Kåre Hansen Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei alle sammen. Kom over dette på nettet: Holophonic Sound. Developed in the 1980s by Hugo Zuccarelli, Holophonic Sound uses the same “multiple exposure” premise as that used to create holographic images (“holograms”). Holophonic Sound is produced by recording the interference pattern generated when the original recorded signal is combined with an inaudible digital reference signal. The recorded sound produced is so realistic, some people claim they can smell sulphur when they listen to a holophonic recording of someone striking a match! It appears that Holophonic Sound waves stimulate our brains to reproduce very realistic and truly three dimensional sound within us, thereby stimulating other corresponding responses that our brains expect to accompany the sound, (like scents or other sensations). Note fra meg: Ha på hodetelefoner, hvis du da ikke har 5.1 system. Hodetelefoner gir dog den beste effekten : Begge eksemplene mine åpnes direkte i din mediaplayer: Eksempel 1: Fyrstikkeske Eksempel 2: Super sexy kvinnestemme Dette imponerte hvertfall meg noe inni hampen... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har hørt fyrstikk esken. Utrolig fascinerende at en får til slikt med bare 2 kanaler. Eksempel nummer 2 var stillige greier, veldig sexy ja... Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) For de som er skalla og aldri er hos frisøren. Slik høres det ut Endret 30. januar 2006 av Kåre Hansen Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeez. Er på skolen nå og får ikke hørt. *ha veldig lyst til å høre* Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Dette ble nevnt i SO for en stund siden. Tror dette kommer til å revelusjonere litt. Håper i hvertfall det. En kan gå inn her: http://www.holophonic.ch/ for å se introen til siden. Litt skummel slutt på den.. Og her: http://www.holophonic.ch/test.php er det noen flere lyder. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg går på Elektronikk Vk1. Vi har laget noe slik holografisk lyd engang. En måtte sitte med en microfon halveis inni hvert øre. Så lyden blir tatt opp slik øre vil merke det. Pgr Fargetoner og bølger så blir lyden som det er nesten surround. Men enda bedre, dette funker med 2 kanaler fordi vi bare har 2 ører. Vi fikk læreren til å går rundt å snakke å lage lyder rundt i klasserommet. Helt sykt å høre det igjen, trodde læreren var i klasserommet var der når jeg hørte på det. Men satt alene Helt fantastisk... Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Sykt... All lyd burde vært slik standard Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 WOW! Den der med fyrstikkesken var facinerende, kunne ikke unngå å flire av meg selv da jeg prøvde å se etter personen som rista på eska Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Meget imponerende! Likte fyrsikkeska jeg og! =) dette skal faenmeg inn på ipoden! (kan brife og si jeg har fått meg 5.1 headphones ) Endret 30. januar 2006 av TorgeirS Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Haha, mamma ble helt hysterisk og trodde jeg klipte håret hennes! Tenk dere slik lyd i Counter-Strike da, eller andre FPS-spill. Genialt. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 SYkt tøft. skal høre mer når eg kommer hjemm. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 SKUMMELT! Fyrstikkeskene er helt rått! Jeg måtte snu meg og se både til høyre og venstre for å se om det stod noen ved siden av meg og rista på fyrstikkeska! Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 dette må testes når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Det der var veldig spessielt. Det der hadde blitt en bedre kino opplevelse. Endret 30. januar 2006 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Fyrstikkesken tok av når den gikk på en måte bak hodet ditt, ved nakken. Jeg måtte nesten klø jeg for å kjenne om det var noe der Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Mest imponert over damestemmen jeg. Den på hodetelfonene samtidig som jeg surfer i sommertråden min (se sigg) gjør underverker Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Kan nok bli et problem å få slik lyd på kino uten å måtte bruke headsett da. Men en gang i fremtiden kan vi nok få det til. Men blir nok litt vansklig å lage filmer å spill med slik lyd, men sikkert mulig. Blir litt vansklig å høytallere til å lage lyden under alle sammen på en kino Endret 30. januar 2006 av Drunken_Master Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Bleh. Linkene virker ikke... Alternative linker? Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Bleh. Linkene virker ikke... Alternative linker? 5523414[/snapback] De funker de. Må bare høyreklikke på linken og trykke "Save target as" eller "Save link as". Tar en stund før de begynner å laste ned. Var slik i stad i alle fall Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Kan nok bli et problem å få slik lyd på kino uten å måtte bruke headsett da. Men en gang i fremtiden kan vi nok få det til. Men blir nok litt vansklig å lage filmer å spill med slik lyd, men sikkert mulig. Blir litt vansklig å høytallere til å lage lyden under alle sammen på en kino 5523279[/snapback] Det burde gå an å lage spill med slik lyd, det bare krever litt CPU-kraft, eventuellt får lydkort en kraftigere prosessor på seg. Jeg kan også tenke meg at det kan integreres på en kombinert grafikk, lyd og fysikkbrikke. Tenk dere spill som Resident Evil / Silent Hill med slik lyd, det kan umulig være bra for helsa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå