Gå til innhold

Æ og Ø har bytta plass på tastaturet.

Zeph

Anbefalte innlegg

Sitter her å skriver og plutseleg kjem det opp ei æ der det skal stå ø. Når eg trykker på Æ på tastaturet så kjem det opp ein Ø, mens når eg trykker på Ø kjem det opp ein Æ.

Å og resten av tastaturen fungerer fint.

What's wrong? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja eg er sikker. Har 7 andre tastatur rundt meg som alle er like. Dessuten merkar eg at når eg skriv så blir det alltid feil.

Edit: No skjedde det ting her. På forumet blir det no:

Ø = Ö

Æ = Ä

Men Å er framleis Å. Har ikkje klussa med språk eller noko som helst. I word har eg framleis Æ og Ø, men dei er bytta om.

Edit2: I MS Outlook fungerer Æ og Ø som normalt. :huh:

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Hvor er det du opplever at Æ og Ø er byttet om. I word. Eller i et spill som f. eks Counter Strike.

På meg har det ihverfall skjedd at det har blitt byttet om Æ og Ø når jeg har spillt spill. Men aldri når jeg har skrivd i word, andre skriveprogrammer.

Lenke til kommentar

Siden jeg har englesk tastatur bruker jeg language baren ganske ofte - bruke norsk på forumet for å få åøæ, men engelsk til andre ting, bl.a lettere tilgang på / (smakssak).

Høyreklikk på meny linjen og se under Toolbars -> og language bar.

Hurtig tast hos meg er Left shift + Alt, og jeg har forskjellig språk i både forskjellige program og internett vindu, ganske praktisk syns jeg, men klart - hvis du ikke vil bruke det, skaper det sikkert litt forvirring (akkurat som de "#¤#¤¤ sticky keys som er default på hurtigtasten shift nede i 5 eller 8 sec, lite praktisk når du har en tenke pause i begynnelsen av en setning, men har shift nede...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...