Gå til innhold

Problemer med ASUS A7V8X


Socratex^

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt dette kortet i en uke nå, og jeg har hatt enkelte småproblemer med det.

 

1) Standard vcore på 1400 Thunderbird er 1,75v. Jeg må ha denne på 1,8 for at maskina i det hele tatt skal være stabil.

 

2) Prosessortemperaturen virker alt for høy, i forhold til hva den var på mitt MSI KT266 hovedkort.

 

Hva i fa-1 er galt?

Mulig det er CPU'en, men det virker litt sært. Og alt i BIOS er noe herpings,, bl.a vcore på minimum 1,75... Kortet er splitter nytt og greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vcore kan minimum settes som default vcore på den prosessoren du har i hovedkortet. Hvis du f.eks hadde hatt en Duron 1.3 Ghz ville du kunne satt vcore til minimum 1.65v

 

CPU temperaturen blir lest av direkte fra CPU-kjernen og vil derfor være 100% nøyaktig i motsetning til de fleste hovedkort som benytter seg at en varmen-sensor som sitter under CPU'en. Det var nok en slik sensor som satt på ditt forrige hovedkort og disse oppgir ikke nøyaktige temperaturer.

 

Ellers, så er det kommet ut en nye BIOS til hovedkortet ditt. Bare pakk den ut en diskett, reboot PC'n. Trykk alt+f2 under oppstarten og skriv inn navnet på BIOS filen (1006.bin)

 

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Soc...lo_KT400/A7V8X/

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-14 19:37 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...