kimern9 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Lurer på om noen kunne sette opp ett oppsett til meg for mindre en 10000 kroner som kan kjøre WoW på max specs eller litt mindre, tenker at jeg vil spille WoW ganske lenge siden det er så "addictive" som all vil ha det til, har tenkt til å ha musikk og sånn på pc-en også, men bruker pc mest for spilling. Den bør også være ganske støyfri men selvfølgelig hvis prisen veier opp mot støyen så tar jeg gjerne billigere pc så får jeg heller skru på høyere lyd på høytallerne Trenger en komplett maskin, innkludert skjerm, helst LCD, minst 17 tommer. Har mus allerede, nytt tastatur også kanskje? Det hadde vært perfekt hvis pc-en også kunne ha muligheter for oppgradering om ett halvt år eller mer for å opprettholde kvaliteten til den tids spill. Sånn at jeg ikke trenger å punge ut 10000 da også men kansje 3000. Men som sagt, skal spille WoW, har sett på recommended specifications på nettsiden men det er jo alltid sånn med spill at recommended ikke er optimal spilleglede. Tenker jo også at WoW ikke krever så altfor mye pc. Alle varene må også komme fra en nettshop så jeg kan få den satt sammen der, så hvis dere setter opp en prisguide pass på at pc-en koster max 10000 kroner på en netshop Takker på forhånd for all hjelp. Endret 31. januar 2006 av kimern9 Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Orker ikke begynne å sette opp noen maskin til deg, men vil gi det et tips. Mye ram. minst 1GB. WoW sluker minne minne og går MYE glattere og raskere på maskiner med nok minne. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Men som sagt, skal spille WoW, har sett på recommended specifications på nettsiden men det er jo alltid sånn med spill at recommended ikke er optimal spilleglede. Tenker jo også at WoW ikke krever så altfor mye pc. 5521530[/snapback] WoW krever MYE av både CPU, GPU og minne! Jeg har 2800+CPU fra AMD, 1.5Gigg med minne og X800XT skjermkort og klarer ikke å kjøre WoW på fullt.. Så ikke kom her å si at WoW krever lite nei Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Men som sagt, skal spille WoW, har sett på recommended specifications på nettsiden men det er jo alltid sånn med spill at recommended ikke er optimal spilleglede. Tenker jo også at WoW ikke krever så altfor mye pc. 5521530[/snapback] WoW krever MYE av både CPU, GPU og minne! Jeg har 2800+CPU fra AMD, 1.5Gigg med minne og X800XT skjermkort og klarer ikke å kjøre WoW på fullt.. Så ikke kom her å si at WoW krever lite nei 5521703[/snapback] hva jeg mente er at du ikke trenger særlig mye mer enn 10000 kroner for å spille WoW uten problemer, har hørt at WoW handler mye om RAM, det jeg trenger er ett oppsett. Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Men som sagt, skal spille WoW, har sett på recommended specifications på nettsiden men det er jo alltid sånn med spill at recommended ikke er optimal spilleglede. Tenker jo også at WoW ikke krever så altfor mye pc. 5521530[/snapback] WoW krever MYE av både CPU, GPU og minne! Jeg har 2800+CPU fra AMD, 1.5Gigg med minne og X800XT skjermkort og klarer ikke å kjøre WoW på fullt.. Så ikke kom her å si at WoW krever lite nei 5521703[/snapback] WoW krever ikke mye å spille med mindre du skal ha all grafikk på max. Jeg spilte WoW på min p4 1.6ghz, 875MB ram og ett TI4680 skjermkort. Funka bra det uten særlig mye lagg Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Jeg kjører WoW på en 24" widescreen med 1920*1200 oppløsning med nesten all grafikk på fullt. Jeg har ikke makset avstand av terreng som skal rendres, men har denne på ca 80%. Da sparer man inn mye ytelse. Dette kjører jeg smertefritt på en maskin med AMD Athlon XP 3500+ (Venice) Geforce4 7800GT og 1GB minne. Endret 30. januar 2006 av Thor-Egil Lenke til kommentar
kaza_sc Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24551 så nært som jeg kommer uten å foreta noen større kompromiss... ca. 10 000 og alt er på lager Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Blir det ikke veldig mye porto og frakt på den pc`en der da kaza_sc? Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24551 så nært som jeg kommer uten å foreta noen større kompromiss... ca. 10 000 og alt er på lager 5522350[/snapback] Hva jeg trenger er en komplett pc, untatt mus, ser også litt på bærbare pc-er, er det mulig å spille wow på en bærbar pc? Lenke til kommentar
AleksanderA Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Du kan spille wow på en 1000mhz pc, med 256mb ram osv. Men det funker ikke noe særlig, og du får ikke samme ytelse på en bærbar for 10000, som du ville gjort for en stasjonær til 10000. Logiskt nok, men det er greit å nevne det. Sats på å få en 3500+, minimum. Ett 7800GT er ypperlig, og minimum 1gb ram som nevnt. Skjerm, HK osv får du styre med selv. Er ikke veldig viktig for spillinga generellt Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Mamoz' DinSide pc! Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Mamoz' DinSide pc! 5523513[/snapback] ser bra ut det, lurer bare på hvor kabinettet er og evt bilde? Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 WOW = 2GIG ram anyway u play it! Lenke til kommentar
Mott Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Ja en din side PC tror jeg er ett godt valg Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Ja en din side PC tror jeg er ett godt valg 5524091[/snapback] var det sarkastisk sagt? jeg synes den ser super ut, noen dårlige erfaringer med din side? Lenke til kommentar
OJodd Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 WoW fungerer bra på min PC med min AMD 3000+, 1GB RAM og X850 skjermkort. All grafikken er ikke på max, men til mitt bruk på en 17" skjerm så fungerer det veldig godt. Forstår ikke kommentarene om at man bør ha 2GB RAM. Maskina mi har da prestert å kjøre WoW i mange mange timer uten avbrudd. Det er de få bugsene som spillet ennå har som gjør det ustabilt, som fx sporadiske problemer med både ATI kort og nVidia kort. Men når man ser prisen på RAM så spiller det kanskje mindre rolle om man går for en eller to GB. om 1-2 år må man vel nesten ha såpass uansett. Hvis du planlegger å oppgradere PC'en din om et halvt år bør du vel kanskje bare kjøpe akkurat det du har lyst til. Har du råd til 3000 kr i utgifter hver 6. måned kan du jo kjøre en kontinuerlig oppgradering av pc'en din etter hvert som du ser behovet. (fx hvis skjermkortet er for dårlig) Lenke til kommentar
Avean Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 WoW er vel det minst krevende spillet av alt og kan til og med kjøre det i 1600x1200 om jeg vil uten noe forskjell. Har riktignok bra maskin men alt i WoW verdenen er bare glattet over med en tekstur og det finnes ikke detaljer så det krever ekstremt lite av GPU`en. Lenke til kommentar
kimern9 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 har satt opp cap'n litt til 3000 kroner mer, det var prisen mamoz pc-en steg til når jeg puttet på 2g minne og win pro, her er specs http://www.dinside.no/php/art.php?id=27421...on=tekniskedata. er dette den beste pc-en jeg kan få til 13000 kroner. takker for all super hjelp til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå