sinnadyr Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har fått et eller annet virus på maskina,så jeg bestemte meg for å formatere og reinnstallere Windows Home på denne. Når jeg starte maskina med CD'n inni, kom det "Trykk en knapp for å starte fra CD..." men uansett hvilken knapp jeg bruker vil ingenting skje. (har også prøvd dette med 2 andre windows-CD'er) Når jeg så måtte ergre meg over å ikke få startet CD'n kom det : "Feil Boot.ini fil Starter Windows fra C:\" Windows starta fint den Men så starta jeg cd fra win, ville forsøke å starte ny innstallasjon derfra, og joda... Det funka fint. Nå har det seg slik at jeg får ikke boota windows, men derimot innstallasjonsprogrammet (i blåskjerm osv). Problemet er nå at alle filene som Windows-disken kopierte over for å innstallere fra, har lagt seg på C:\, noe som gjør at jeg ikke får lov til å formatere og innstallere på C:\ I "Repair mode" console greier kjørte jeg bootfix og prøvde en "Format C:", noe som ikke funka i det hele tatt. Noen som har peil? Har ikke floppy på den så kan ikke kjøre Fdisk eller noe fra diskett Takker for alle svar Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Når du booter i fra CD, så skal du ha ps2 mus og tastatur. Ikke noe med USB eller trådløs. Vet ikke om det er tilfelle, men alm. problem. Hilsen tukols Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Kan jo faktisk hende at det er USB-som ikke greier å lastes. Har aldri hatt problem med det før men skal prøve med ps2 Takkogtakk, skal si fra om dette funker Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Prøvd å slå USB Legacy support i BIOS? Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Prøvd å slå USB Legacy support i BIOS? 5531604[/snapback] Men altså, når man ikke får bruke tastaturet ved boot, altså ikke kommer inn i bios, da er det litt vanskelig Men funka med ps2 ja ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå