .

 

 

Hadde europa respektert IRAK , så hadde de ikke gått in i irak og drept så mange uskyldige mennesker. I irak så er det 2% kristne og noen av dem ble også offer . så ikke bare muslimer dør der nede . . .

 

 

Å vise tegningen etter min mening er feil.

Lenke til kommentar
Kan man lage noe lyd hvis man bare klapper med én hånd? Den MÅ treffe noe for at det skal komme lyd. Det er altfor lettvint å bare skylde på at man er psykisk hemma fordi man dreper uten grunn. Det er alltid en hensikt man handler utifra. Også generelt.

5539567[/snapback]

 

Jeg kan klappe med en hånd, no problemo. :thumbup:

 

Edit: Eller, i det minste lage klappelyd.. hehe.

 

Og klart man har grunner for å drepe, men de trenger ikke være rasjonelle.

5539578[/snapback]

 

Ja, og da treffer hånda di noe jo. Det med klapping betyr noe symbolsk. Dvs at det må alltid være minst 2 parter for at konflikter skal eksistere.

Lenke til kommentar
Wow. Trenger ikke å være spydig heller.

 

Poenget er at Norge har ertet på seg trøbbel. Og dermed er ikke truslene uten grunn heller.

5539640[/snapback]

 

Nei, det var usaklig, innrømmer det.

 

At fundamentalistene tror det er Norge som har publisert tegningene er jo dumt, men man burde klare å skille sak og person her. Med mindre man med vilje prøver å utnytte situasjonen til å hisse opp stemningen....

Lenke til kommentar

”Norsk folkehjelp trekker ut hjelpearbeidere”

”Væpnede menn omringer EUs kontor”

”Truer norske diplomater”

 

Det er vel her utrykket om å ”rette baker for smed” kommer inn i diskusjonen.

 

”Muslimske ledere i Danmark oppfordrer til boikott av danske varer”.

Scenario:

Jeg drar til et muslimsk land, la oss si Saudi-Arabia. Her oppretter jeg en kristen kirke (noe som neppe ville gå uten å bli stenet, bombet, brent eller massakrert, men la oss si det var mulig). Etter en tid er jeg temmelig uenig med noe lokalavisen skriver om kristendommen. Så min naturlige reaksjon er selvølgelig å ødelegge for landet som har tatt meg imot gjennom å oppfordre alle kristne til å boikotte Saudi Arabiske varer :roll:

 

Så, hvorfor velger disse konservative muslimene å praktisere sin tro i ett land som er så fælt at deres trosfeller må oppfordres til ikke å kjøpe varer fra dette landet. Hadde det ikke vært bedre å dra tilbake dit de kommer fra i stedet for å leve blant oss vantro dekadente apekatter. Eller er det noe med at de ikke vil gi slipp på de materielle godene vesten tilbyr?

 

Så skal vi be om unnskyldning for noe, så skal det jaggu ikke være overfor religiøse ledere i land som i praksis hverken tillater religions- eller yttringsfrihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...