Gå til innhold

AMD FX-60 Klubben


Jimster

Anbefalte innlegg

Her ett bilde tatt for endel måneder siden , jeg har byttet hovedkort og skjermkort siden den gang.

Jeg bruker en ventilasjons vifte 220volt 100mm diameter på slange ,med lydfelle som kommer inn bak i kabinettet , viften står i en lydisolert kasse med turtallsregulator på vifte.

 

Jeg har prøvd både høyere og lavere spenning uten at det blir mer stabilt av den grunn ,2x prime feiler etter å ha kjørt en stund på 2.8ghz

post-67974-1139092261_thumb.jpg

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når min cpu er på 2x 2.7ghz 1.46V så ligger min cpu på 41-42 grader load når jeg har kjørt 2 x prime i flere timer.

Jeg bruker ekstern luftkjøling.

Høyeste temperatur jeg har hatt er 46 grader , men da med 2.82ghz og 1.56v på cpu

Hva er foresten  PWM IC , og hvordan måler du denne

5552382[/snapback]

 

 

Du har Asus og det viser 5 - 10 grader lavere enn DFI og ABit.

5552454[/snapback]

Jeg har erfart akkurat det stikk motsatte da jeg gikk fra DFI NF4 SLI-DR til Asus A8N32-SLI Deluxe. :roll:

Lenke til kommentar
Her ett bilde tatt for endel måneder siden , jeg har byttet hovedkort og skjermkort siden den gang.

Jeg bruker en ventilasjons vifte 220volt 100mm diameter på slange ,med lydfelle som kommer inn bak i kabinettet , viften står i en lydisolert kasse med turtallsregulator på vifte.

 

Jeg har prøvd både høyere og lavere spenning uten at det blir mer stabilt av den grunn ,2x prime feiler etter å ha kjørt en stund på 2.8ghz

5552781[/snapback]

 

Det der var et skikkelig demotiverende innlegg for meg som mener at jeg skal klare 2.8GHz stabilt uten en slik MONSTER VIFTE som du har..... :dribble:

 

Men På www.tomshardware.com ser jeg at de har klart å kjøre prosessoren på stock volt til 2.8GHz... !

Og til 3GHz på vann ved kun å endre multiplikator til 15 og økt spenningen littegran....

 

Jeg bare undrer meg litt over hvorfor du da må gå til det ekstreme for å klare det samme...

 

And indeed, we were able to hit 2.8 GHz 'only' when running on default voltage and using AMD's reference cooler design. This represents a 7% increase, while the Pentium Extreme Edition 955 achieved clock speeds that were 13.5% faster. However, investing some more money in a liquid cooling solution can allow for clock speeds up to 3.0 GHz.

overclock_bios.jpg

Using AMD's boxed cooler we were able to overclock the Athlon 64 FX-60 from 2.6 to 2.8 GHz.

 

hvilken stepping er det du har på din CPU ?

Lenke til kommentar
Her ett bilde tatt for endel måneder siden , jeg har byttet hovedkort og skjermkort siden den gang.

Jeg bruker en ventilasjons vifte 220volt 100mm diameter på slange ,med lydfelle som kommer inn bak i kabinettet , viften står i en lydisolert kasse med turtallsregulator på vifte.

 

Jeg har prøvd både høyere og lavere spenning uten at det blir mer stabilt av den grunn ,2x prime feiler etter å ha kjørt en stund på 2.8ghz

5552781[/snapback]

 

Det der var et skikkelig demotiverende innlegg for meg som mener at jeg skal klare 2.8GHz stabilt uten en slik MONSTER VIFTE som du har..... :dribble:

 

Men På www.tomshardware.com ser jeg at de har klart å kjøre prosessoren på stock volt til 2.8GHz... !

Og til 3GHz på vann ved kun å endre multiplikator til 15 og økt spenningen littegran....

 

Jeg bare undrer meg litt over hvorfor du da må gå til det ekstreme for å klare det samme...

 

And indeed, we were able to hit 2.8 GHz 'only' when running on default voltage and using AMD's reference cooler design. This represents a 7% increase, while the Pentium Extreme Edition 955 achieved clock speeds that were 13.5% faster. However, investing some more money in a liquid cooling solution can allow for clock speeds up to 3.0 GHz.

overclock_bios.jpg

Using AMD's boxed cooler we were able to overclock the Athlon 64 FX-60 from 2.6 to 2.8 GHz.

 

hvilken stepping er det du har på din CPU ?

5557432[/snapback]

Jeg har ikke en FX60 prosessor , men en opteron170@2ghz ordinært

så jeg har desverre ikke holt meg så mye til tema

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Yes! Endelig får jeg koble til alle viftene og diskene jeg har :D Skal prøve å klokke CPU'em til 2.8GHz med å sette opp multiplieren idag. Det verste som kan skje er vel at den blir litt varm? :p

5560003[/snapback]

 

Kuult.....

 

Gleder meg til å høre hvordan det gikk.....

 

blir nok ikke noen reprise på Tjernobyl av det der nei.... :tease:

 

De skryter på seg at det skal gå greit med standard vifte, så det burde gå strålende viss du har noe som er litt vassere en det...

 

Jeg gleder meg noe helt ekstremt jeg også....

kan godt være jeg får maskinen i slutten av denne uken, eller i begynnelsen av neste uke....

 

 

Hva i... helvete er dette for en stormannsgal gjeng? :eek:

5560020[/snapback]

 

Men guuud så morsomt det er da...... :yes:

Lenke til kommentar

Bah! Mer PSU trøbbel.... Thermaltake 680W nekter plent å funke sammen med DFI hovedkortet mitt, selv om den ikke er defekt... Sendte tilbake til netshop nok en gang, får byttet den i en Hiper Type-R 580W isteden :thumbup:

 

Hvis ikke DEN funker, nei da vet ikke jeg! Satser på å få overklokka litt om et par dager da.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Bah! Mer PSU trøbbel.... Thermaltake 680W nekter plent å funke sammen med DFI hovedkortet mitt, selv om den ikke er defekt... Sendte tilbake til netshop nok en gang, får byttet den i en Hiper Type-R 580W isteden :thumbup:

 

Hvis ikke DEN funker, nei da vet ikke jeg! Satser på å få overklokka litt om et par dager da.. hehe ;)

5565866[/snapback]

 

Slenger meg på den posten her jeg ;) . Kunne vært litt interessant å se forskjellen mellom min x2 3800+ som jeg kjører på 2.6ghz til daglig og en fx-60 :hmm: . Regner med at dere slenger ut noen benchmark-resultater etter hvert :) . Jeg har forresten en Hiper Type-R 580w selv. En veldig fin psu, med meget ryddig kabling :yes: . Den drar i hvert fall min pc fint, med x2 [email protected], en gammel harddisk og x1800xt pe. Bråker litt under fullt kjør, men fortsatt mer stillegående enn thermaltake 680w.

Lenke til kommentar
Bah! Mer PSU trøbbel.... Thermaltake 680W nekter plent å funke sammen med DFI hovedkortet mitt, selv om den ikke er defekt... Sendte tilbake til netshop nok en gang, får byttet den i en Hiper Type-R 580W isteden :thumbup:

 

Hvis ikke DEN funker, nei da vet ikke jeg! Satser på å få overklokka litt om et par dager da.. hehe ;)

5565866[/snapback]

Hva var det jeg sa om den? :tease:

 

Vet du hvorfor den ikke fungerte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...