kristwa Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg har bestillt en AMD Athlon XP 2100+ Boxed. Nei, jeg skal ikke overclocke. Så leser jeg her (ikke mange topicer nedover) at viften som følger med bråker som et uvær. Definer "som et uvær" i dB (ca). Jeg tåler litt bråk, men ikke allt for mye. Men på den andre siden så har jeg null peiling på vifter, kjølepasta og hva det nå måtte være som er på microplex.no f.eks. Dermed tør jeg heller ikke handle vifter der... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 du ville ha definert høyt lydnivå? vel, jeg vil si at over 30 DBa er for mye. jeg har en på 32 dba og synes det er alt for mye. (heldigvis ligger nå mine nye vifter og venter på meg på posten ) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Dette er *veldig* subjektivt emne, men min personlige oppfattning: >35dB bråker som et uvær, helt uakseptabelt 30dB-35dB høyt lydnivå, i lengden plagsomt. Kunne ikke tenke meg å ha så bråkete vifter selv 25dB-29dB godkjent, men ikke anbefalt 20-25dB forholdsvis stille, bra kjøling, lite støy 15-20dB støysvakt <15dB veldig støysvakt, harddisken blir mest trolig den mest støyende delen Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 den bråker noe over 30 db for mye for min smak. skal du jobbe mye med stille arbeid som word osv. så ville jeg ikke kjøpt vifte som bråker over 25 db. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 Regner med at jeg får klare meg med den medfølgende viften i noen måneder da, så får jeg heller vurdere en microplex vifte (*grøss*, kan se for meg knus og knas som resultat). Men den viften jeg har nå (på en Intel Celeron 600 MHz er jo så snill på lydnivå at det er til å grine av... Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 bør kanskje nevnes at å se på db tallet ikke nødvendigvis ikke sier alt om viftestøyen. noen vifter "brummer" mens andre "uler" osv. dette er nesten viktigere en db nivået spør du meg, det beste er å ungå 60mm vifter da disse som oftest lager en høyfrekvent hvine lyd. 80mm vifter er mere behagelige (ikke delta og ystech) men kan varme ørene ganske godt. klart best er 120mm vifter fen eneste bakdelen er at disse må festes med en adapter, men da får man max luftstrøm med minimum lydnivå. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Tror du kommer til å overleve støyen, hvis du da ikke MÅ ha maskina stående på ved puta di om natta da... Da kan den bli et irritasjonsmoment... Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 hehe, desverre er situasjonen slik at pc'en står 1,5 meter unna senga mi. Og pc'en skal være online 24/7. Men jeg sovner lett da i det minste . Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg har en en 120mm vifte som kjøler ned min cpu på 2.2. Dette er faktisk den eneste kjølingen jeg har i pc'en min. Dessuten kjører systemet mitt på rdram. Så dette gir fra seg mye varme. Men den vifta gjør susen. Jeg bruker en funnel som står direkte over cpu'en. Det eneste som bråker mer enn denne vifta er støy fra harddiskene. jeg vil anbefale på det sterkeste å kjøpe en 120mm vifte. Dette gir maks luft og ``nesten`` minst støy! Good luck with your new computer! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-14 23:19, Divxdude skrev:Jeg har en en 120mm vifte som kjøler ned min cpu på 2.2. Dette er faktisk den eneste kjølingen jeg har i pc'en min. Dessuten kjører systemet mitt på rdram. Så dette gir fra seg mye varme. Men den vifta gjør susen. Jeg bruker en funnel som står direkte over cpu'en. Det eneste som bråker mer enn denne vifta er støy fra harddiskene. jeg vil anbefale på det sterkeste å kjøpe en 120mm vifte. Dette gir maks luft og ``nesten`` minst støy!Good luck with your new computer! Kor fe eg kjøpt 120 mm adapter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå