puslingper Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Ser at stadig flere CPUer kommer med støtte for hardware virtualisering. Hva betyr egentlig dette? Jeg har planer om å kjøpe et AMD X2-system og kjøre to OS samtidig (Linux, Ubuntu sansynligvis, og Win XP) ved hjelp av Xen (fra XenSource.com, Open Source virtualiseringssoftware ala VMWare). Jeg tenkte å tilordne OSene en kjerne hver. Har hardware virtualisering noe å si for dette oppsettet eller er det unødvendig når antall OS er <= antall CPUkjerner? Sleng gjerne med et tips eller to om et godt og stille HK til en AMD Athlon 64 X2 3800+. Stein :-) Lenke til kommentar
mar Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Når du bruker sotfware som feks dagens VmWare så har du ikke tilgang til ekte hardware i den virtuelle maskinen. Dersom du feks bruker Linux som verts OS og Windows XP som gjest vil du feks ikke kunne dra nytte av hardwarestøtte for DirectX/OpenGL. Slik som jeg har forstått denne nye hardware virtualiseringen så er litt av poenget at denne typer begrensninger skal fjernes, men som sagt er ikke 100% sikker på dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå