Gå til innhold

Er du dum eller smart?

Enceladus

Anbefalte innlegg

IQ-testene viser hvor høy IQ en person har.

5545992[/snapback]

mhm, og iq viser hvor god logikk/matte-egenskaper et mennekse har

5546892[/snapback]

Nei, det gjør den nok ikke.

Matematikk og logikk har så og si ingenting med hverandre å gjøre. Å kombinere firkanter, rotere triangler gjør deg ikke til en kløpper i lineær algebra.

IQ-tester viser hvor flink du er i IQ-tester.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Det finnes forresten 7 typer intelligens:

1. Språklig intelligens: Stort ordforråd, godt språkøre, evne til å forklare andre noe.

2. Matematisk-logisk intelligens: Flink til å regne og vurdere mål og vekt, dyktig til å tilrettelegge.

3. Visuell-romslig intelligens: God retningssans, flink til å finne veien og til å forestille seg noe.

4. Kroppslig intelligens: Dyktig til å arbeide med hendene og bruke kroppen.

5. Musisk-rytmisk intelligens: Fin følelse for rytme og musikk, kan gjenkjenne melodier.

6. Personlig intelligens: Flink til å forstå egne følelser, dyktig til å planlegge sin tid.

7. Sosial intelligens: God til å lytte og flink til å lede andre mennesker.

5545253[/snapback]

Ut ifra intelligens 1 er jeg ganske smart, lærer lett språk og får hele tiden høre at jeg er flink til å forklare og fremstille ting.

Intelligens 2: Over gjennomsnittet. Er ikke et mattegeni, men får det til hvis jeg prøver

Intelligens 3: Det er rart de i det hele tatt slipper meg ut av huset.

Intelligens 4: Tja, jeg er flink å tegne og male og slikt, men har en lei tendens til å knuse alt som er knuselig og av og til uknuselig også rundt meg :)

Intelligens 5: Ganske langt over gjennomsnittet vil jeg tro, jeg husker fort melodier og kan spille flere instrumenter

Intelligens 6: Under gjennomsnittlig

Intelligens 7: Flink å høre på folk, men er vel trolig for kynisk og ufølsom til å score noe høyt her...

Konklusjonen blir vel omtrent litt over middels smart :)?

Lenke til kommentar
Er nokk ikke den smarteste kniven i skuffa, vil heller si jeg er honey-corn skjeia so skifter farge når du varmer den opp....

Edit IQ:

Mensa 121

Den store IQ testen 117

5541365[/snapback]

Den store IQ testen scorte jeg 130 på. Bullshit..

5541409[/snapback]

hehe, du tenker på den som var i fjord?

Den gikk de vel selv ut og sa att ikke stemmte?

Lenke til kommentar
Hva om logikk-geniet ikke kan å gjøre seg forstått?

5545253[/snapback]

da har han et problem. vri så mye du vil, iq-tester hjelper til å finne ut hvor smart en person er. iq-testene viser hvor intelligent en person er og intelligens og "smarthet" er nært knyttet.

einstein var et geni med høy iq, men han var langt ifra den beste i sosiale sammenhenger. går du alikvel så langt som å si at einstein ikke var smart?

5545616[/snapback]

Einstein hadde store problemer med å formulere den generelle relativitetsteorien matematisk, han visste faktisk ikke hva han skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Matematikk og logikk har så og si ingenting med hverandre å gjøre. Å kombinere firkanter, rotere triangler gjør deg ikke til en kløpper i lineær algebra.

5550834[/snapback]

nei, men å se mønstre i tallrekker går innunder matte og iqtester.

alle iqtester ser ikke ut som små søte barnetegninger vet du.

Lenke til kommentar

Min iq-ligger nok på gjennomsnittet. på sesjon fikk eg litt over middels på kjedelige internett tester har eg fått litt under middels.

hva jeg har i iq eller hvor mye utdanning eller penger jeg har har ingenting å si på hvor lykkelig jeg er. Nerder med lav selvtillit som trenger positiv oppmerksomhet har skapt iq testen og de liker å skryte av "tallet" sitt med jevne mellomrom. De fremhever seg selv ved å gi folk med høy iq ett geni stempel. Mens de som gjør det dårlig på slike tester blir sammenlignet med barn på 7 år etc. De fremhever seg selv ved å kritisere andre.

Er forresten ikke noe problem å "forbedre" iqen sin ved å øve på slike iq tester noen få ganger med noen som har forstått prinsippet.

Lenke til kommentar

Til magicus: Det har du helt rett i. Som LarsP nevnte tidligere så forteller bare IQ-tester hvor flink du er i IQ-tester.

Selv føler jeg meg over gjennomsnittet smart, men det meste av mine forholdsvis gode karakterer skyldes at jeg har svært god hukommelse. I tillegg er jeg flink til å formulere meg både skriftlig og spesielt muntlig. De negative sidene gidder jeg ikke nevne^^

Lenke til kommentar
Jeg trøster meg med at jeg umulig kan være en idiot, da idioter har IQ på et  nivå som gjør at de ikke forstår hvordan man åpner en dør.

Og siden jeg har møtt meg selv i døren opptil flere ganger så.....

5590813[/snapback]

Her om dagen fikk jeg det endelige beviset på at alkohol virker fordummende. Jeg kom hjem fra byen, mer enn anstendig påseilet og pissetrengt som bare juling. Kunne ikke for mitt bare jeg finne ut av hvordan jeg skulle låse opp døra inn til leiligheten (smekklås montert opp-ned, så man må vri nøkkelen mot karmen). Tror det endte med at jeg pissa i bakgården. Til vanlig klarer jeg helt fint å åpne den døra, men alkoholen førte tydeligvis til et drastisk IQ-dropp.

Lenke til kommentar
så forteller bare IQ-tester hvor flink du er i IQ-tester.

5592082[/snapback]

Det forteller nå også hvor flink du er i å kjenne igjen, finne ut av og forstå systemer og sammenhenger osv, noe du finner overalt og ikke bare i IQ-tester.

Jeg er smart nok til å innse at jeg er dum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hva som er dum og hva som er smart kan jo variere veldig etter sammenheng og hvem som ser...

Men når det gjelder mer målbare ting er jeg smart, scorer godt på iqtester, på sesjon fikk jeg 9 av 9 på intelligenstesten som gikk ut på språk, matte og figurer såvidt jeg husker, og jeg har alltid hatt gode karakterer.

Har også ganske gode allmennkunnskaper, vil tro jeg vet litt om mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...