Gå til innhold

AMD FX-60 Klubben


Jimster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så den hadde problemer med å dra system med 2x6800Ultra og FX-55. Ble systemet overklokket kuttet den ut. Har ikke noe dokumentasjon på det dog, en stund siden.

5529333[/snapback]

 

Dette stemmer. Kjørte akkurat slikt ett oppsett som du beskriver over, å det funket dårlig. Kunne ikke klokke CPU å VGA på likt, da knelte PSU'en. Måtte over på noe kraftigere. Thermaltake er ikke akkurat det kraftigste man kan velge nei.... :no:

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt en mill å bruke på pc ville jeg ikke brukt nesten 10000 på en cpu.

Synes dem blir litt fort umoderne. en FX 53 eller FX 55 er jo allerede passé. Ikkeno problem å få en sandiego 3700+ til å gå like fort eller fortere. Den koster 2250 på komplett.   :whistle:

5531575[/snapback]

FX60 er jo en dual prosessor , så her må du nok opp i en x2-3800 til 2600kr for å få tilsvarende ytelse :p

Gøyt å ha det beste ,men det er en dyr hobby

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
da har dere seriøst mye penger å brenne, saklig dyrt en en cpu.

 

respekt til trådstarter for dette oppsettet:

DFI Lanparty UT Expert

AMD FX-60

Sapphire ATI Radeon X1900 XTX

4GB OCZ Platinum Edition (4x1024GB)

WDC Raptor 150GB 10000RPM

 

*sikle*

5530276[/snapback]

 

Takk takk.

 

Det er bestillt en Lian-Li PCV1200Plus til å putte herligheten inn i, og det for strøm fra en Hiper Type-R 580w PSU. Også har jeg et Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro til godlyden....og herregud hvor jeg skal kose meg....Livskvalitet!

 

Har ikke fått sovet skikkelig hele uka jo!

 

Det ser ut som jeg kanskje har det imorra....

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt en mill å bruke på pc ville jeg ikke brukt nesten 10000 på en cpu.

Synes dem blir litt fort umoderne. en FX 53 eller FX 55 er jo allerede passé. Ikkeno problem å få en sandiego 3700+ til å gå like fort eller fortere. Den koster 2250 på komplett.  :whistle:

5531575[/snapback]

FX60 er jo en dual prosessor , så her må du nok opp i en x2-3800 til 2600kr for å få tilsvarende ytelse :p

Gøyt å ha det beste ,men det er en dyr hobby

5531650[/snapback]

 

 

Jeg dykker også....DER har du dyr hobby.

Men jeg skal medgå at det var kostbart å kjøpe CPU her...men jeg hadde pengene å bruke (ble prioritert fremfor en gitarforsterker) og jeg tenkte at jeg skulle ha noe av det beste for en gangs skyld. har aldri hatt den muligheten.

Så få vi se om jeg følger opp om et års tid...

Lenke til kommentar
da har dere seriøst mye penger å brenne, saklig dyrt en en cpu.

 

respekt til trådstarter for dette oppsettet:

DFI Lanparty UT Expert

AMD FX-60

Sapphire ATI Radeon X1900 XTX

4GB OCZ Platinum Edition (4x1024GB)

WDC Raptor 150GB 10000RPM

 

*sikle*

5530276[/snapback]

 

Takk takk.

 

Det er bestillt en Lian-Li PCV1200Plus til å putte herligheten inn i, og det for strøm fra en Hiper Type-R 580w PSU. Også har jeg et Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro til godlyden....og herregud hvor jeg skal kose meg....Livskvalitet!

 

Har ikke fått sovet skikkelig hele uka jo!

 

Det ser ut som jeg kanskje har det imorra....

5533038[/snapback]

 

Du sitter på et kongesystem :thumbup:

Får jeg spørre hva du jobber med? ^^

Lenke til kommentar
da har dere seriøst mye penger å brenne, saklig dyrt en en cpu.

 

respekt til trådstarter for dette oppsettet:

DFI Lanparty UT Expert

AMD FX-60

Sapphire ATI Radeon X1900 XTX

4GB OCZ Platinum Edition (4x1024GB)

WDC Raptor 150GB 10000RPM

 

*sikle*

5530276[/snapback]

 

Takk takk.

 

Det er bestillt en Lian-Li PCV1200Plus til å putte herligheten inn i, og det for strøm fra en Hiper Type-R 580w PSU. Også har jeg et Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro til godlyden....og herregud hvor jeg skal kose meg....Livskvalitet!

 

Har ikke fått sovet skikkelig hele uka jo!

 

Det ser ut som jeg kanskje har det imorra....

5533038[/snapback]

 

Du sitter på et kongesystem :thumbup:

Får jeg spørre hva du jobber med? ^^

5537579[/snapback]

 

 

Klart du kan :D

 

Asfaltarbeider! Masse jobb på sommern, fri på vinteren. Og nok penger å leve og leke for! :D

Lenke til kommentar

Synes det er flott å se at noen bruker penger på kvalitetsprodukter og forteller helt åpent om det. Mange lett for å tenke på PC og komponenter som noe annet enn en hobby, meg selv inkludert, og derfor blir det gjerne slik at å bruke 20-30-40-tusen på en pc blir ansett for å være umodent og kortenkt. Folk må få kunne bruke pengene til det de vil, enten det er modellbygging, dykking, bilmotor, foto eller overklokking =)

Lenke til kommentar
da har dere seriøst mye penger å brenne, saklig dyrt en en cpu.

 

respekt til trådstarter for dette oppsettet:

DFI Lanparty UT Expert

AMD FX-60

Sapphire ATI Radeon X1900 XTX

4GB OCZ Platinum Edition (4x1024GB)

WDC Raptor 150GB 10000RPM

 

*sikle*

5530276[/snapback]

 

Takk takk.

 

Det er bestillt en Lian-Li PCV1200Plus til å putte herligheten inn i, og det for strøm fra en Hiper Type-R 580w PSU. Også har jeg et Creative Soundblaster X-Fi Elite Pro til godlyden....og herregud hvor jeg skal kose meg....Livskvalitet!

 

Har ikke fått sovet skikkelig hele uka jo!

 

Det ser ut som jeg kanskje har det imorra....

5533038[/snapback]

 

Du sitter på et kongesystem :thumbup:

Får jeg spørre hva du jobber med? ^^

5537579[/snapback]

 

 

Klart du kan :D

 

Asfaltarbeider! Masse jobb på sommern, fri på vinteren. Og nok penger å leve og leke for! :D

5538758[/snapback]

 

Ok, fett :) Tror du nå sitter på noe av det råeste på planet jord^^

Husk å benche litt og poste resulater da mann! Noen lever gjennom deg her :!:

Endret av asad
Lenke til kommentar

Fordelen med FX-60 er jo at man er garantert 2.6 Ghz, og den har åpen multi. Ulempen er jo prisen og det at den stopper på ca 2.8 Ghz med luftkjøling.

 

Jeg betalte selv 6995 kr for en FX-55 en gang i tiden...var moro de første ukene. Men når virkeligheten sank mer og mer inn, så skjønte jeg at den ikke var verdt alle de pengene. Fikk litt samme følelsen da jeg kjøpte min X2 4400+ til 4995 kr i fjor sommer. Men jeg bytter CPU bare èn gang i året, så for meg så svir ikke prisen så mye.

 

Så til dere som har kjøpt FX-60 : Dere gjør nok ikke det samme en gang til...eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...