nimka Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Det virker så greit å skifte denne termostaten, etter å ha lest Heynes boka. Jeg begynte med ungdommelig mot å sku ned plastdeksel under motoren. Etter at dette var gjort var det kun å lokalisere denne termostaten, som i følge Heynes skulle ligge i bunnen av vannpumpen. Hvor er vannpumpen tenkte jeg og så etter om jeg kunne gjennkjenne den på bildet. Ved å følge den nedre vannslangen fra radiatoren fant jeg vannpumpen. Kjølevæsken kunne tappes, og jeg var klar for mitt andre store skruoppdrag på bilen (bremsewire var den første). Men termostathuset var delvis dekket av en brakett som virket som om drivremmene for vannpumpen og dynamoen? var festet til. Nå sank datt min selvtillit ned mot null. Hva skjer om jeg skrur av denn branketten for lettere å kunne skru av de to skruene i termostathuset? Risikerer jeg å måtte skifte disse reimene og? Jeg skudde alt på plass igjen uten å ha skiftet termostaten. Er det noen her som kan hjelpe meg med neste steg? Hvordan bedrer jeg adkomsten til termostathuset? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hvem har sagt det er lett å skru bil? Haynesboka de kan sikkert svare bedre enn meg på akkurat det Står gjerne hva som skal til for å komme til ditt og datt Lenke til kommentar
Opus Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Braketten du snakker om er nedre festebrakett til servopumpa. Denne kan du bare skru av, men du må stramme servoreima etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå