Gå til innhold

Forskjell på ulike versjoner av Visual Studio

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått tilgang på endel snax fra Microsoft. Her ligger blant annet Visual Studio i forskjellige utgaver, og ettersom jeg ikke har brukt programmeringsspråk fra MS siden Visual Basic, hadde det vært fint med en liten forklaring på hva forskjellen mellom disse er:

• MSDN Library for Visual Studio 2005
  • Visual Studio 2005 Professional Edition
  • Visual Studio 2005 Standard Edition
  • Visual Studio 2005 Team Foundation Server
  • Visual Studio 2005 Team Suite
  • Visual Studio 2005 Team Test Load Agent
  • Visual Studio 2005 Tools for the Microsoft Office System
  • Visual Studio .NET 2003 Professional
  • .NET Framework SDK

Har altså en haug med ulike utgaver, og skjønner ikke stort av det :p Er Visual Studio synonymt med .NET, og hva er .NET? Et programmeringsspråk, et bibliotek, en tankemåte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VS.Net Team Suite inneholder mest. Det finnes også en versjon som heter Express som er mest begrenset. For å få mest utav Team Suite bør man også ha Team Foundation Server. Det er selvfølgelig også veldig forskjellig pris på de forskjellige versjonene.

---------

VS.Net versjoner

Visual Studio 2005 Professional Edition

Visual Studio 2005 Standard Edition

Visual Studio 2005 Team Suite

Inneholder alle 3 versjonene av VS.Net Team Edition (Developer, Tester, Architect)

Visual Studio .NET 2003 Professional

Gammel versjon :-P

Annet

Visual Studio 2005 Team Foundation Server

Server for Team System

Visual Studio 2005 Team Test Load Agent

Loadtesting "server" for Team System.

Visual Studio 2005 Tools for the Microsoft Office System

Verktøy for Office utvikling.

.NET Framework SDK

SDK som også følger med VS.Net versjonene...

MSDN Library for Visual Studio 2005

Dokumentasjon

Lenke til kommentar

Takk :) Da jeg aldri har skrevet noe i .NET før, kunne jeg fått en forklaring på hva det er? Mener jeg har sett C i sammenheng med .NET, er det en utvidelse, eller hva?

Har forøvrig tilgang til mye MS-programvare gjennom skolen, så det hadde vært greit å finne ut om det er noe som er verdt å prøve :)

Lenke til kommentar
Takk :) Da jeg aldri har skrevet noe i .NET før, kunne jeg fått en forklaring på hva det er? Mener jeg har sett C i sammenheng med .NET, er det en utvidelse, eller hva?

Har forøvrig tilgang til mye MS-programvare gjennom skolen, så det hadde vært greit å finne ut om det er noe som er verdt å prøve :)

5522815[/snapback]

Enkleste er å sammenligne .Net med Java. Programmene blir ikke kompilert til maskinkode, men CLR. +++

C# er et eget språk som minner om C++ og Java. Det går også ann å skrive managed (.Net) C++ med VS.Net.

Lenke til kommentar

Hva er .NET? Ja, det er ikke lett å gi et kort svar på, det begrepet dekker over ganske mye. En viktig del er CLR, som tilsvarer Java Virtual Machine.

Tror du kan finne noe info her: http://www.startvbdotnet.com/dotnet/dotnet.aspx

Edit: fant en side som forklarer en del om Visual Studio. http://www.winsupersite.com/showcase/yukon...lstudio2005.asp

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...