PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Også i kveld ble det en tur innom en kirke. Den er litt nyere (ca 1860), og var ikke fullt så pictoresk som kirkegården rundt den. Det ble tatt kl.16 sist ettermiddag. Det var litt tåke, men det er ikke så godt synlig på den manipulerte filen. Også denne måtte en tur innom Rawshooter før konvertering. 20D, 18-50/3,5 osv på 18mm. Iso 400, 1/125s og f/7,1. Ingen crop. Bildet av selve kirken kan det hende jeg poster senere. Begynner å bli litt mange bilder fra meg nå, så jeg må snart roe meg ned litt. Edit: Er bildet for lite? Tenkte å gå opp et hakk i størrelse, og ikke jpg-komprimere for å få fram detaljene. Det har ikke vært så nødvendig tidligere. Endret 30. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Opus Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Kirken(?) på høyre side plaget meg litt. Den hadde ikke trengt å være med i det heletatt, imo. Antar du ønsker å bruke PNG-formatet, bare husk at det er endel folk som surfer her med ISDN ol. som bruker laaaaang tid på å laste store bildefiler. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Det er faktisk ikke kirken du ser bakerst til høyre. Det er prestegården. Ellers så vet jeg ikke hvilket format jeg ville lagt det ut i, større jpg? Synes naturligvis man skal tenke på de med isdn o.l, men det er en del å gå på i størrelse før folk får problemer med monitorene sine. Jeg kommer i alle fall ikke til å sprenge rammene i forumet Edit: Tok feil. Det var bakerste del av kirken. Synes likevel ikke de plager nok til å croppes bort. Edit: Edit: Legger ved et bilde av kirken som ikke kom med i bildet. Tatt med samme objektiv, men brennvidden var 28mm. Iso 400, 1/160s og f/9. Bildet inneholdt en del støy (på tross av kun iso 400). Den ble fjernet i Rawshooter. Softingen kommer fra værforholdene. Ganske stemningsfullt, synes jeg. Endret 30. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
ttd Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Bildet framstår som rotete og ikke godt komponert. Savner blikkfang, et hovedmotiv. En del av et hus/kirke til høyre, 1/3 av et tre til venstre og en del av en gravstein i forkant. Jeg er allergisk mot sånne støyelementer som er halveis avkuttet i kantene. Himmelen er kjedelig og grå, hvorfor tar den opp 50% av bildet? Fargene er ikke kraftige, om du vil ha et mer diffust spøkelsesaktig bilde så ville jeg hatt mer støy/tåke og kanskje kornete. Svart/hvitt? http://www.morguefile.com/archive/classroom.php <-dette er en fin guide. Anbefaler deg å lese den. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 http://www.morguefile.com/archive/classroom.php <-dette er en fin guide. Anbefaler deg å lese den. 5521857[/snapback] Der var den bokmerket, så veldig bra ut. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg savner kanskje noen kontraster? Jeg liker ofte tåkebilder, men savner noe som bryter opp det grå. Kanskje noe i forgrunnen som kommer ut av tåka (muren?)? Og kanskje 'jukse' litt med midpunktet i Levels (gamma)? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Jeg savner kanskje noen kontraster? Jeg liker ofte tåkebilder, men savner noe som bryter opp det grå. Kanskje noe i forgrunnen som kommer ut av tåka (muren?)?Og kanskje 'jukse' litt med midpunktet i Levels (gamma)? 5522247[/snapback] Bildet av kirken skal jeg tenke litt mer på, men det mener jeg fortsatt skal være som det er. Det viser forresten værfoholdene da bildene ble tatt ganske godt, så det passer godt med mitt reportasjesyn. Når det gjelder det andre bildet skal jeg bøye meg for kritikken. Pleier normalt ikke bety så mye med slike detaljer i min stil, der jeg stort sett har et sentralt motiv som tar oppmerksomheten. Dette blir jo litt landskap, og da bør vel detaljene sitte. Croppet derfor slik jeg ønsker det (som et kompromiss). Litt bedre kvalitet på komprimeringen enn tidligere. Endret 30. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå