Gå til innhold

AMD FX-60 Klubben


Jimster

Anbefalte innlegg

Siden det er blitt srtømfosynings diskusjoner her vil jeg gi en advarsel

eller !Note! :

 

DFI korta (NF4) har problemer med

seasonic s.12 (eks.600w model)

http://www.dfi-street.com/forum/showthread...hlight=seasonic

 

og

Enermax liberty 6xxw

http://www.dfi-street.com/forum/showthread...ghlight=Liberty

 

 

 

Noe med at DFI blander EPS/atx 2.2/2.1/1.3 mhht +5v SBY max power.

 

OCZ Powersteams er eneste som er bankers PSU på DFI NF4 kort

ser det ut som.

 

Men selvfølgelig skylder DFI og mods på forumet deres på PSU

produsentene .

Denne er ganske kul ("give people the runaround"):

http://www.dfi-street.com/forum/showthread...ghlight=Liberty

 

Det er flere poster om PSU og DFI kort på dfi-street

Uansett synes det er alt litt suspekt .

Har DFI NF4 kort selv og er veldig fornøyd , men PSU unnskyldningene deres synes jeg tyder på en "odd" power supply

standard implementasjon som kan gi enhver et "mildt sagt" hodetrøbbel

for å få systemet startet og stabilt.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordelen med FX-60 er jo at man er garantert 2.6 Ghz, og den har åpen multi. Ulempen er jo prisen og det at den stopper på ca 2.8 Ghz med luftkjøling.

 

Jeg betalte selv 6995 kr for en FX-55 en gang i tiden...var moro de første ukene. Men når virkeligheten sank mer og mer inn, så skjønte jeg at den ikke var verdt alle de pengene. Fikk litt samme følelsen da jeg kjøpte min X2 4400+ til 4995 kr i fjor sommer. Men jeg bytter CPU bare èn gang i året, så for meg så svir ikke prisen så mye.

 

Så til dere som har kjøpt FX-60 : Dere gjør nok ikke det samme en gang til...eller?

5548201[/snapback]

 

Når s939 kom vurderte jeg å kjøpe en FX-53, men til slutt kjøpte jeg en 3500+ til 3500,- Måtte ha gitt 7000,- for FX'en, enden på visa var at jeg senere kjøpte en 4000+(Fx-53). tilsammen brukte jeg 5500kr på CPU til pc'en, hadde jeg ikke fått solgt 3500,- til den gode prisen jeg fikk hadde jeg endt opp på ca 7000,- :D Og enda kicker den ass i spill, er bare skjermkortet som henger litt etter... Synd PCI-e ikke fantes til s939 da jeg kjøpte... :D

 

Tror skjermkortprodusentene hadde tjent godt på å selge et bra AGP kort i den neste generasjonen, siden mange på AGP som venter med å oppgradere alt til da :D

 

 

Btw, så burde det være enkelt å montere en PCI-e til AGP bro på de hybridkorta der en kan montere PCI-e til laptops på og sette i pc'en!

 

Har du pengene er det mye mindre bry med å bare kjøpe det beste og ferdig med det :D

Lenke til kommentar
Er det ingen som har murt i sammen en maskin med den nye fx60 prosessoren, jeg venter spendt på overklokkings potensialet til denne prosessoren.

5537166[/snapback]

 

jo....

 

jeg har bestillt denne monster maskinen, og den skulle være på plass om 2 uker.

 

jeg gleder meg også villt til å klokke den.....

 

Jeg skal ha den til 2,8 GHz på luft, ellers blir jeg forbanna... :p

Lenke til kommentar
For å gjenta meg selv - hvordan er kjøleren som er boxed med FX-60?

 

Har forhåpentligvis min FX-60 på mandag.

5549227[/snapback]

Stor kobberklump med heatpipes mm. Burde fungere bra, men så er det en varm prosessor og da..

 

edir: regner med det er noe samem kjøleren på 60 som det er på 57 da..

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
For å gjenta meg selv - hvordan er kjøleren som er boxed med FX-60?

 

Har forhåpentligvis min FX-60 på mandag.

5549227[/snapback]

Stor kobberklump med heatpipes mm. Burde fungere bra, men så er det en varm prosessor og da..

 

edir: regner med det er noe samem kjøleren på 60 som det er på 57 da..

5549378[/snapback]

Samme kjøler som også følger med på Opteron 165/170 osv også. Denne skal holde til å kjøre FX-60 på 2.8 Ghz med 1.4V etter tester på nettet.

Lenke til kommentar
For å gjenta meg selv - hvordan er kjøleren som er boxed med FX-60?

 

Har forhåpentligvis min FX-60 på mandag.

5549227[/snapback]

Stor kobberklump med heatpipes mm. Burde fungere bra, men så er det en varm prosessor og da..

 

edir: regner med det er noe samem kjøleren på 60 som det er på 57 da..

5549378[/snapback]

Samme kjøler som også følger med på Opteron 165/170 osv også. Denne skal holde til å kjøre FX-60 på 2.8 Ghz med 1.4V etter tester på nettet.

5549554[/snapback]

 

Jeg får med en CL-P0114 THERMALTAKE 4-In-1 Heatpipe Cooling Solution, den skulle vel gjøre susen oxo, men jeg tror helt ærlig jeg ikke klarer mer enn 2.8 GHz uansett..

 

da må det nok vann til er jeg redd :ermm:

Lenke til kommentar

For noen dager siden var det noen som postet en link til en test der AMD's kjøler til Opteron/FX60 ble testet opp mot en Zalman 9500.

 

Konklusjonen var at AMD's stock kjøler var fullt på høyde med det beste av high-end luftkjølere. Eg tror ikkje testen sa noe om støynivå, men AMD's kjølere har jo utmerket seg med lavt støynivå.

Lenke til kommentar
Spørs hvilken luftkjøling du bruker det , jeg har lavere temperatur på cpu enn de fleste som har vannkjøling.

5551869[/snapback]

 

Etter at eg byttet ut min XP-120/SilenX kjøler med Mist Tsunami dualradiator sett så har eg fått litt høyere idle-temp og en god del lavere full-load temp (dual Prime95). Gikk fra 33-35 til 38 idle og 55-56 til 48-50 load.

 

Men i tillegg til dette ble temp på GPU redusert fra 57 til 38 idle, 70++ til 48 load, og chipsett fra 45/55 til 37/45. Og eg fikk byttet ut noen små hissige vifter med to rolige Papst 120mm :)

 

Også fikk eg plass til en hjemmelaget brakett med 60mm vifter på RAM og kondensatorene på hovedkortet:

brack03.jpg

 

Det gjorde at PWM IC gikk fra 50/62 til 36/45 :thumbup:

 

Så alt i alt er eg godt fornøyd etter å ha blåst 5000++ på vannkjøling :ohmy:

Lenke til kommentar

Når min cpu er på 2x 2.7ghz 1.46V så ligger min cpu på 41-42 grader load når jeg har kjørt 2 x prime i flere timer.

Jeg bruker ekstern luftkjøling.

Høyeste temperatur jeg har hatt er 46 grader , men da med 2.82ghz og 1.56v på cpu

I bilde under har jeg 1.55v spening i bios

Hva er foresten PWM IC , og hvordan måler du denne

post-67974-1139090643_thumb.jpg

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Når min cpu er på 2x 2.7ghz 1.46V så ligger min cpu på 41-42 grader load når jeg har kjørt 2 x prime i flere timer.

Jeg bruker ekstern luftkjøling.

Høyeste temperatur jeg har hatt er 46 grader , men da med 2.82ghz og 1.56v på cpu

Hva er foresten  PWM IC , og hvordan måler du denne

5552382[/snapback]

 

 

Du har Asus og det viser 5 - 10 grader lavere enn DFI og ABit.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Jeg bruker ekstern luftkjøling.

Høyeste temperatur jeg har hatt er 46 grader , men da med 2.82ghz og 1.56v på cpu

5552382[/snapback]

 

Har du prøvd å nå 2,8GHz på stock spenning?

 

Jeg hadde store forhåpninger om å bare sette mp til 14 og ikke gjøre no mer enn det.... Etter hva jeg har studert meg frem til så skal det visstnok være helt greit...

 

Har du noe navn på den viften din forresten?

"ekstern luftkjøling" kan jo være så mangt da.. :hmm:

 

Edit:Leif er sjef, Jaegermeister er konge :love:

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...