Gå til innhold

AMD FX-60 Klubben


Jimster

Anbefalte innlegg

Bah! Mer PSU trøbbel.... Thermaltake 680W nekter plent å funke sammen med DFI hovedkortet mitt, selv om den ikke er defekt... Sendte tilbake til netshop nok en gang, får byttet den i en Hiper Type-R 580W isteden :thumbup:

 

Hvis ikke DEN funker, nei da vet ikke jeg! Satser på å få overklokka litt om et par dager da.. hehe ;)

5565866[/snapback]

Hva var det jeg sa om den? :tease:

 

Vet du hvorfor den ikke fungerte?

5566604[/snapback]

Nope, ikke den fjerneste anelse :ermm: Den nekta plent å starte. Testa den på min gamle pc (abit nf7-s, amd 2500+, radeon 9800pro) og den starta med en gang.. Virker som DFI hovedkortet ikke liker thermaltake 680W.. men thermaltake 460W går fint, sitter på det nå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(sipp)

Har du prøvd å nå 2,8GHz på stock spenning?

 

Jeg hadde store forhåpninger om å bare sette mp til 14 og ikke gjøre no mer enn det.... Etter hva jeg har studert meg frem til så skal det visstnok være helt greit...

(sapp)

 

Fikk min FX60 i går, og kjører den på stock vcore og økte mp fra 13 til 14.

 

Fungerer foreløpig glimrende - men hvor mye teller CPU for 3DMark 03 og 05 egentlig? Fikk ikke den markante økningen jeg hadde håpet på, selv om jeg rundet 10k i 3DMark05.

post-43883-1139397180_thumb.jpg

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar
Hva i... helvete er dette for en stormannsgal gjeng? :eek:

 

Bruke nesten 10k på en CPU, når du kan klokke en opteron til langt under halve prisen og knapt merke noen, om i det hele tatt - ytelsesforskjell.

5560020[/snapback]

Ikke sant.. Høy e-penis faktor på denne tråden.

 

Kan godt forstå dem som trenger ytelsen og ikke vil overklokke. Men hallo, hvem kjøper en CPU til 9000 kr for å klokke den skarve 200Mhz... :tease: Jeg må le. En tommelfinger regel innen overklokkings sier jo at man aldri skal gå for toppmodellen av en type prosessor, men heller gå for de billigere, siden de sannsynligvis kan klokkes omtrent like langt til mye billigere penge. Det føles også mye bedre å klokke en prosessor 30-40% (som du faktisk merker i praksis) enn 7,5% (som kun går på e-penis skalaen). :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva i... helvete er dette for en stormannsgal gjeng? :eek:

 

Bruke nesten 10k på en CPU, når du kan klokke en opteron til langt under halve prisen og knapt merke noen, om i det hele tatt - ytelsesforskjell.

5560020[/snapback]

Ikke sant.. Høy e-penis faktor på denne tråden.

 

Kan godt forstå dem som trenger ytelsen og ikke vil overklokke. Men hallo, hvem kjøper en CPU til 9000 kr for å klokke den skarve 200Mhz... :tease: Jeg må le. En tommelfinger regel innen overklokkings sier jo at man aldri skal gå for toppmodellen av en type prosessor, men heller gå for de billigere, siden de sannsynligvis kan klokkes omtrent like langt til mye billigere penge. Det føles også mye bedre å klokke en prosessor 30-40% (som du faktisk merker i praksis) enn 7,5% (som kun går på e-penis skalaen). :thumbup:

5572627[/snapback]

 

er enig

alt for mye pengen for klokk kunne 200mhz :) kjøpe en 175 eller 4400+

Lenke til kommentar
Fikk min FX60 i går, og kjører den på stock vcore og økte mp fra 13 til 14.

 

Fungerer foreløpig glimrende - men hvor mye teller CPU for 3DMark 03 og 05 egentlig? Fikk ikke den markante økningen jeg hadde håpet på, selv om jeg rundet 10k i 3DMark05.

5571359[/snapback]

 

NICE !

 

Nå gleder jeg meg altså.....

 

Men bare et spørsmål.... hvorfor driver du å surrer med 3DMark 03 og 05 ??

Kjør en test i 3DMark 06 du, som i alle fall utnytter dual cpu....

 

ikke glem å post compare url...

Lenke til kommentar
må bare spørr. dere har for mye penger og for lite å bruke det på. eller bare iherdig sparing?

5575738[/snapback]

 

 

Noen bruker penger på øl, andre på famile, noen på biler, og noen på PC :p Også har du den gruppen som bruker det på allt :p:D:whistle:

5575753[/snapback]

 

Må du ikke glemme den gruppen som ikke bruker penger på noe som helst da...

 

:tease:

Lenke til kommentar
må bare spørr. dere har for mye penger og for lite å bruke det på. eller bare iherdig sparing?

5575738[/snapback]

 

 

Noen bruker penger på øl, andre på famile, noen på biler, og noen på PC :p Også har du den gruppen som bruker det på allt :p:D:whistle:

5575753[/snapback]

 

Må du ikke glemme den gruppen som ikke bruker penger på noe som helst da...

 

:tease:

5576243[/snapback]

 

:innocent:

Lenke til kommentar
2,8 på 1,4vcore  :hmm:

Tror eg skal knuse sparegrisen likevel eg  :w00t:

Få kledd av en sånn og plassert den under vannblokka så skal det nok bli fart på sakene  :dribble:

5572633[/snapback]

Kjører du vann på den skal den faktisk gå stabilt på 3GHz uten problemer...

det eneste du trenger å gjøre er å øke spenningen litt...

 

watercooling.jpg

We had to increase the core voltage from 1.4 to 1.4625 V

and deploy a liquid cooling system in order to overclock to 3 GHz.

 

Kan sikkert få den til å gå høyere også da viss du bytter til "litt" mer ekstrem kjøling....

 

Her er et eksempel på en FX-60 som kjører på 3,45GHz :dribble:

 

Lykke til.. :tease:

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...