koda Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Noen som vet om et ok lydløst AGP skjermkort? Alle tester jeg ser nå gjelder PCIe-kort, og det går ikke på mitt MSI K8N Neo Platinum. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hadde vært greit å vite om prisklasse. Dette kortet Geforce 6600 GT f.eks. skal være stille. Lenke til kommentar
koda Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) (Så nå at det gikk an å søke på vifteløst i prisguiden.. ) Geforce 6600 GT ser jo bra ut, men prisen er nok for høy. Jeg bruker ikke maskinen til spilling, kun til film og annen kontorbruk, så da kan jeg nok gå endel ned i pris. Det jeg liker med det jeg har i dag (Nvidia Geforce FX 5700 LE 128MB) er at det har dualview, dvs. at når jeg starter en film på skjermen, kan jeg sette at den automatisk blir spilt av i fullskjerm på TV-en. Er det en funksjon de fleste kort i dag har, sånn at jeg kan gå for et billig et? Grunnen til at jeg vil bytte er fordi jeg vil gjøre PC-en lydløs. Har kjøpt vifteløs PSU, og nå er skjermkortet neste. Vurderer evt. å kjøpe Thermaltake Schooner for å få varmen ut av kabinettet... Noen som vet hvordan er dagens billigkort er i forhold til det jeg allerede har? Burde jeg gå for Schooner, fordi jeg da senere kan oppgradere til råere skjermkort, og fortsatt bruke den passive kjølingen? Endret 31. januar 2006 av koda Lenke til kommentar
koda Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Hva med Zalman VF700-Cu Ser at mange anbefaler den, men laveste støynivå er 18,5 dB. Dette er sikkert lavt, men lavt nok? PC-en står altså i stua, og dama er SVÆRT sensitiv på lyd, så løsningen er altså mest mulig lydløs. Dessuten vil vel ikke den fjerne så mye varme ut av kabinettet som Schooner-en? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har Schooneren på mitt X800XT PE. Jeg kan absolutt anbefale den,men hvis du har dårlig luftgjennomstrømning i kabinettet ditt vil den nok bli varmere enn Zalmankjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå