Gå til innhold

HTPC - Trenger litt rå og veiledning

Anbefalte innlegg

Må snart ha meg ny PC har sett på følgende oppsett:

Produkt

AMD Athlon 64 3700+ eller AMD Atholon 64 3500+

Asus A8N-E eller Asus A8N-SLI Delux

Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512) eller TwinMOS Dual-Channel 1014 MB

Gainward Geforce 6600 GT 128MB Ultra/1960PCX eller Asus Extreme N6600 GT

Maxtor DiamondMax 10 250 GB S-ATA eller Western Digital Caviar SE16 250GB S-ATA

NorthQ 4001SX, 120mm, 24-pin/PCIe eller Hiper HPU-4K480

Silverstone SST-LC17 eller Thermaltake Tenor

Handlevogn

Kan dette være et bra oppsett? Kan det gjøres endringer uten stor forskjell i pris?

Eventuelt om noen har andre forslag, ikke mer enn 10.000,- (HELST)

Jeg er glad for all hjelp jeg kan få!!

Endret av hagern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden dette skal være en HTPC bør du velge komponenter som ikke støyer så mye.

1:Kjøp en stillegående kjøler til cpu.

2:Bytt hovedkort til et som har passiv kjøling,eller kjøp en passiv Zalmankjøler til et av de hovedkortene du har satt opp.

3:Bytt til en Samsung harddisk,den bråker mye mindre enn Maxtor og WD.

4:Bytt til et skjermkort med passiv kjøling.

Edit:Jeg kommer ikke inn på handlevognen din.

Edit2: Sjekk ut dette skjermkortet. Det koster ca 1100 kr hos SHG.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Siden dette skal være en HTPC bør du velge komponenter som ikke støyer så mye.

1:Kjøp en stillegående kjøler til cpu.

2:Bytt hovedkort til et som har passiv kjøling,eller kjøp en passiv Zalmankjøler til et av de hovedkortene du har satt opp.

3:Bytt til en Samsung harddisk,den bråker mye mindre enn Maxtor og WD.

4:Bytt til et skjermkort med passiv kjøling.

Edit:Jeg kommer ikke inn på handlevognen din.

5520899[/snapback]

PC skal ikke fungere som en HTPC jeg bare ønsker et slikt kabinett så støy er ikke så viktig for meg. Burde ha skrevet dette i det føste innlegget. Hvordan vil komponentene mine være til dette formålet?

Lenke til kommentar
Komponenten du har satt opp er bra de,men de støyer som sagt.

Det vil ikke koste deg noe særlig mer å heller velge andre komonenter som ikke støyer så mye. Å ha en pc som høres ut som et fly blir man fort lei av.

5520925[/snapback]

Skjønner, per i dag kan man vell si at jeg har en slik PC som bråker som et fly, men det plager egentlig ikke meg.

Ytelses messig, er det andre komponenter som kan gi økt ytelse uten at det koster alt for mye ekstra?

Lenke til kommentar
Hvis du spiller mye,så vil et bedre skjermkort være en stor fordel.

Hvis du har råd,så kjøp 7800GT.

Eller gå hvertfall opp til et 6800GS.

5520973[/snapback]

Jeg har vurdert det, men jeg spiller ikke så mye. Har hørt at man bør legge litt ekstra i et bra hovedkort, stemmer dette? Bør jeg kjøpe bedre enn det jeg har satt opp?

Lenke til kommentar

Hvis formålet er HTPC, bør du tenke støynivå, og ikke ytelse. Jeg ville valgt X1300 med passiv kjøler til grafikkort. Dette er bra iht Mediacenter 2005, men light iht spilling.

Legg penger i passiv kjøling til chipset, og kanskje spander på deg en passiv PSU ala: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305409&cks=PRL (Husk kabinettvifter i dette tilfellet)

I tillegg er det et *must* med et TVkort f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511&cks=FRO og software EPG. (Sjekk først hvilket TVsignaler du har)

Lenke til kommentar
slik jeg har erfart er det faktisk utrolig lite og hante på forskjellige hovedkort..... mulig noen blir og ta meg nå. skal snekre ei liste til deg :thumbup:

5521200[/snapback]

Det høres bra ut, jeg er svært takknemelig for hjelp. Er mye nærmer en ny PC nå! :thumbup: men tenker fortsatt :hmm:

Lenke til kommentar
Hvis formålet er HTPC, bør du tenke støynivå, og ikke ytelse. Jeg ville valgt X1300 med passiv kjøler til grafikkort. Dette er bra iht Mediacenter 2005, men light iht spilling.

Legg penger i passiv kjøling til chipset, og kanskje spander på deg en passiv PSU ala: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305409&cks=PRL (Husk kabinettvifter i dette tilfellet)

I tillegg er det et *must* med et TVkort f.eks http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314511&cks=FRO og software EPG. (Sjekk først hvilket TVsignaler du har)

5521217[/snapback]

Som jeg skrev tidliger skal denne PC være en bruks PC som ikke bare skal være HTPC er derfor ikke så viktig for meg med støy nivå! Klart det er bra hvis den ikke bråker, men jeg vil ikke la dette gå utover ytelsen.

Lenke til kommentar

5521217[/snapback]

Som jeg skrev tidliger skal denne PC være en bruks PC som ikke bare skal være HTPC er derfor ikke så viktig for meg med støy nivå! Klart det er bra hvis den ikke bråker, men jeg vil ikke la dette gå utover ytelsen.

5521234[/snapback]

Det er riktig. En HTPC er en generell brukspc. Ønsker du en spillPC er ikke tema HTPC desverre. Disse to PCvarientene er på hver sin side av verden.

Lenke til kommentar

Ebox.no (har alle varene) Lagerstatus Pris

AMD Athlon 64 3500+ (Venice) [erstatt] Ukjent 2056,-

Asus A8N-E [erstatt] Ukjent 876,-

Hiper Type-R 480W [erstatt] Ukjent 721,-

Kingston ValueRAM DDR400 2048MB [erstatt] Ukjent 1634,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB [erstatt] Ukjent 925,-

Silverstone SST-LC17 [erstatt] Ukjent 884,-

XFX GeForce 6800 GS XXX [erstatt] Ukjent 2241,-

Zalman ZM-NB47J [erstatt] Ukjent 40,-

TOTALT 9377,-

Komplett.no (har alle varene) Lagerstatus Pris

AMD Athlon 64 3500+ (Venice) [erstatt] 20060130 1995,-

Asus A8N-E [erstatt] 20060130 895,-

Hiper Type-R 480W [erstatt] 20060130 798,-

Kingston ValueRAM DDR400 2048MB [erstatt] 20060130 1649,-

Samsung SpinPoint P120 250 GB [erstatt] 20060130 850,-

Silverstone SST-LC17 [erstatt] > 7 dager 969,-

XFX GeForce 6800 GS XXX [erstatt] 20060130 2249,-

Zalman ZM-NB47J [erstatt] 20060130 49,-

TOTALT 9454,-

Kjøp disse varene hos Komplett.no

ble noe slik....

Lenke til kommentar

Greit kanskje overskriften er litt feil, men den skal også brukes som HTPC. Grunnen til at jeg vil ha en slik PC er at da kan den stå sammen med resten av HIFI utstyr. Men med mye lyd spiller det ingen rolle om PCen bråker noe mer en enn HTPC med alt vifte løst og mobile prossessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...