Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av hovedkort og CPU-kjøler.

Anbefalte innlegg

Hei! Nå er det en stund siden jeg har vært aktiv innen komponentbeskrivelser og testing og jeg føler jeg har mistet litt oversikt over hva som yter best på markedet.

Nå over til saken.

Jeg har ett litt gammel system jeg vil ha byttet ut. Jeg har alle rede bestemt meg for prosessoren, det skal være en AMD Athlon 64 X2 4200+ som skal kunne kjøres STABILT på ca. 2,7ghz under 50C. Dette er selvfølgelig i en overklokket tilstand.

Da kommer det til dere:

Jeg har et budsjett på ca. fem seks kroner, og når jeg trekker fra prosessoren har jeg ca. to tusen igjen. Dette skal brukes på et vanvittig godt hovedkort (det beste på markedet nå, med muligheter for påbyggelse og støtte for AGP-kort) og en vanvittig god kjøleribbe med en stillegående vifte. Jeg skal helst ha plass til resten av komponentene mine etter installeringen av kjøleribben.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er nok det beste hovekortet med AGP nå til dags

LINK

5551445[/snapback]

Det hovedkortet der er overpriset som fy og i tillegg er det ikke nytt.

Da er Gigabyte GA-K8NS Ultra-939 like bra.

Vapochill sine kjølere er utrolig gode. Du finner flere tester nede på siden. Blant annet en test fra Overklokking.no.

Edit:Når det gjelder overklokking,så er det vel MSI K8N NEO2 Platinum som regnes som den beste overklokkeren av alle 939 kortene med AGP.

ASRock 939Dual-SATA2 er også et "hot" hovedkort selv om det er latterlig billig. Det har også både AGP og PCI-E.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det er jo ikke sikkert at CPUen din klarer 2.7ghz da Hw sin test av 3700+ som er samme chipen som i fx57 klarte jo ikke det en gang.

Men finnes det ikke et eller annet ASrock kort som er billig og støtter både agp og pci-E

ASRock - 939Dual-SATA2, Uli M1695, Athlon64 Socket 939

selger det for 500,- hos shg.no

Lenke til kommentar
Socket 940 cpu på komplett

MSI K8T Master2-FAR7, KT800PRO, Dual-CPU Socket-940, SATA/ATA, GbLAN, ATX, AGP8X

Tenkte hvis du valgte socket 940 i stede for 939 så er jo dette også et alternativ.

Har ikke prøvd ut eller lest så mye men men.

5552066[/snapback]

Hvorfor anbefale noe du overhodet ikke vet noe om?

Det blir for dumt. :nei:

Velkommen til forumet forresten. Prøv å ikke kom med anbefalinger heretter hvis du ikke vet noe om produktene. ;)

MonkyBOY: Du har rett der. Man kan være heldig å få en cpu som klokker langt,eller man kan være uheldig å få en cpu som ikke klokker i det hele tatt. Det vet man aldri før man har fått testet cpu'en.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...