Gå til innhold

Vannkjøling til X2 4200+/7800GTX


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå bygge vannkjøling i pcn, men har problemer med å finne ut hva jeg skal ha.

 

jeg skal kjøle en X2 4200+, ett xfx 7800GTX, og eventuelt 2 raptorer.

 

siden pc¨n er ganske kraftig er det ikke ytelse som er det aller viktigste, men jeg vil først og fremst få ned støynivået.

 

jeg har ett Asus A8N-SLI Premium, men passiv kjøler på NB, men blir denne veldig varm viss jeg kutter ut kabinettviftne mine kanskje?

 

jeg ser det er mange ferdige sett ute på markedet, men vet ikke hva jeg bør går for, har ikke hatt intern vannkjøling før.

 

Trenger råd om hva jeg bør kjøpe, og gjerne råd om hvordan jeg skal plassere radiator i Thermaltake Swing kabinettet mitt, som er rimelig fullt fra før.

 

Har liten kunnskap om vannkjøling, så jeg klarer ikke sette sammen ett eget sett ut i fra det jeg ser på netbutikkene..

 

Pris er ikke så veldig viktig.. for ett komplett sett vil jeg helst ikke betale over 2500-3000, men viss jeg skal kjøpe i deler kan jeg gå mye høyere. kjøper inn etterhvert som jeg har råd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

velg heller dette sette:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=-...T04&mcat=14s385

 

Eller det med singel rad. Da er du sikkra et godt kjøp.

Den GPU blokka er bra da den kjøler minne og selve prosessoren.

Med dobbel radiator får du bedre kjøling, men med singel får du grei kjøling som holder så lenge du ikke skal overklokke.

 

Men for en så bra data ( med raptor? ) anbefaler jeg dobbel rad.!

 

Da kan du overklokke litt å ;P

Lenke til kommentar
Ja, det er sant :p

 

Jeg har bare plass øverst men ville ikke ødelegget mitt Lian Li så jeg har singel <3

5524927[/snapback]

 

Hehehe, samme her! Har Lian Li PC6070B som er støydempet med matter, så vil ikke skjære i sidene eller toppen. Har skjært ut 120mm plasser der det før var 80mm da :p Tatt vare på 80mm festene også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...