Gå til innhold

Hvilket hovedkort skal jeg velge?

GD8

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på hovedkort som støtter dual core, siden jeg vurderer å kjøpe denne cpu`en : AMD Athlon 64 X2 4200+ .

Jeg har vurderer følgende hovedkort:

ECS Extreme KA1

ECS Extreme KN1 SLI Lite

ABIT KN8-SLI,nForce4 SLI

Asus A8N-SLI Premium

Hvilke av disse kortene kan anbefales?

Jeg har lett litt rundt etter kort som støtter dualcore, men det er lite å finne. Jeg mottar gjerne forslag om andre hovedkort som støtter dual core!! Kortene bør ligge i samme prisklasse som de over, og bør finnes i norske nettbutikker.

Setter kjempestor pris på all hjelp jeg kan få. Alle forslag mottas med takk.

Endret av GD8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten alle socket 939 som er i salg i dag støtter X2, hvis du ikke MÅ ha ett NF4 kort er Asus A8R-MVP et meget godt valg.... Kjører X2 på nettopp et sånt, har også ett MSI NEO4 NForce4 kort som fungerer utmerket med det meste av cpu'er og grafikkort (testkort, har virkelig fått kjørt seg).

Ellers har jeg hatt/testet Epox 9NPA+ SLI, Asus A8N-E, Asus A8N-SLI og Asus A8N32-SLI - alle har fungert bra, men A8N32 har litt buggete bios'er enda.

DFI kort kan anbefales hvis du trives bedre i bios enn i Windows :innocent:

He he.. neida, men DFI er for litt viderekommende tweakere eller de som tror de er det, de fungerer som bare f.... HVIS du får de til å kjøre med riktige komponenter da :whistle:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

DFI LanParty nF4 serien er en sikker vinner over de kortene du har valgt ut ville jeg si..

har flere argumenter:

+ Kult utseende, noe som teller dersom du har opent eller kabinet med vindu :)

+ EKSTREME oc resultater. nesten alle som er Hardcore overklokkere bruker DFI pga de mange innstillingene som f.eks 4.0v på minnet og FSB som går oppimot 370 imotsettning til 290-300 som var vanlig før kortet kom.

+ nermest perfekt layout.

UV aktive slots. teller ikke med mindre du har 100 UV lys sånn som meg tho :) men svart og gult står jo veldig fin kontrast..

- PCIe slottene står litt nerme hverandre sånn at høyvarme utvilking kan fårekomme ved bruk av SLI og Dualslot kjøling blir umulig i SLI.

- NB vifte gåt undre GPU dersom du har veldig langt skjermkort.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen overklokker ! Er disse kortene kompitable med dobbelkjerne prosessor da?? Vil helst ha en som støtter dette, så jeg slipper å gjøre noen instillinger i det hele tatt.

5530913[/snapback]

Alle kurante kort som selges i dag støtter dualcore, noen eldre må kanskje ha en biosoppdatering.

Lenke til kommentar
Jeg er ingen overklokker ! Er disse kortene kompitable med dobbelkjerne prosessor da?? Vil helst ha en som støtter dette, så jeg slipper å gjøre noen instillinger i det hele tatt.

5530913[/snapback]

Alle kurante kort som selges i dag støtter dualcore, noen eldre må kanskje ha en biosoppdatering.

5531006[/snapback]

Oki. De er altså kompitable med dobbelkjerneprosessore uten at det står de er det. Kan man til og med slippe å oppdatere biosen på de nye kortene som "ikke" støtter x2 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...