Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Jeg skulle likt å se en boikott av Palestina og de andre landene som oppfordrer til boikott og/eller krever offisielle unnskyldninger for noe et lands borgere gjør.

 

De distanserer seg fra vesten, hvorfor skal ikke vi distansere oss fra dem? Hva har Palestina som vi trenger? Når høyerestående personer i et land oppfører seg som de gjør bør de ta konsekvensen som et land. Når noen borgere (avisredaktører og journalister) trykker noe som strider i mot en religion er det de som får stå til rette for det, om lovene i landet de jobber i forbyr handlingen.

 

 

EDIT: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle1212396.ece

------------------

 

 

Danmark beklager tegningene

 

- Jeg personlig og den danske regjeringen beklager at tegningene har støtt muslimer. Vi er ikke fiender av islam, sier Fogh Rasmussen i intervjuet.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle likt å se en boikott av Palestina og de andre landene som oppfordrer til boikott og/eller krever offisielle unnskyldninger for noe et lands borgere gjør.

 

De distanserer seg fra vesten, hvorfor skal ikke vi distansere oss fra dem? Hva har Palestina som vi trenger? Når høyerestående personer i et land oppfører seg som de gjør bør de ta konsekvensen som et land. Når noen borgere (avisredaktører og journalister) trykker noe som strider i mot en religion er det de som får stå til rette for det, om lovene i landet de jobber i forbyr handlingen.

 

 

EDIT: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle1212396.ece

------------------

 

 

Danmark beklager tegningene

 

- Jeg personlig og den danske regjeringen beklager at tegningene har støtt muslimer. Vi er ikke fiender av islam, sier Fogh Rasmussen i intervjuet.

5538045[/snapback]

 

Hmm, jeg liker ikke at de sparket han redaktøren.

 

AtW

Lenke til kommentar
Den viktigste oppgaven til den frie presse er i første omgang å være kritiske der det trengs å være kritisk. Ikke å gjøre narr av verdens 2. største religion. Provokasjonen som ble gjennomført av jyllandsposten var helt feil måte å gjøre det på. Ikke bare satte de skandinavere i direkte fare, hele prosjektet gikk "rett i dass" når de nå legger seg flate for hele kritikken. 

 

Den frie presse har bedre og viktigere ting å gripe fatt i enn manglende ytringsfrihet i mange muslimske land. Demokrati og ytringsfrihet er kultur. Den muslimske kulturen bryter med dette på flere områder. Det er nok vanskelig for oss å forstå dette med vår vestlige kultur. Mangel på demokrati og ytringsfrihet er noe muslimene selv må ta tak i. En Islamsk reformasjon er nødvendig, og den må skje innenfra. Derfor bør vi legge hele omvendingsprosjektet på hylla.

5535350[/snapback]

 

Helt enig der. Det at folk her prøver å definere debatten for deg synes jeg dessuten er ganske egoistisk. Det er fint å få flere syn på debatten enn det de tradisjonelle forumtraverne har å bidra med. Omvendingsprosjekt er et godt bilde på hva Jyllandsposten og enkelte andre driver med. USA (farlig og tabubelagt ord) for eksempel ;)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg liker ikke at de sparket han redaktøren.

 

AtW

5538587[/snapback]

 

Nei, lyser feighet lang vei.

 

I går la jeg ut de omdiskuterte bildene i tråden SnowDOG's Picture Humor thread (obious modem warni.

Nå har de blitt fjernet. Jeg kan forstå at diskusjon.no ikke vil blande seg inn i den betente situasjonen.

Har noen synspunkter på dette? Handlet jeg galt? Var det feigt av diskusjon.no?

5539002[/snapback]

 

Jeg synes ikke det er galt. Kan virke som en litt merkelig løsning av moderator, men samtidig litt forståelig, på en måte jeg ikke helt klarer å forklare.

Lenke til kommentar
I går la jeg ut de omdiskuterte bildene i tråden SnowDOG's Picture Humor thread (obious modem warni.

Nå har de blitt fjernet. Jeg kan forstå at diskusjon.no ikke vil blande seg inn i den betente situasjonen.

Har noen synspunkter på dette? Handlet jeg galt? Var det feigt av diskusjon.no?

5539002[/snapback]

Bildene er tilbake nå. Det er heller ingen som har endret innlegget.

Bare serveren de ligger på som blingset?

Lenke til kommentar
I går la jeg ut de omdiskuterte bildene i tråden SnowDOG's Picture Humor thread (obious modem warni.

Nå har de blitt fjernet. Jeg kan forstå at diskusjon.no ikke vil blande seg inn i den betente situasjonen.

Har noen synspunkter på dette? Handlet jeg galt? Var det feigt av diskusjon.no?

5539002[/snapback]

Bildene er tilbake nå. Det er heller ingen som har endret innlegget.

Bare serveren de ligger på som blingset?

5539297[/snapback]

 

De var der når jeg så på tråden for litt siden, men nå er de borte igjen, også dette innlegget av en moderator har vært der begge gangene:

 

Posten med Muhammed-bildene er no fjerna. Sjå retningslinjene punkt 1. Dette til opplysning.
Lenke til kommentar
I går la jeg ut de omdiskuterte bildene i tråden SnowDOG's Picture Humor thread (obious modem warni.

Nå har de blitt fjernet. Jeg kan forstå at diskusjon.no ikke vil blande seg inn i den betente situasjonen.

Har noen synspunkter på dette? Handlet jeg galt? Var det feigt av diskusjon.no?

5539002[/snapback]

Bildene er tilbake nå. Det er heller ingen som har endret innlegget.

Bare serveren de ligger på som blingset?

5539297[/snapback]

 

De var der når jeg så på tråden for litt siden, men nå er de borte igjen, også dette innlegget av en moderator har vært der begge gangene:

 

Posten med Muhammed-bildene er no fjerna. Sjå retningslinjene punkt 1. Dette til opplysning.

5539305[/snapback]

Jepp, bare jeg som blingset litt. Jeg ser innlegget som er slettet siden jeg er mod(burde vært merket bedre), men ikke dere.

At det ble fjernet med en slik begrunnelse liker jeg dårlig.

Edit: Ved nærmere ettertanke er det en humortråd og blir antakelig vurdert til at mange her ikke finner slikt humoristisk.

 

Men siden vi her har en saklig diskusjon om temaet, er det vel ikke mer enn rett og rimelig at vi alle vet hva vi har å forholde oss til:

 

Edit: Fjernet tegninger fordi forumledelsen har bestemt at slikt ikke kan postes.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar
At det ble fjernet med en slik begrunnelse liker jeg dårlig.

Edit:  Ved nærmere ettertanke er det en humortråd og blir antakelig vurdert til at  mange her ikke finner slikt humoristisk.

Jeg hadde også en undertekst for å illustrere dette. Tror det var ”Litt festlig for noen, blodig alvor for andre.”

I ettertid ser jeg at var galt å poste bildene i den tråden. I stede burde jeg ha postet dem i denne tråden noen jeg ser du nå har gjort.

 

Sitter med en følelse av at innlegget ditt kommer til å bli moderert i løpet av ikke så alt for lenge.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Jeg vil bare si litt om det med Flagg brenning og tegningene som ble trykt nå også i mange land.

 

 

En avis kan ikke tjene mye på noen tegninger og får heller ikke så veldig bra rykte på seg , jeg tror det hadde vært bedre for disse avisene og lagt fram noe fine og gode bilder av Kristne,Muslimske og jødiske folk som er sammen og prøver å skape et fredelig verden, enn å vise slike bilder som kan føre oss til flere kriser og problemer.

 

Tenk Da. du eller jeg drar til et land der det er muslimer og de ser vårt flagg på ryggsekken vår eller ser vi snakker norsk og får vite at vi er fra norge og tenk at der finnes noen radikale religiøse muslimer, hva hadde det skjedd ? , de hadde nok gjort noe og da hadde vi nå klaget på Terrorisme og at Muslimene er rare og voldelige osv ....

 

Avisene gjør det verre i stedet for å gjøre det bedre. . . Vil avisene skape bedre ytringsfrihet ? det er jo masse andre ting som er viktigere for NORGE , DENMARK og andre land og komentere og kritisere enn å vise disse bildene, men kan også tenke meg at Disse landene ikke kommer på mediene sterkt og vil dermed gjøre noe artig og morsomt for å vise at det finnes et land som heter DENMARK og at de har makt. En makt som heter Ytringsfrihet som ødela det for 1400 arbeidere i denmark og skaper enda større økonomiske problemmer.

 

Mange i arabiske land hadde positive tanker om Norge, selvom Norge hadde solgt tungtvann til Israel før, men tror at de postive tankene har blitt til voldelige tanker . . .

 

 

NORSK FLAGG BRENNER sier mange og mange norske er sinna på det sikkert og de har rett . hva med Stygge og menningløse bilder av Profeten Mohammad som er profeten for en Religion som består av 1 milliard og trehundre milioner mennesker fra hele verden. Det er snakk om å respektere andre nasjoner . . .

 

 

Det er noen som har postet bildene her på forumet, ser ikke noe morsomme bilder av dem. . . Men skjønner godt at folk ler av noe som ikke er morsomt . .

 

Men Ikke Glem, Med disse bildene viser hvor sterke og forente muslimene kan være og hvordan de vil stå i mot et slikt tilfelle i framtida . . . Det er en bra test for dem...

 

Men At Denmark blir så redd for tape penger og ber om unnskyldning, viser hvor godt Europerne liker penger og er redd for økonomi.

 

Mye å snakke om og peke på , men å vise tegningene er FEIL som mange synes at å BRENNE FLAGGENE er FEIL . . .

 

 

Peace

Endret av Turkmen4ever
Lenke til kommentar
sv ....

 

Avisene gjør det verre i stedet for å gjøre det bedre. . . Vil avisene skape bedre ytringsfrihet ? det er jo masse andre ting som er viktigere for NORGE , DENMARK og andre land og komentere og kritisere enn å vise disse bildene, men kan også tenke meg at Disse landene ikke kommer på mediene sterkt og vil dermed gjøre noe artig og morsomt for å vise at det finnes et land som heter DENMARK og at de har makt. En makt som heter Ytringsfrihet som ødela det for 1400 arbeidere i denmark og skaper enda større økonomiske problemmer.

 

Mye å snakke om og peke på , men å vise tegningene er FEIL som mange synes at å BRENNE FLAGGENE er FEIL . . .

 

Peace

5539414[/snapback]

 

Det er alltid en viktigere sak å ta tak i, jeg anser denne saken som relativt viktig personlig, selv om det sikkert finnes viktigere saker i verden, men det kan man si om alt aviser skriver.

 

Hadde man begrenset seg til å brenne flagg hadde det vært ok. At enkelte truer med vold derimot er ikke OK, og jeg er heller ikke så fornøyd med politikken til de landene som mener en boikott er på sin plass personlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Avisene gjør det verre i stedet for å gjøre det bedre. . . Vil avisene skape bedre ytringsfrihet ? det er jo masse andre ting som er viktigere for NORGE , DENMARK og andre land og komentere og kritisere enn å vise disse bildene, men kan også tenke meg at Disse landene ikke kommer på mediene sterkt og vil dermed gjøre noe artig og morsomt for å vise at det finnes et land som heter DENMARK og at de har makt. En makt som heter Ytringsfrihet som ødela det for 1400 arbeidere i denmark og skaper enda større økonomiske problemmer.

5539414[/snapback]

 

Hva som er viktig eller ikke for avisene, er det heldigvis bare avisene som bestemmer. Ikke du, ikke jeg, og slett ikke styresmakt. Det er ikke ytringsfriheten som har kostet arbeiderne jobben, det er ekstremister og intolerante apekatter.

Lenke til kommentar

Hvorfor ber avisene om unnskyldning da ? Tenk om noen i et eller annet land viser dårlige bilder av norges konger, kristendommen og av mye av norge, hadde du ikke sett som en fornærmelse ?

 

 

Muslimene har aldri vist dårlige bilder av JESUS, men vi i Norge og har sett det mange ganger på russetida, elevene skriver stygt om jesus og lager mange dårlige tegninger av det. Det handler om Religion og ikke Politikk, ikke om Bomstasjoner som må fjernes, eller rentene som må synkes, det handler om en del gruppe, hva er hensikten med å vise bildene ? hva er målet med det ? er det tøft lisom å gjøre andre sinna og fornærme dem ? . . .

 

Skaff dere liv om dere synes det er morsom med disse tegningene . . .

 

 

Peace

Lenke til kommentar

Vet du da Hvem som støtter terrorister ? vet du at USA hjalp OSAMA BIN LADEN og AFGHANISTAN før men så ble de fiender. Vet du at Saddam husein fikk KJEMISKE VÅPEN AV EUROPEISKE LAND OG BRUKTE DEM I IRAK ?

 

Skal vi bare straffe OSAMA BIN LADEN OG SADDAM HUSEIN BARE ? så vise tegningene ? og si at vi er mot terrorisme . . .

 

Alle som dreper må straffes, Hitler, Saddam, Bush, OSAMA BIN LADEN . .

 

Vet du hvor mange som ble drept i IRAK ?

 

 

INGEN ER MED TERRORISTER , men hvem skaper dem ? og hvem som hjelper dem først og deretter prøver å fjerne dem ?

 

Nei, har ikke lest . . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...