thomasb89 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 hva er forskjellen på 8 mb og 16 mb cache på hdd?? er det hastigheten mens du kopier? kan noen forklare meg det?`er det verdt å betale noen 1oo lapper mer få¨r å få en med 16 mb? hvilke disker anbefaler dere ??skal ha sata/sata 2 ? hvilke merke er best i disker?? Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 cachen er hvor mye hurtigminne som finnes på disken, de data som ligger lagret i cache kan aksesseres mye fortere av sytemet enn om man må hente data fra platene på disken. Det har litt å si på ytelsen... for å finne ut hvilken disk som er best er det greit om du oppgir dine bruksområder først... Lenke til kommentar
thomasb89 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 disken skal brukes kun til bilder.filmer,musikk og andre filer ikke til os eller programfiler.. håper på svar skal handle snart Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Da ville jeg ha handlet så stor disk som mulig til en lavest mulig pris... Ytelsen på en lagringsdisk synes iallefall jeg er helt uvesentlig.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Enig med un0kai der, kjøp billigst mulig om den bare skal være lagringsharddisk.. Til OS hadde det vært en helt annen sak.. Lenke til kommentar
thomasb89 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Enig med un0kai der, kjøp billigst mulig om den bare skal være lagringsharddisk..Til OS hadde det vært en helt annen sak.. 5527460[/snapback] ok takk for alle svar,, noen merker som bråker mindre og bedre enn andre? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Samsung sine Spinpoint harddisker sies ihvertfall å være de mest støysvake harddiskene, så vet du det. Ang ytelsesforskjell tror jeg ikke det har så voldsomt å si siden du skal bruke den som lagringsdisk. Tror du blir fornøyd samme hva du velger i grunn Lenke til kommentar
thomasb89 Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 hva er forskjell på sata og sata II har sett på en som er sata II 250 gb 8 mb 885,- og en sata 320 gb 8 mb 1120,- hadde begge vært sata II hadde jeg tatt den nederste men siden jeg ikke vet om foskjeller,,kun at sikkert sata II er bedre på noen måter?? er det stor forskjell skal som sagt brukes til lagringsharddisk Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 den er på tilbud her hadde jeg valgt... 750/250= 3kr per GB 1120/320= 3.5kr per GB det finnes ikke noe som heter sata2, det er et uttrykk som ikke burde brukes, med man mener sata-300 med det + ncq, ncq er tull fra ende til annen, og dobbelt så høy båndbredde ahr egentlig ekstremt lite å si siden en disk ikke klarer å lese fortere enn 60-70mb/s uansett, så "sata2" har lite å si egentlig. Hvis du ikke har behov for meget store mengder lagringsplass, slik at antall disker blir et problem så hadde jeg valgt den som gir mest GB per krone. Ytelsen er helt uvesentlig på en lagringspartisjon etter min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå