Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Jeg så en av flaggbrenningene på TV her om dagen: 20 maskerte menn som hylte og skrek. Hvor representative er de for muslimer generelt?

Det vet jeg lite om. Derfor snakker jeg heller ikke om muslimer generelt.

(Du glemmte forresten og ta med de noenoghundre som står i bakgrunnen og er enige med flaggbrennerne)

 

Synes du at alle muslimske ledere bør be om unnskyldning for flaggbrenning som de ikke har vært med på også?

5533266[/snapback]

Siden de forlanger en offisiell unnskyldning fra norge for det Magazinet gjorde er vel ikke det mer enn rett og rimelig. :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva var egentlig hensikten med å publisere tegningene?

5533239[/snapback]

Hensikten var å sette fingeren på det problem at (politisk) islam er en trussel mot vestlige verdier, deriblant ytringsfrihet. Når man ser på de reaksjonene som har kommet i etterkant, må man kunne si at det var både berettiget og nødvendig.

5533245[/snapback]

Og det går ikke an å diskutere politisk islam og ytringsfrihet uten å vise tegninger av Muhammed? Hvis man ikke har kommet over billedbokstadiet, er det vel ingen vits i å diskutere politikk i det hele tatt. Det krever evne til abstrakt tenkning.

 

 

Jeg synes du undervurderer all billedkunst om du kaller det "billedbokstadiet", en tegning er også en ytringsform, om du mener det er en mindreverdig ytringsform, så får det nesten være ditt eget problem.

 

Det går ann å diskutere det på andre måter, og det har blitt gjort, og så? Dette har jo vist seg å være en effektiv måte å få en debatt, og dessuten et problem opp i lyset.

 

AtW

Lenke til kommentar
Synes du at alle muslimske ledere bør be om unnskyldning for flaggbrenning som de ikke har vært med på også?

5533266[/snapback]

Siden de forlanger en offisiell unnskyldning fra norge for det Magazinet gjorde er vel ikke det mer enn rett og rimelig. :p

5533359[/snapback]

 

Du setter en smiley-face bak, men det er urovekkende mange som mener det er en bra tankegang....

 

AtW

Lenke til kommentar

Du har et poeng. Utviklingen går fremover med enn viss grad av provokasjon. Men spørsmålet er hva man vil risikere? Å gi ut "Uten en tråd" med en gang ville ikke by på problemer. Men er man villige til å risikere at noen psykopatiske muslimer skal blåse seg i lufta på Karl Johan? Ikke det er TRUSSEL, men det er en risiko man i dag tar høyde for.

Minste motstand vei er ikke den beste. Men i dette tilfellet er det annerledes. Man trenger ikke lage mer gnissninger enn nødvendig. Det er tross alt mye fra før av. Eller hva?

Lenke til kommentar
Når valget står mellom en terrororganisasjon og en eks-terrororganisasjon velger det palestinske folket den som praktiserer terror nå.

5533283[/snapback]

Hvorfor skulle Hamas fortsette med terror når de sitter med makten?

5533292[/snapback]

Nå er det vel neppe derfor de har så stor støtte i det palestinske folk og vant valget. Eller har du hørt at de vant valget fordi de vil slutte med terror?

Lenke til kommentar
Når valget står mellom en terrororganisasjon og en eks-terrororganisasjon velger det palestinske folket den som praktiserer terror nå.

5533283[/snapback]

Hvorfor skulle Hamas fortsette med terror når de sitter med makten?

5533292[/snapback]

Nå er det vel neppe derfor de har så stor støtte i det palestinske folk og vant valget. Eller har du hørt at de vant valget fordi de vil slutte med terror?

5533380[/snapback]

 

Jeg vet lite om plastinsk politikk, men det lille jeg har sett av uttalelse fra analytikere tyder på at dette er et slags protest-parti (kanskje på samme måte som FRP er for endel i norge). Og at valget er et tegn på misnøye med den sittende regjeringen. Men jeg kan ikek akkurat si jeg liker at hamas vant valget der nede. Det er lite som tyder på noen særlig forsoning, hverken fra den ene eller andre siden.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes det er forferdelig når innvandrer gjør sitt ytterste for å sverte sitt nye land.

Før Muhammed-raseriet mot Danmark og Norge brøt ut for fullt, reiste en gruppe med danske imamer til Midtøsten for å vise frem krenkende tegninger av profeten Muhammed.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=301564

 

bombsquad1.jpg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe en slik en. Tror dere det er mulig å få den i en annen farge?

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Nå er det vel neppe derfor de har så stor støtte i det palestinske folk og vant valget.  Eller har du hørt at de vant valget fordi de vil slutte med terror?

5533380[/snapback]

Jeg har hørt og lest at de la mest fokus på innerikssaker da de stilte til valg. Dvs. utdanning, velferd og bekjempelse av korrupsjon. Der har de et godt rykte og resultater å vise til. De har også uttalt at de vurdere samarbeid med andre partier selv om de skulle ha rent flertall i parlamentet.
Lenke til kommentar

Men er et ikke det terroristene vil da? At du skal kjøpe deg en overlevelsesdrakt? Når du er så redd, hår de oppnådd målet sitt, å knuse rettferdigheten og troen på et demokrati. Før du kjøper en sånn drakt, kan du slutte å kjøre bil, slutte å fly. For du kommer til å dø fortere av disse mulighetene enn en ussel selvmordsbomber.

Lenke til kommentar

Det er vel det de sier, el-asso. Disse folka er så korrupte som det kan bli? Eller skal denne negative korrupsjonstreden snu sånn plutselig på dagen? Spesielt et parti som har Zions vises protokoller som en grunnpilar i programmet sitt... ja!

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Nå er det vel neppe derfor de har så stor støtte i det palestinske folk og vant valget.  Eller har du hørt at de vant valget fordi de vil slutte med terror?

5533380[/snapback]

Jeg har hørt og lest at de la mest fokus på innerikssaker da de stilte til valg. Dvs. utdanning, velferd og bekjempelse av korrupsjon. Der har de et godt rykte og resultater å vise til. De har også uttalt at de vurdere samarbeid med andre partier selv om de skulle ha rent flertall i parlamentet.

5533596[/snapback]

Ikke ulikt Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei som hadde stor suksess på den politiskearena fra 1933 til 1945. De hadde også et lite horn i siden til jødene.

Snusi: Jeg var nok ikke helt seriøs der.

Lenke til kommentar
Nå er det vel neppe derfor de har så stor støtte i det palestinske folk og vant valget.  Eller har du hørt at de vant valget fordi de vil slutte med terror?

5533380[/snapback]

Jeg har hørt og lest at de la mest fokus på innerikssaker da de stilte til valg. Dvs. utdanning, velferd og bekjempelse av korrupsjon. Der har de et godt rykte og resultater å vise til. De har også uttalt at de vurdere samarbeid med andre partier selv om de skulle ha rent flertall i parlamentet.

5533596[/snapback]

Ikke ulikt Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei som hadde stor suksess på den politiskearena fra 1933 til 1945. De hadde også et lite horn i siden til jødene.

Snusi: Jeg var nok ikke helt seriøs der.

5533659[/snapback]

Det stemmer. Nabolandet er nok det landet som husker dette best. Om Hamas vil vise det minste tegn til å følge opp dette vil de nok reagere. Det samme gjelder om Hamas vil gjøre som Hizbolla. Det har folk i parlamentet i Libanon og samtidig en privat hær som driver terror mot Israel. De kan gjøre mye faenskap, men så lenge man holder dem under oppsyn bør de få sjansen til å gjøre noe godt.
Lenke til kommentar
Det stemmer. Nabolandet er nok det landet som husker dette best. Om Hamas vil vise det minste tegn til å følge opp dette vil de nok reagere. Det samme gjelder om Hamas vil gjøre som Hizbolla. Det har folk i parlamentet i Libanon og samtidig en privat hær som driver terror mot Israel. De kan gjøre mye faenskap, men så lenge man holder dem under oppsyn bør de få sjansen til å gjøre noe godt.

5533777[/snapback]

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179059

 

- Egyptiske myndigheter ber de palestinske valgvinnerne i Hamas anerkjenne staten Israel.

 

Begynner de å føle et press fra andre arabiske land tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...