Gå til innhold

Mormor på 80 år skal ha PC

Anbefalte innlegg

Hun skal få PC. Den skal være enkel, men ikke treig. Om det er billigere skal jeg bygge den. Alle delene skal kjøpes fra samme nettbutikk. Om en Oslobutikk har alle bitene er det en fordel. Da OS blir WinXP Home er det viktig at man har 512MB ram. Skjerm: Gjerne en billig LCD. Kjører gjerne AMD om det er billigere, celeron holder jeg meg helst borte fra.

Noen som vet hva slags hovedkort, ram, cpu, osv som passer sammen og som kan sette sammen en pakke til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
McMINI er maskinen.

Ikke ødelegg moromors siste år med virusfarmen M$Windus!!

5521695[/snapback]

Jeg vet ikke hvor jeg skal starte å si at det er var en ekstremt unyttig og teit kommentar.

Hvis du vil bygge PCen selv burde du gå for en "PC i deler" fra feks Komplett.no

Denne

Eller denne hvis du ikke vil bygge selv:

Denne

Når det gjelder skjerm, kanskje en 19" med litt lav oppløsning er bra hvis synet ikke er helt på topp lengre.

Denne

Eller en 17"

Denne

Lenke til kommentar

Bare husk å kjøp en litt stor skjerm. en 19" LCD kan være det lureste. Min mormor på snart 88 har en nå 7 år gammel ferdigbygd PC med en vanlig 19" skjerm. Den er på 350 MHz og holder i massevis for henne. Det hun merket best var når hun gikk fra modem til bredbånd for snart ett år siden.

Så nå surfer hun og spiller sudoku på nett til den store gullmedaljen :) Fordelen med folk som ikke har vært borti PC tidligere er at man kan lære dem opp selv med de programmene man selv vil at dem skal bruke. Så det er ikke noe problem å få dem til å bruke Firefox/Opera, mac osv.

Tror egentlig at en Mac mini eller iMac kunne vært et meget godt valg til henne.

Lenke til kommentar
Bare husk å kjøp en litt stor skjerm. en 19" LCD kan være det lureste. Min mormor på snart 88 har en nå 7 år gammel ferdigbygd PC med en vanlig 19" skjerm. Den er på 350 MHz og holder i massevis for henne. Det hun merket best var når hun gikk fra modem til bredbånd for snart ett år siden.

Så nå surfer hun og spiller sudoku på nett til den store gullmedaljen :) Fordelen med folk som ikke har vært borti PC tidligere er at man kan lære dem opp selv med de programmene man selv vil at dem skal bruke. Så det er ikke noe problem å få dem til å bruke Firefox/Opera, mac osv.

Tror egentlig at en Mac mini eller iMac kunne vært et meget godt valg til henne.

5522182[/snapback]

Har aldri brukt Mac selv. Har kun en gang i blandt vært inne på en, og de gangene har jeg ikke forstått noe særlig selv... Derfor tenkte jeg det var best å gi henne en PC m/WinXP. Dessverre.

Lenke til kommentar
Har aldri brukt Mac selv. Har kun en gang i blandt vært inne på en, og de gangene har jeg ikke forstått noe særlig selv... Derfor tenkte jeg det var best å gi henne en PC m/WinXP. Dessverre.

5522220[/snapback]

Jeg har også brukt mac lite, men det tar ikke lang tid å skjønne hvordan ting funker. Har anbefalt mac til enkelte med liten erfaring fra PC og de angrer absolutt ikke, for meg virker det ihvertfall sånn at folk lærer vel så raskt om ikke raskere mac enn windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...