Gå til innhold

Middags- og matforslag

Sidious

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg tenkte bare at det hadde vært nyttig med en tråd der folk kan komme med tips til middag, lunsj o.l. Personlig er jeg ikke så kreativ, så det blir ofte det samme opplegget på meg. Det går altså mest i makaroni med ketchup og kjøttdeig (andre ganger heller jeg bønner i tomatsaus over, er faktisk ikke så ille!), kyllingstrimler med ris kronet med Uncle Ben's sweet & sour sauce. Av og til hender det jeg kjøper en wok-pose (grønnsaker, av og til med biff/kylling inkludert) og varmer det opp sammen med ris.

Som dere ser kan det fort bli ganske ensformig, derfor hadde det vært fint om andre kunne poste forslag her. Kanskje vi alle får noe godt ut av dette? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frokost: Pannekaker (dager hvor dette ikke er prioritert, blir det faktisk frukt :nei: )

Lunsj: Pølse i vaffel

Etter skole måltid: McChicken Premiere (stekt, ikke frityrkokt, med løk, mcfeast saus, tomat, ekstra salsa, og ost) :thumbup: (tre ganger i uka...

Middag: Øyvind Karlsen Pølser (Svigermor kan forekomme)

Kvelds: Forskjellige typer mat hos svigermor :)

:innocent:

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Megablings:

to egg

to skiver, helst ristet

noen skiver kokt skinke

en tomat

champignon om du liker det

ellers alt du kan tenke deg er godt på, salat, løk osv

Varm steikepanna og steik soppen(den trenger lengst tid). Ikke spar på smør. Steik så skinka, den er mye bedre varm. Lag til slutt to speilegg. Dander skivene med tomatskiver, sopp, skinke og speilegget på toppen. Krydre godt med salt og pepper.

Funker som stor frokost eller liten middag. Funker en beruset lørdagsnatt, funker på en fyllesjuk søndagsmorgen.

Lenke til kommentar

joikakaker og makaroni

helstekt kylling og ris

Ellers så har jeg en rå bra oppskrift på en knall god greie... check it out!

2-3 kjøttpølser, kuttes opp i passe biter

en halv løk, eller en hel alt etter hvor glad du er i løk, skal kuttes opp i små biter

tomatpure ( lite glass, du trenger bare en spiseskje til hele ''gryta'')

makaroni

Ost ( gjerne gratinerings ost/pizza ost osv)

Stek opp kjøttpølser og løk... når dette er klart, så tar du ca en spiseskje tomat pure oppi stekepanna, ta litt vann i så du får blandet ut tomatpuren.

Makaroni er kjekt å koke på forhånd

når makkisen er kokt opp og fin, og alt er stekt, så slenger du alt detta i en stor ildfast form, legger masse ost på toppen og slenger den i ovnen på 225 grader og lar den stå i ca 20 minutter.

Knall god middag som ikke koster så veldig mye, og det tar ca 20 min å lage...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...