Chess-Boss Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har blitt oppfordret fra kunder om å si noe om valg av dekning! Chess vil i lang tid fremover tillby både netcom og telenor- nett, mer info om dette vil vi legge ut mot slutten av året 2006. Denne melding vil også bli bekreftet av kundeservice hos chess. Idar Vollvik Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har blitt oppfordret fra kunder om å si noe om valg av dekning! Chess vil i lang tid fremover tillby både netcom og telenor- nett, mer info om dette vil vi legge ut mot slutten av året 2006. Denne melding vil også bli bekreftet av kundeservice hos chess. Idar Vollvik 5521436[/snapback] Det var da greit å høre noe "offisielt", neste spørsmål blir om det kommer noe pressemelding om dette etter hvert? Eller blir det først når det nærmer seg 2007 og alle må over uansett!? Min samboer er Chess-kunde og ønsker fortsatt Telenor-dekning.. selv skulle jeg gått tilbake til Chess om dere fikk tjenester alá Netcom's smsMania, dataMania, smsPluss og tvilling/trillingsim! Så lite sannsynlig foreløpig, om dere ikke integreres tettere med Netcom sitt nett! Lenke til kommentar
T0mmy Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg pratet med Chess kundeservice tidligere i dag, og da sa de at alle skulle over til Netcoms nett i løpet av dette året. Kan du da definere "lang tid"? Det er flere personer som allerede har blitt flyttet over jfr. denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529794 -Tommy- Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har blitt oppfordret fra kunder om å si noe om valg av dekning! Chess vil i lang tid fremover tillby både netcom og telenor- nett, mer info om dette vil vi legge ut mot slutten av året 2006. Denne melding vil også bli bekreftet av kundeservice hos chess. Idar Vollvik 5521436[/snapback] Hvorfor opplyses ikke dette når man ringer kundeservice da?? Jeg fikk beskjed om at jeg skulle over til Netcom deknig. Punktum!! Ikke ett ord om at jeg kunne velge å fremdeles ha Telenor dekning, enda jeg spesifikt spurte om dette. Synes dette er utrolig dårlig kundebehandling! Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle over til Netcom deknig. Punktum!! 5521711[/snapback] Samme her. Ble satt over til netcom uten noen forvarsel. Ringte kundeservice og de sa det ikke var noen mulighet for at jeg kunne bli flyttet over til telenor igjen... Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg trodde man kunne velge Netcom eller Telenor nettet den dag i dag jeg!? Var ikke så lenge siden jeg byttet til Netcom nettet pga. Telenor har så dårlig dekning der jeg bor. Lenke til kommentar
kazzoo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Virker jo som man får forskjellige svar etter hvem man treffer på hos kundeservice her... Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Samme her. Ble satt over til netcom uten noen forvarsel. Samme her, har kun motatt en tekstmeldig om at jeg får nytt simkort. Ikke ett ord om at jeg skulle over på Netcom dekning. Var tilfeldighetene som gjorde at jeg leste dette her. Synes ikke Chess tar kundene på alvor!! Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Virker jo som man får forskjellige svar etter hvem man treffer på hos kundeservice her... 5521755[/snapback] Ja, er enig i det! Pratet med kundeservice for litt siden angående min samboers Chess-abbonement og fikk beskjed om at hun ved ett for øyeblikket ikke fastsatt tidspunkt vil bli overført til Netcom sitt nett.. så da blir det enten Tele2 for henne, eller kanskje Netcom så vi kan bli en "trådløs familie" og ringe gratis til hverdandre. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Virker jo som man får forskjellige svar etter hvem man treffer på hos kundeservice her... 5521755[/snapback] Nei, tror ikke det, snakket akkurat med kundeservice igjen, å idag hadde de fått vite at man foreløpig kunne velge dekning, Telenor el Netcom. Så fikk da iallefall kansellert at jeg skulle over på Netcom dekning. Men som sagt, det valget har ikke vært der før idag. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Virker jo som man får forskjellige svar etter hvem man treffer på hos kundeservice her... 5521755[/snapback] Nei, tror ikke det, snakket akkurat med kundeservice igjen, å idag hadde de fått vite at man foreløpig kunne velge dekning, Telenor el Netcom. Så fikk da iallefall kansellert at jeg skulle over på Netcom dekning. Men som sagt, det valget har ikke vært der før idag. 5521806[/snapback] Snodig, da jeg ikke fikk det svaret direkte når jeg ringte i sted.. men siden de ikke ga noe tidspunkt for når min samboer skulle få Netcom-dekning så kan det hende det er snakk om uke- eller månedsvis! Får bruke tiden til å vurdere bytting av operatør, så sant ikke Chess kommer med ett "supertilbud"! Siden jeg har Netcom allerede, så frister det å overtale til henne til å bli del av en "trådløs familie", da størsteparten av regningene våre kommer av ringing til hverandre! Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Gleder meg til pressen tar tak i dette. Virker som Kundeservice sliter med å få fram riktig beskjed... En offisiell pressemelding eller offisiell informasjon på nettsidene hadde vært på sin plass nå. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Virker jo som man får forskjellige svar etter hvem man treffer på hos kundeservice her... 5521755[/snapback] Nei, tror ikke det, snakket akkurat med kundeservice igjen, å idag hadde de fått vite at man foreløpig kunne velge dekning, Telenor el Netcom. Så fikk da iallefall kansellert at jeg skulle over på Netcom dekning. Men som sagt, det valget har ikke vært der før idag. 5521806[/snapback] Snodig, da jeg ikke fikk det svaret direkte når jeg ringte i sted.. men siden de ikke ga noe tidspunkt for når min samboer skulle få Netcom-dekning så kan det hende det er snakk om uke- eller månedsvis! Får bruke tiden til å vurdere bytting av operatør, så sant ikke Chess kommer med ett "supertilbud"! Siden jeg har Netcom allerede, så frister det å overtale til henne til å bli del av en "trådløs familie", da størsteparten av regningene våre kommer av ringing til hverandre! 5521814[/snapback] Kanskje fordi jeg refererte til inlegget av Vollvik her at jeg fikk det svaret jeg fikk? Nå sa også han på kundeservice at de akkurat hadde fått beskjed om dette da.... Kanskje ikke alle har fått det med seg? Synes det stinker av hele opplegget Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Gleder meg til pressen tar tak i dette. Virker som Kundeservice sliter med å få fram riktig beskjed... En offisiell pressemelding eller offisiell informasjon på nettsidene hadde vært på sin plass nå. 5521817[/snapback] Ja, synes det er rart at dette skal foregå helt i det skjulte, ingen informasjon ifra Chess om at dekningen min skal endres. Hvorfor informerer de ikke om dette?? Redd for oppstyr å kundeflukt når det blir kjent at alle skal over på Netcom dekning? Lenke til kommentar
bbinders Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg gjetter på at Chess har en såkalt "earn-out" modell med Netcom, dvs. at dersom Chess får X antall nye kunder på Netcom-nettet innen f.eks. 1. april, blir det en ekstra "bonus". F.eks. at Netcom/Chess var enig om 11,15 per aksje, men at 0,65 av disse blir betalt kun dersom de oppnår X kunder på Netcom-nett innen 1. april. For eksempel. ;-) Følgelig er det en fordel å få over endel kunder til Netcom-nettet nå. Etter at fristen er utløpt har de tidligere eierene fått det de kan av kaken, og det blir opp til de nye eierene (Netcom) om de vil la kundene velge mellom Telenor og Netcom nett. Så kan man jo gjette på hva Netcom vil gjøre her... ;-) Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg gjetter på at Chess har en såkalt "earn-out" modell med Netcom, dvs. at dersom Chess får X antall nye kunder på Netcom-nettet innen f.eks. 1. april, blir det en ekstra "bonus". F.eks. at Netcom/Chess var enig om 11,15 per aksje, men at 0,65 av disse blir betalt kun dersom de oppnår X kunder på Netcom-nett innen 1. april. For eksempel. ;-) Følgelig er det en fordel å få over endel kunder til Netcom-nettet nå. Etter at fristen er utløpt har de tidligere eierene fått det de kan av kaken, og det blir opp til de nye eierene (Netcom) om de vil la kundene velge mellom Telenor og Netcom nett. Så kan man jo gjette på hva Netcom vil gjøre her... ;-) 5521886[/snapback] Hørtes da ut som om du vet mer enn de fleste, noe inside-informasjon ute og går eller? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Synes det er rart at administrerende direktør gjør en slik uttalelse på et forum istedefor å gjøre en kunngjøring på sine egne hjemmesider. Det er jo tross alt ikke alle Chess kunder som leser på dette forumet heller. Når det er sagt kom det jo ikke som en overraskelse at dette ville skje selv om store høvding i samme selskap hadde sagt noe annet til pressen før. Men det skal bli spennende å se på hva "nytt" som man vil kunne tilby sine kunder i framtiden, hvis dette er så kostnadseffektivt som man hevder. Største utfordringen til Chess nå er jo de som ikke vil få dekning. Chess tjente jo på å være eneste selskap som hadde tilbud som dekket alle. Dessuten er det en folkeholdning at hvis man har NetCom dekning så er dette mye dårligere enn Telenor sin dekning. escobar: Hørtes lurt ut, skal selv ha NetCom Familie når jeg blir "gammel" nok om et år. Eneste minus at ma nmå være fyllt 25 år he he. Lenke til kommentar
bbinders Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg gjetter på at Chess har en såkalt "earn-out" modell med Netcom, dvs. at dersom Chess får X antall nye kunder på Netcom-nettet innen f.eks. 1. april, blir det en ekstra "bonus". F.eks. at Netcom/Chess var enig om 11,15 per aksje, men at 0,65 av disse blir betalt kun dersom de oppnår X kunder på Netcom-nett innen 1. april. For eksempel. ;-) Følgelig er det en fordel å få over endel kunder til Netcom-nettet nå. Etter at fristen er utløpt har de tidligere eierene fått det de kan av kaken, og det blir opp til de nye eierene (Netcom) om de vil la kundene velge mellom Telenor og Netcom nett. Så kan man jo gjette på hva Netcom vil gjøre her... ;-) 5521886[/snapback] Hørtes da ut som om du vet mer enn de fleste, noe inside-informasjon ute og går eller? 5521914[/snapback] Haha! :!: Ingen kommentar. Neida. Fant noen detaljer om kjøpet i Teleavisen, se http://www.teleavisen.no/default.asp?page=25&article=15719. Hilsen bbindersen Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Fra en forretningsmessig synsvinkel så skjønner jeg veldig godt at TeliaSonera er best tjent med å få alle kundene over på sitt eget (Netcoms) nett. Man vil jo ikke "sponse" konkurrenten. Hadde de sendt ut et skriv til samtlige kunder med Telenordekning og fortalt om planene framover, samt lagt inn denne informasjonen + evnt tilleggsinfo på nettsidene, så hadde det vært en grei sak. Men måten det blir gjort på nå har vel ikke vært den beste... Blir spennende å se hva slags reaksjoner og konsekvenser en slik overflytting vil ha å si for Chess som selskap. Har noen mulighet til å scanne brevet fra Chess? Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har skannet inn brevene fra Chess. Ligger i denne posten. Begge brevene fikk jeg Tirsdag 24.01.06 og i dag ble sim kortet med netcom dekning aktiver Så nå er det bare å få byttet over til Tele2 så fort det lar seg gjøre. Vært Chess kunde i over 2 år og vært rimelig fornøyd, men når de gjør dette på en slik useriøs måte sier jeg takk og forvel. Har sendt mail til Chess der jeg har gjort det rimelig klart for dem hva jeg mener om selskapet nå og hvor frustrert jeg blir av dette! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå