Gå til innhold

AMD FX-60 Klubben


Jimster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lagt inn bestilling. Regner med at prosessoren er i havn tidlig neste uke. Håper på å kunne overklokke denne til 3.0 Ghz uten væskeavkjøling.

5694574[/snapback]

 

 

Viss du klarer det så er du i hvert fall den første jeg kjenner til..

 

Min maskin er fortsatt ikke klar, men jeg vil svært gjærne høre hvordan det går med deg og andre som forsøker å klokke denne prosessoresn....

Lenke til kommentar
Har tatt sin tid med din PC HeAtHeN! Skal folka bygge opp CPUen fra bunn av eller? :p hehe

5696448[/snapback]

 

Tror han skal vente på 7900gtx. Dessuten har han fått litt fortjent pepper av noen her på forumet :innocent:

5696505[/snapback]

 

Jupp det har blitt MYE pepper ja..... :thumbup:

 

men..men.. jeg synes det er bra jeg, for jeg lærer mye av det.....

 

viss jeg klarer å vente så skal jeg ha 2 X 7900 GTX Duo i SLI, men viss disse ikke lanseres tilnærmet samtidig med singelcore kortene så blir det nok et vanlig kort...

 

Blir liksom litt lei av å vente...

Plutselig så er det vår, sommer, og plutselig så er det Vista i maskinen i steden...

 

Jeg krysser fingrene for at jeg har maskinen klar i slutten av Mars, eller begynnelsen av April...

 

Men jeg er veldig interesert i å høre deres erfaringer på hvor klokkeglad denne prosessoren er....

Lenke til kommentar
Viss du klarer det så er du i hvert fall den første jeg kjenner til..

 

Vel, jeg har lest flere tester der folk har klokket den til 3.0 Ghz på luft (med gode kjølere, vel og merke), så med litt flaks kan det gå (på sikt vil jeg nok også gå over til væskeavkjøling, men akkurat nå har jeg for trangt kabinett). Her er et eksempel fra Hothardware.com:

 

To achieve the 3GHz mark we only had to change the CPU core multiplier to 15X in the BIOS and leave the system clock speed at a standard 200MHz which allowed us to keep system memory and HyperTransport speeds within specifications.  We did increase the core voltage to 1.3V + .2V boost for 1.5V total as well in the CPU voltage settings of our Asus A8N32 SLI test system motherboard. The new AMD core proved itself to be very stable at this configuration, remaining glitch-free after several extensive 100% CPU load tests.  The obligatory "no guarantees" rule of overclocking applies here but we're fairly confident that anyone interested in taking the Athlon 64 FX-60 higher will realize very positive results, at the very least completely stable 2.8GHz operation and that's with perhaps a more modest CPU cooler than we used as well.

Lenke til kommentar
Viss du klarer det så er du i hvert fall den første jeg kjenner til..

 

Vel, jeg har lest flere tester der folk har klokket den til 3.0 Ghz på luft (med gode kjølere, vel og merke), så med litt flaks kan det gå (på sikt vil jeg nok også gå over til væskeavkjøling, men akkurat nå har jeg for trangt kabinett). Her er et eksempel fra Hothardware.com:

5698317[/snapback]

 

Stilig... dette ser lovende ut ja......

i sted kom jeg faktisk over noen andre ekstreme resultater med denne brikken....

 

Inne på Xtreme Systems fant jeg tråden: FX-60 Air Cooling OverClock .

 

Her har vi en som kjører superPI stabilt på utrolige 3109 MHz.. :dribble:

 

Det var jo utrolig konge da.... :thumbup:

 

Stepping på denne prosessoren er 0536 UPMW, hva de bokstavene betyr veit jeg ikke helt...

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Viss du klarer det så er du i hvert fall den første jeg kjenner til..

 

Vel, jeg har lest flere tester der folk har klokket den til 3.0 Ghz på luft (med gode kjølere, vel og merke), så med litt flaks kan det gå (på sikt vil jeg nok også gå over til væskeavkjøling, men akkurat nå har jeg for trangt kabinett). Her er et eksempel fra Hothardware.com:

5698317[/snapback]

 

Stilig... dette ser lovende ut ja......

i sted kom jeg faktisk over noen andre ekstreme resultater med denne brikken....

 

Inne på Xtreme Systems fant jeg tråden: FX-60 Air Cooling OverClock .

 

Her har vi en som kjører superPI stabilt på utrolige 3109 MHz.. :dribble:

 

Det var jo utrolig konge da.... :thumbup:

 

Stepping på denne prosessoren er 0536 UPMW, hva de bokstavene betyr veit jeg ikke helt...

5699985[/snapback]

Når du alikevel skal svi av 9000nok på en prossesor , hvorfor ikke da gå for intels 955 , den er vel langt sprekere en amd`s fx60

Lenke til kommentar
Intelprosessoren  overklokker jo langt bedre (har sett opp i mot 5000ghz med vannkjøling , det var jo en her som nettopp fikk 2600cpu poeng i 3d mark 06 ,,mens fx60 ligger på ca 2200 poeng

5719264[/snapback]

det er der helt sinnsykt mann :cool:

 

den leveres vel for så vidt fabrikk klokket på 4,2 GHz i noen oppsett.

 

I Dell XPS Renegade maskinen til eksempel, så har de denne prosessoren gående på 4,2Ghz, + 4 skjermkort. og alt kjøles på luft.

 

Ikke skjønner jeg heller hvorfor FX60 skal være så mye bedre, men men.. det er nå det alle har sakt, så jeg la opp til et oppsett med den da.. :p

 

Nå må man vel sammenligne likt kanskje?

5000 MHz er jo helt utrolig mye da, men så er vel offisiell verdensrekord på en AMD prosessor 4000 MHz eller noe.. :hmm:

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
Ser at folk fortsatt ikke har fått med seg at klokkefrekvens ikke betyr alt!

5000 Mhz Pentium XE 955 høres utrolig ut, men tro meg en Conroe på 2667 Mhz er mye raskere! En FX-60 @ 3.0 Ghz er også det. Get over it.

5719808[/snapback]

En FX-60 på 3.0ghz, ville fått betegnelsen 6000+, hvis de hadde brukt det navnet, og hvis du "regner" slik AMD gjør på dual core cpuer. (for hver gang du øker frekvensen med 1 øker tallet med to)

Ta eksempel i f.eks 4800+ med 2.4ghz, da blir 2.6ghz 5200+, 2.8ghz 5600+ osv..

 

Dette sier da ikke i seg selv noenting, men tenkte det karnskje var verdt å nevne.

 

En dual core på 5ghz, som er "lett" å oppnå tviler jeg faktisk på.

Og hvis du faktisk kan kjøre cpuen 24/7 med denne frekvensen ville jeg trodd det er sensasjonelt.

(Da teller det ikke hvis pcen må holdes under konstant opsikt pga flytende nitrogen eller andre ekstrem kjølemetoder)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...