Gå til innhold

Er du dum eller smart?

Enceladus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ta en iq-test. en seriøs en, verd å merke. det gir deg en liten pekepinn, om ikke annet. scorer du over 100 så er du over snittet. ta en test hos mensa. verre er det ikke!  :)

(med mindre du skal finne definisjonen av smart/dum. dét er det slettes ingen enighet om!)

5520211[/snapback]

130 :thumbup:

Jeg er sikkert stein stokke dum :yes:

Lenke til kommentar

Dum eller smart?

Det kan bety mange forskjellige ting. Er en intelligent(dvs. har evne til å løse problemer). Er en reflektert? God konsentrasjon? Kunnskapsrik? Gode sosiale antenner? Kreativ? The list goes on, synes det med dum/smart blir litt svarthvitt.

Men føler jeg er over gjennomsnitts reflektert og kunnskapsrik for alderen min. Sosiale antenne er kanskje litt svake(samme gjeler ang. jenter). Kosnentrasjonsevnen min er ca. den til en liten kattunge. Vil si jeg er over gjennomsnitts kreativ. På rene logikk/matte-ting så er jeg nok en del tregere enn gjennomsnittet.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Men når det kommer til spørsmålet om damer er jeg like smart som en border collie... :cry:

5521383[/snapback]

Du løper etter dem, lukter bak og gjør det raskt og greit unna?

5521399[/snapback]

Noe sånt, har aldri et forhold som varer. (Og ja jeg skjønte ironien din.)

Lenke til kommentar

Jeg er smartere enn halvparten av Mensa-medlemmene, ifølge testresultatene (jeg valgte å ikke bli medlem). Det vil si at hvis vi velger ut 1000 tilfeldige mennesker, så vil det være 9 stykker som er smartere enn meg. Jeg kan sitere Shakespeare, jeg leser bøker, jeg bruker briller, jeg har ikke hatt et eneste vellykket forhold i mitt liv; jeg tror vi trygt kan si at jeg er smart.

Lenke til kommentar

Jeg er middelmådig ikke for dum, ikke for smart... det er iallefall det jeg tror :)

Men jeg ser smart ut vil jeg tippe, ellers ville nok ikke jentene hele tiden ha spurt meg om matteleksene på videregående (selv om jeg ikke hadde matematikk med dem engang (og faktisk strøk 2 ganger på eksamen i det gitte faget :p ) Mulig de var hypp på meg, men jeg stiller meg sterkt tvilende til den teorien :p

Lenke til kommentar

Tok en IQ-test jeg og, endte opp med ca. 120-130, tror jeg.

Husker på veldig mye rart, spesielt innen data, teknikk, og noe historie, men noe vimsete/distrè, som å glemme hvor jeg la noe for et par sekunder siden o.l.

Har også litt evner innen det å tenke logisk, når læreren lager et stykke som tar voldsomt mye plass på tavlen, men ligninger i fleng, har det hendt at jeg har sett løsningen, og kommer fram til akkurat det samme, bare med noen enkle utregninger på kalkulator.

Har desverre litt for liten arbeidslyst/vilje, noe som gjør at jeg sitter her, istedet for å skrive på det jeg burde :p

Og det er ikke smart...

Endret av kjehaako
Lenke til kommentar

Jeg har kanskje ikke høyere IQ enn alle i klassen, men jeg bruker i hvert fall evnene mine på en smart måte. Mens andre bruker evner på å jukse på prøver o.l., jobber jeg hardt og får 6 uten å jukse. Det er smart, sant?

Får faktisk alltid bedre karakter på prøver enn folk som sitter med boka oppe.. :p

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...