Zeph Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Sitter her å skriver og plutseleg kjem det opp ei æ der det skal stå ø. Når eg trykker på Æ på tastaturet så kjem det opp ein Ø, mens når eg trykker på Ø kjem det opp ein Æ. Å og resten av tastaturen fungerer fint. What's wrong? Lenke til kommentar
MiniX Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Er du sikker på at ikke noen venner eller søsken har bytta om på knappene? Ø skal være til venstre for Æ på tastaturet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Hehe, ja eg er sikker. Har 7 andre tastatur rundt meg som alle er like. Dessuten merkar eg at når eg skriv så blir det alltid feil. Edit: No skjedde det ting her. På forumet blir det no: Ø = Ö Æ = Ä Men Å er framleis Å. Har ikkje klussa med språk eller noko som helst. I word har eg framleis Æ og Ø, men dei er bytta om. Edit2: I MS Outlook fungerer Æ og Ø som normalt. Endret 30. januar 2006 av zeph Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 hvis jeg ikke husker feil er det dansk oppsett som bytter om æ og ø knappen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 ..og det siste er svensk. Du har sikkert en hurtigtast et sted som veksler mellom tastaturoppsett. Så har du trykket den kombinasjonen uten å vite det selv. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hvor er det du opplever at Æ og Ø er byttet om. I word. Eller i et spill som f. eks Counter Strike. På meg har det ihverfall skjedd at det har blitt byttet om Æ og Ø når jeg har spillt spill. Men aldri når jeg har skrivd i word, andre skriveprogrammer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Yey! Funka å slette alle andre språk i innstillingane, men det var jo forskjellig frå program til program, eg har ikkje endra språket på heile maskina. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Siden jeg har englesk tastatur bruker jeg language baren ganske ofte - bruke norsk på forumet for å få åøæ, men engelsk til andre ting, bl.a lettere tilgang på / (smakssak). Høyreklikk på meny linjen og se under Toolbars -> og language bar. Hurtig tast hos meg er Left shift + Alt, og jeg har forskjellig språk i både forskjellige program og internett vindu, ganske praktisk syns jeg, men klart - hvis du ikke vil bruke det, skaper det sikkert litt forvirring (akkurat som de "#¤#¤¤ sticky keys som er default på hurtigtasten shift nede i 5 eller 8 sec, lite praktisk når du har en tenke pause i begynnelsen av en setning, men har shift nede...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå